عملیات مشترک ارتش سوریه و روسیه برای مبارزه با داعش

ارتش سوریه به همراه نیرو‌های روسی آماده مبارزه با هسته‌های مخفی داعش در حومه الرقه هستند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، شبکه تلویزیونی المیادین به نقل از منابع میدانی از آمادگی ارتش سوریه با مشارکت نیرو‌های ارتش روسیه برای آغاز عملیات جستجو و پاکسازی هسته‌های داعش در مناطق حد فاصل تحت سیطره ارتش سوریه و شبه نظامیان سوریه دموکراتیک (قسد) در حومه الرقه خبر داد.

بر این اساس، این منابع افزودند هدف عملیات مذکور، تأمین امنیت کامل مناطق حد فاصل بین استان‌های الرقه، دیر الزور و حماه و توقف فعالیت هسته‌های داعش در منطقه است. این عملیات پس از رسیدن تجهیزات نظامی روسیه و ارتش سوریه و نیرو‌های دفاع ملی به فرودگاه نظامی "الطبقه" آغاز شده است که اتاق عملیات مشترک ارتش سوریه و روسیه به شمار می‌رود.

در همین حال، تلویزیون الاتجاه گزارش داد؛ اتحادیه علمای مسلمان عراق اعلام کرد آمریکا در حال آماده کردن عناصر داعش در پایگاه‌های خود برای بازگرداندن تروریسم به منطقه است.

اتحادیه علمای مسلمان عراق فاش کرد نیرو‌های آمریکایی ده‌ها تن از نیرو‌های داعش را از اردوگاهی در مرز‌ها به مکانی نامعلوم منتقل کردند.

جبار المعموری، رئیس این اتحادیه در استان دیاله گفت: واشنگتن ۳۰ هزار داعشی را در پایگاه‌های خود نگه داشته است تا از آن‌ها برای سناریوی بازگرداندن تروریسم به منطقه استفاده کند.

این درحالی است که ناصر قندیل، نماینده سابق پارلمان لبنان چندی پیش از تحرکات مشکوک آمریکایی‌ها برای بازگرداندن داعش به عراق و سوریه خبر داده بود. قندیل در مصاحبه با وبگاه «المعلومه» گفت واشنگتن برای احیای داعش در التنف و الأنبار و زمینه‌سازی برای حمله جدید به شهر بوکمال واقع در مرز سوریه و عراق تلاش می‌کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار