واقعیت هایی درباره طوفان‌ها که تا کنون نشنیده‌اید؛ طوفان‌های مخربی که نام زنان را به خود گرفتند!

اطلاعاتی درباره طوفان ها وجود دارد که کمتر کسی آن ها را می داند، در این خبر این واقعیات را برای شما برشمرده ایم.

به گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، طوفان‌ها از جمله کشنده‌ترین و مخرب‌ترین بلایای طبیعی کره زمین هستند. در چند سال گذشته، ایالات متحده تحت تأثیر طوفان‌های دسته ۵ و چندگانه دسته ۴ قرار گرفته اند. خسارات ناشی از طوفان‌ها تا مدت‌ها قابل جبران نیستند و در برخی از اوقات زندگی مردم یک منطقه را کاملا نابود می‌کنند. این بلای طبیعی در برخی نقاط منجر به اتفاقات دیگری همچون سونامی هم می‌شود.


بیشتر بخوانید


در ادامه ۱۱ واقعیت جالب در مورد طوفان‌ها آورده شده است:

قدرت خارق العاده طوفان

طوفان‌های گرمسیری بزرگ و مارپیچی هستند که می‌توانند سرعت باد را بیش از ۱۶۰ مایل در ساعت جمع کنند و بیش از ۲.۴ تریلیون گالن باران را در روز از بین ببرند.

مرگبارترین طوفان آمریکایی که جان ۸ هزارنفر را گرفت

مرگبارترین طوفان آمریکایی ثبت شده، طوفان رده ۴ بود که در ۸ سپتامبر ۱۹۰۰ جزیره گالوستون، تگزاس را درنوردید. حدود ۸ هزار نفر در اثر تخریب جزیره توسط امواج ۱۵ فوتی و باد‌هایی با سرعت ۱۳۰ مایل در ساعت جان خود را از دست دادند.

واقعیت هایی درباره طوفان ها

هنگام طوفان حیوانات را فراموش نکنیم

بیش از یک سوم صاحبان گربه و سگ آمادگی لازم را در برابر بلایا برای حیوانات خود ندارند. به همسایگان و دوستان خود کمک کنید تا برای حیوانات خانگی در زمان طوفان برنامه‌ای طراحی کنند.

فصل طوفان در مناطق مختلف متفاوت است

در اقیانوس اطلس، فصل طوفان از ۱ ژوئن شروع می‌شود، در حالی که در اقیانوس آرام این فصل ۱۵ مه آغاز شده و هر دو در ۳۰ نوامبر پایان می‌یابند.

واقعیت هایی درباره طوفان ها

 پس از طوفان چه می‌شود؟

طوفان‌های سنگین وقتی به سطح زمین می‌آیند، باران شدید، وزش باد و امواج شدیدی به همراه دارد می‌تواند به ساختمان‌ها، درختان و اتومبیل‌ها آسیب برساند.

چهل درصد از طوفان‌هایی که در ایالات متحده اتفاق می‌افتد، فلوریدا را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

طوفان گرمسیری با دیگر طوفان‌ها چه فرقی دارد؟

تفاوت بین یک طوفان گرمسیری و طوفان دیگر در سرعت باد آن است، طوفان‌های گرمسیری معمولاً بادی برابر با ۳۶ تا ۴۷ مایل بر ساعت دارند، در حالی که سرعت باد طوفان دیگر حداقل ۷۴ مایل در ساعت است.

واقعیت هایی درباره طوفان ها

عامل تخریب در طوفان

طوفان‌ها در جهت خلاف عقربه‌های ساعت دور چشم می‌چرخند. ابر‌های طوفانی دوار دیواره چشم مانندی را ایجاد می‌کنند که مخرب‌ترین قسمت طوفان است.

طوفان‌ها هم دسته‌بندی می‌شوند!

طوفان‌ها بر اساس سرعت باد و احتمال خسارت در ۵ دسته طبقه بندی می‌شوند. اگر طوفانی واقعاً بزرگ و مخرب بوده باشد، می‌توان نام‌ها را بازنشسته یا retired گذاشت. طوفان‌های بازنشسته شامل کاترینا، اندرو، میچ و اخیراً سندی هستند.

واقعیت هایی درباره طوفان ها

طوفان‌های زنانه، عاملان تخریب‌های فجیع!

هنگامی که مرکز ملی طوفان‌ها در سال ۱۹۵۳ آغاز به نامگذاری آن‌ها کرد، فقط نام زنانه روی آن‌ها می‌گذاشت. این روش استفاده از نام زنان در سال ۱۹۷۸ پایان یافت.

پرهزینه‌ترین طوفان تاریخ

پرهزینه‌ترین طوفان مربوط طوفان کاترینا است، طوفانی از گروه ۵ که در آگوست ۲۰۰۵، لوئیزیانا را به شدت مورد حمله قرار داد. خسارت ناشی از این طوفان حدود ۱۰۸ میلیارد دلار تخمین زده شد.

واقعیت هایی درباره طوفان ها

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.