لحظه برخورد صاعقه شدید به دماغه هواپیما

خلبان هواپیمای مسافربری آماده فرود می‌شد که ناگهان یک صاعقه شدید به دماغه هواپیما برخورد کرد.

به گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، ویدئویی که به تازگی منتشر شده است لحظه وقوع صاعقه در مقابل یک فروند هواپیمای مسافربری با ۱۴۰ مسافر را به تصویر می‌کشد. این حادثه در تاریخ ۱۵ مارس و در نزدیکی فرودگاه بین المللی پاناما و هنگامی رخ داد که این هواپیمای بوئینگ ۷۳۷ مکس در ارتفاع حدود ۳۰ هزار پایی در پرواز بود. خلبان هواپیما آماده فرود در فرودگاه بین المللی توکومن می‌شد که ناگهان یک صاعقه به دماغه هواپیما برخورد کرد.

در ویدئویی که از کابین خلبان تهیه شده لحظه وقوع این حادثه را نشان می‌دهد. در این ویدئو مشاهده می‌شود که در هنگام وقوع طوفان شدید یک صاعقه به دماغه هواپیما برخورد می‌کند.


بیشتر بخوانید


با وجود این حادثه خلبان  هواپیما موفق به فرود روی باند فرودگاه محلی در پاناما شد. بنا به گزارش رسانه‌های محلی در این حادثه هیچ خسارتی به این هواپیمای بوئینگ ۷۳۷ مکس وارد نشد.

گفتنی است؛ معمولا صاعقه‌های شدید در هنگام طوفان‌های سهمگین اتفاق می‌افتند، هر چند بسیار بعید است موجب وقوع حادثه برای هواپیما‌ها شوند. هواپیما‌ها با لایه‌ای محافظتی پوشانده شده‌اند که از آسیب دیدگی بر اثر برخورد احتمالی صاعقه یا اثرات مشابه جلوگیری می‌کند.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار