آمریکا و اتحادیه اروپا مدعی نگرانی درباره وضع جسمانی ناوالنی شدند

مقاماتی از واشنگتن و اروپا با ابراز نگرانی درباره وضع جسمانی منتقد دولت روسیه مدعی شدند درصورت مرگ وی در زندان، عواقب بدی در انتظار روسیه است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، مقاماتی از آمریکا و اتحادیه اروپا امروز (یک‌شنبه) مدعی نگرانی درباره وخامت اوضاع جسمانی «الکساندر ناوالنی» منتقد دولت روسیه، شده‌اند.

«جیک سالیوان» مشاور امنیت ملی آمریکا، در اظهاراتی مدعی شد چنانچه الکسی ناوالنی در زندان جان خود را از دست بدهد، «عواقب بسیار بدی در انتظار روسیه خواهد بود.»

این مقام ارشد آمریکایی در مصاحبه با شبکه خبری سی‌ان‌ان مدعی شد: «همچنان در حال بررسی اقداماتی هستیم که اتخاذ خواهیم کرد و من در حال حاضر تمایلی به عمومی و علنی کردن آن ندارم.»

او در ادامه افزود: «اما تاکنون بحث‌های بسیاری درباره این‌که چنانچه ناوالنی فوت کند اقداماتی اتخاذ خواهیم کرد، داشته‌ایم.»

«جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، نیز در این باره مدعی شد: «اروپا بسیار نگران وضعیت جسمانی ناوالنی است.»

ماه گذشته دولت آمریکا به ریاست جمهوری «جو بایدن» از آماده‌سازی تحریم‌های بیشتر علیه دولت روسیه خبر داد و حواشی ماجرای مسمومیت الکساندر ناوالنی را دلیل این تحریم‌ها عنوان کرد.

مسئله مسمومیت ناوالنی مورد مناقشات بسیاری قرار گرفته و روسیه بار‌ها تاکید کرده است که اظهارات خصمانه متعددی علیه مسکو در پرونده ناوالنی مطرح شده است. اخیرا مسئولان روسیه الکسی ناوالنی را پس از ورود به مسکو بازداشت کردند. بازداشت ناوالنی با اخراج دیپلمات‌های روسی از چند کشور اروپایی و اقدام متقابل مسکو همراه شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار