غفاری در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد؛

سفر لاوروف به ایران؛ نقطه آشکاری سازی برای تعمیق پیوند‌های دو جانبه تهران و مسکو

کارشناس مسائل بین الملل گفت: سفر وزیر خارجه روسیه به ایران، نقطه آشکاری سازی در خصوص تعمیق پیوند‌های دو جانبه بین تهران و مسکو است.

حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، «سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه که به منظور دیدار و گفت‌وگو با مقامات ایرانی و در پاسخ به دعوت محمدجواد ظریف همتای ایرانی خود به تهران سفر کرده، صبح امروز با حضور در محل وزارت امور خارجه با محمدجواد ظریف همتای ایرانی خود دیدار و گفت و گو کرد.

حنیف غفاری کارشناس مسائل بین الملل در گفت‌وگو با خبرنگار سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره سفر وزیر امور خارجه روسیه به ایران، گفت: سفر سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه به تهران در ابعاد و زوایای مختلفی قابل تفسیر و توجه است، مناسبات تهران و مسکو در ادوار مختلف زمانی از جنس مناسبات مقطعی، کوتاه مدت و تاکتیکی نبوده است.

او افزود: ظرفیت‌های بالقوه و امکانات بالفعل زیادی وجود دارد که دو بازیگر ایران و روسیه را در منطقه و در سطح فرامنطقه‌ای با هم پیوند می‌دهد، ما شاهد هم افزایی مختلفی بین تهران و مسکو در نظام بین الملل بودیم؛ از حمایت‌های سیاسی روسیه از ایران به ویژه در سازمان‌های بین المللی و شورای امنیت سازمان ملل در مقابله با کارشکنی‌های آمریکا و بازیگران اروپایی تا مواردی مانند هم پوشانی و هم افزایی دو بازیگر در مواجه با تروریسم تکفیری داعش که ساخته و پرداخته دست آمریکا، رژیم صهیونیستی و رژیم سعودی بوده است.

غفاری تصریح کرد: سفر سرگئی لاوروف به ایران و نگاهی که دو کشور در خصوص تنظیم اسناد راهبردی بلند مدت با یکدیگر دارند، می‌تواند نقطه آشکاری سازی در خصوص تعمیق پیوند‌های دو جانبه بین تهران و مسکو باشد.

کارشناس مسائل بین الملل تاکید کرد: روابط بیش از پیش تهران و مسکو می تواند سکویی برای کسب فرصت‌های بیشتر و بهتر در نظام بین الملل و دفع تهدیدات مشترکی مانند تهدیدات ایالات متحده آمریکا  که هر دو بازیگر در نظام بین الملل با آن مواجه هستند، باشد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.