استعفای خبرنگار فلسطینی العربیه در اعتراض به دروغ‌پردازی‌های این شبکه

خبرنگار فلسطینی شبکه العربیه عربستان در اعتراض به دروغ‌پردازی‌ها و رفتار غیر حرفه‌ای این شبکه علیه ملت فلسطین از فعالیت خود استعفا کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از فلسطین الیوم، «معتصم سقف الحیط» عکاس و خبرنگار شبکه العربیه عربستان سعودی در پیامی توئیتری از استعفای خود در اعتراض به دروغ‌پردازی‌ها و سیاست‌های غیر حرفه‌ای این شبکه علیه ملت فلسطین خبر داد.

او در حساب کاربری توئیتر خود نوشت: به دلیل سیاست‌های غیرحرفه‌ای العربیه در قبال مسئله فلسطین از فعالیت در این شبکه استعفا می‌کنم. روزی‌ام را خدا می‌رساند.

این تصمیم خبرنگار فلسطینی پس از اتهام زنی بی‌پایه و اساس شبکه العربیه به اسرای عضو جنبش حماس مبنی بر اینکه آنان «منصور شحانیت» آزاده فلسطینی را در زندان به دلیل مواضع او در قبال «یحیی سنوار» مورد شکنجه قرار داده‌اند، اتخاذ شد.

خانواده این آزاده فلسطینی نیز به ادعا‌های شبکه العربیه که طی آن در فیلمی، به تبرئه اشغالگران از مسئولیت تشدید وخامت حال الشحانیت پرداخته و به جای آن جنبش حماس را متهم کرده بود، واکنش نشان داد.

«جهاد الشحانیت» برادر منصور الشحانیت آزاده فلسطینی شامگاه جمعه در صفحه خود در فیسبوک اعلام کرد: ما اشغالگران را مسئول کامل آنچه بر سر برادرمان در داخل زندان‌هایشان آمد، می‌دانیم.

جهاد الشحانیت با دروغگو و فتنه‌گر خواندن شبکه العربیه سعودی تاکید کرد: شبکه العربیه به فتنه افکنی و تحریف امور به نفع اشغالگران و طرف سیاسی که همسو با روایت این شبکه است، مشهور است.

«حازم قاسم»، سخنگوی رسانه‌ای حماس نیز تاکید کرد: دروغ پردازی و تحریف آگاهانه شبکه العربیه در مبارزات ملت و نماد‌های ملی ما در فلسطین، رسوایی و نقض تمام ارزش‌های عربی است.

هیئت عالی اسرای فلسطینی جنبش حماس در زندان‌های اراضی اشغالی در واکنش به این گزارش شبکه سعودی، اتهام زنی ریاض به آنان را به شدت تکذیب کردند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار