دلخوش در صحن علنی:

مرکز پژوهش‌ها بازوی نظارتی مجلس است

نماینده صومعه سر گفت: مرکز پژوهش‌های مجلس، بازوی نظارتی مجلس است و باید از این ظرفیت برای مجلس به خوبی استفاده کند.

به گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان،  کاظم دلخوش مردم صومعه سرا در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی پس از ارائه گزارش عملکرد مرکز پژوهش‌های مجلس، گفت: تقریبا یک سال از آغاز به کار مرکز پژوهش‌های مجلس گذشته و ما هنوز به طور دقیق خبر نداریم، این مرکز چه اقداماتی را انجام داده است.

وی بیان کرد: مرکز پژوهش‌های مجلس، بازوی نظارتی مجلس است و باید از این ظرفیت برای مجلس به خوبی استفاده کند. بنده یکی از نمایندگانی هستم که مراجعات زیادی به مرکز پژوهش‌های مجلس دارم، اما تاکنون هر موضوعی را به این مرکز ارجاع داده ایم روی زمین مانده است.

نماینده مردم صومعه سرا در مجلس شورای اسلامی گفت: برخی احکام بودجه در جریان بررسی لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ تغییر یافت و لازم است مرکز پژوهش‌های مجلس در این باره رسیدگی‌های لازم را انجام دهد.

دلخوش بیان کرد: شاهد هستیم نیرو‌هایی جذب مرکز پژوهش‌های مجلس می‌شوند که باید در هیئت امنای مرکز پژوهش‌های مجلس این موضوع مطرح و از رئیس مجلس شورای اسلامی اجازه گرفته شود. افراد جدیدی به این مرکز آمده اند و شاهد حذف نخبگان در مرکز پژوهش‌ها هستیم.

وی تصریح کرد: همچنین محل مرکز پژوهش‌های مجلس در بالای شهر است و فاصله زیادی با مجلس شورای اسلامی دارد و نمایندگان نمی‌توانند به راحتی به این مرکز دسترسی داشته باشند و از مجلس بسیار دور است.

محمدباقر قالیباف در پاسخ به این تذکر، گفت: رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس در توضیحات خود درباره عملکرد این مرکز ادعا نکرد که همه کار‌ها در آنجا به درستی انجام شده است، اما قطعا آنان تلاش می‌کنند که مشکلات و ضعف‌ها را هم مرتفع کنند.

وی بیان کرد: اگر قرار باشد در ساختار مرکز پژوهش‌های مجلس تغییری ایجاد شود حتما باید در هیئت رئیسه مجلس به تصویب برسد و تاکنون چنین تصمیمی اتخاد نشده است.

رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: تاکنون رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس چندین بار درخواست کرده که ساختمان این مرکز به بهارستان منتقل شود که اعتباراتی در این زمینه دیده شده و امیدواریم ساختمان‌های کنار بهارستان تکمیل و این مرکز به نزدیک مجلس شورای اسلامی منتقل شود.

قالیباف گفت: در خصوص احکام بودجه که تغییراتی پیدا کرده حتما بنده در این زمینه جلسه‌ای را برگزار خواهم کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار