فرماندار زنجان؛

نانوایی‌های زنجان یک ساعت قبل از افطار تعطیل می‌شوند

عسگری بابیان اینکه در حال حاضر شهرستان زنجان در شرایط بحرانی از لحاظ شیوع ویروس کرونا قرار دارد،گفت: احتمال تعطیلی برخی صنوف گروه یک در زنجان وجود دارد.

عسگری فرماندار زنجان در گفتگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان،  بابیان اینکه از آغاز ماه مبارک رمضان شاهد افزایش تجمع در نانوایی‌ها هستیم، گفت: این موضوع یکی از نگرانی‌های جدی مسئولین استانی بود که پیشنهاداتی اعم از طولانی‌تر شدن ساعات پخت نان و بسته شدن این مراکز یک ساعت قبل از افطار به ستاد استانی مقابله با کرونا داده شد که خوشبختانه با موافقت مسئولین امر این مهم از فردا چهارشنبه مورخ یکم اردیبهشت ماه در شهرستان زنجان اجرایی خواهد شد.

او همچنین از احتمال تعطیلی برخی صنوف گروه یک اعم از بانک ها، دفاتر کارگزاری بورس، دفاتر پلیس+۱۰، کارگزاری‌های بیمه و دفاتر پیشخوان دولت و خدمات قضایی در زنجان خبر داد و گفت: در حال حاضر وضعیت شهرستان زنجان در شرایط بحرانی است و ناچار به اجرای چنین تصمیمی هستیم.

عسگری ادامه داد: در حال حاضر شهرستان زنجان در وضعیت حادی از لحاظ شیوع ویروس کرونا قرار دارد و شیوع ویروس کرونا سبب افزایش قربانیان مبتلا به این ویروس شده است.

او افزود: علی‌رغم تعطیلی اصناف و بازار، هنوز هم شاهد تجمعات هستیم، بنابراین تصمیم بر این شد که ناوگان اتوبوسرانی تا بازگشت شرایط به حالت معمول، از جابه‌جایی مسافر خودداری کند و در این رابطه ابلاغیه های لازم به شهرداری ارسال شده است.

عسگری ادامه داد: در صورت تصویب ستاد کرونا تعدادی از اصناف گروه یک نیز بایستی  تا بازگشت شرایط به حالت معمول تعطیل شود.

فرماندار زنجان با تأکید بر اینکه شهروندان باید بدانند در شرایطی قرار داریم که تعداد بستری های مبتلا به کرونا از افرادی که بهبود یافته و ترخیص می‌شوند، پیشی گرفته است، گفت: شهروندان بایستی بیش از پیش رعایت دستورالعمل های بهداشتی را مدنظر قرار دهند و از برگزاری دورهمی ها نیز اجتناب کنند.

او بابیان اینکه درحال حاضر ورود به شهر زنجان از سایر نقاط ممنوع است، افزود: همچنین برگزاری هرگونه تجمع همچون مراسم عروسی و عزا مطلقاً ممنوع است و در صورت مشاهده با متخلفان برابر قانون برخورد خواهد شد.

عسگری همچنین به رایزنی های انجام شده برای استمهال وام‌ها اشاره کرد و ادامه داد: با نامه‌نگاری های  انجام شده و موافقت بانک مرکزی، وام اصنافی که در این شرایط و به علت مصوبات تعطیل شده‌اند، استمهال خواهد شد و در مورد چک‌ها نیز این امر صدق می‌کند.

فرماندار زنجان گفت: همه سعی مسئولان این است که آسیب‌ها را به حداقل ممکن برسانند که این امر بدون همکاری مردم میسر  نخواهد بود بنابراین از شهروندان درخواست داریم که حتماً هشدار‌ها را جدی بگیرند تا با کمک و یاری یکدیگر از این بحران به سلامت عبور کنیم.

 

 

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.