عراقچی: همه تحریم‌ها باید برداشته شود / مسیر پیش رو پر از سنگلاخ و مشکل است

معاون سیاسی وزیر خارجه گفت: مسیر پیش رو پر از سنگلاخ و مشکل است و نیاز به اراده سیاسی قوی در طرف آمریکایی دارد که تصمیم بگیرد همه تحریم‌هایش را بردارد.

به گزارش حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، «سید عباس عراقچی» معاون سیاسی وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و رئیس هیأت ایرانی در نشست کمیسیون مشترک برجام با حضور ایران و گروه ۱+۴ بعد از نشست امروز (جمعه) کمیسیون مشترک در وین گفت: این کمیسیون مشترک تشکیل شد تا مذاکرات بین ایران و بقیه اعضای برجام درباره بازگشت ایران و آمریکا به تعهداتشان در برجام، لغو تحریم‌ها از سوی آمریکا و بازگشت ایران به تعهدات برجامی خودش صورت بگیرد.

وی یادآور شد: شکل کار این گونه بود که ما با اعضای برجام مذاکره می‌کردیم و آن‌ها هم از مسیر دیگری با آمریکا به صورت جداگانه.

چارچوب‌های اقداماتی که طرفین باید انجام دهند، اکنون نسبت به گذشته بیشتر مشخص شده است

معاون وزیر امور خارجه با بیان اینکه دو گروه کاری در حوزه رفع تحریم‌ها و همچنین هسته‌ای ایجاد کردیم، اظهار داشت: دو گروه مباحث فشرده‌ای را در طول سه روز داشتند و مقدار زیادی می‌توان گفت کار را جلو بردند و چارچوب‌های اقداماتی که طرفین باید انجام دهند، الان یک مقدار روشن‌تر از گذشته شده و برخی از اقدامات الان صریحا معلوم است و اینکه طرفین چگونه باید اقدامات را انجام دهند، اینکه در یک مرحله باید باشد، این‌ها فعلا روشن شده و بحث شده است.

وی گفت: باید مقداری کار ادامه یابد تا لیست اقداماتی که هر طرف باید در یک مرحله انجام دهد، آماده شود و توافق درباره آن صورت بگیرد و اطمینان حاصل کنیم که همه تحریم‌هایی که باید برداشته شود، برداشته شود.

عراقچی توضیح داد: منظورم از همه تحریم‌ها، همه تحریم‌هایی است که آمریکا طبق برجام موظف است آن‌ها را بردارد و همه تحریم‌هایی که در طول چهار سال گذشته در دوره ترامپ گذاشته شده همه این‌ها باید به صورت کامل لغو شود.

در مسیر قرار گرفتیم، ولی مسیر پیش رو پر از سنگلاخ و مشکل است

این دیپلمات ارشد ایرانی گفت: هفته پرکاری بود و رایزنی‌های مستمر بین همه طرف‌ها جریان داشت. با سه کشور اروپایی به صورت جداگانه و با روسیه و چین ملاقات‌های دوجانبه داشتیم و این‌ها خیلی کمک کرد بحث‌ها جلو برود.

عراقچی اضافه کرد: در مسیر قرار گرفتیم، ولی مسیر پیش رو پر از سنگلاخ و مشکل است و کار زیادی می‌برد که احتیاج به اراده سیاسی قوی در سمت آمریکا دارد که تصمیم بگیرد همه تحریم‌هایش را بردارد و امیدواریم که به نتیجه برسیم.

معاون وزیر خارجه بیان کرد: قرار ما بر این شد هیأت‌ها چند روزی به پایتخت‌هایشان برای رایزنی‌ها و مشورت‌های بیشتر برگردند و احتمالا چهارشنبه آینده مجددا نشست را با حضور ایران و ۱+۴ از سر خواهیم گرفت. چهارشنبه کار را شروع می‌کنیم و بستگی به پیشرفت کار تصمیم خواهیم گرفت تا چند روز ادامه یابد.

مشکلات زیادی سر راه وجود دارد، ولی نا امید نیستیم

عراقچی در پیش بینی از اقدامات طرف مقابل اظهار کرد: همین که در این شرایط سخت کرونا که وین در قرنطینه کامل است، این کشور‌ها به وین آمده و با ترتیبات و پروتکل‌های خاص بهداشتی برای چنین بحث مهمی جمع شدند، نشانگر جدیت کشور‌های عضو برجام است برای اینکه برجام را مجددا احیا کنند. این روحیه مثبت و جدیت را در اعضای برجام دیدیم و آنچه آن‌ها در مذاکرات نشان دادند در همین جهت است.

وی عنوان کرد: فضای مذاکرات، مثبت و سازنده است. تا الان مقداری مسیر را به جلو رفتیم، ولی این‌گونه نیست که بگوییم حتما این مسیر به انتها می‌رسد، مشکلات زیادی سر راه وجود دارد، ولی ناامید نیستیم.

همه تحریم‌ها باید برداشته شود

سید عباس عراقچی در ادامه این گفت‌وگو اظهار کرد: هر طرف مواضع خودش را دارد، اگر این مواضع با هم انطباق داشت، خیلی نیازی به این همه مذاکره و گفت‌وگو نبود. تفاوت‌هایی بین مواضع طرفین وجود دارد و این طبیعت هر مذاکره‌ای است.

این دیپلمات ارشد ایرانی بیان کرد: مذاکره باعث می‌شود این مواضع به هم نزدیک‌تر شود و خواسته‌های ما تامین شود و خواسته‌های طرف مقابل هم که مربوط به بازگشت ایران به برجام می‌شود، تامین شود.

عراقچی اضافه کرد: کار ما نزدیک کردن مواضع طرفین است و طبیعی است این کار سختی است و زمان می‌برد و هر کسی بر خواسته‌ها و مواضع خودش پافشاری می‌کند.

وی گفت: آن‌چه به ما مربوط می‌شود این است که همه تحریم‌ها باید برداشته شود، همه تحریم‌هایی که در دوران ترامپ گذاشته شده و همه تحریم‌هایی که باید براساس برجام برداشته شود. مجموع این‌ها اگر برداشته شود، خواسته‌های ما تامین خواهد شد و مسیر برای بازگشت به برجام باز می‌شود.

برداشت ایران از لغو کامل تحریم‌ها چیست؟

معاون سیاسی وزیر امور خارجه در پاسخ به این سؤال که تعبیر شما درباره لغو کامل تحریم‌ها چیست؟ اظهار داشت: لغو کامل تحریم‌ها از نظر ما یعنی همه تحریم‌هایی که در برجام به آن‌ها اشاره شده و باید طبق برجام برداشته شود و همه تحریم‌هایی که در چهار سال گذشته در دوران ترامپ گذاشته شده است.

رئیس هیأت ایرانی در نشست کمیسیون مشترک برجام خاطرنشان کرد: این‌ها مجموعه تحریم‌هایی است که از نظر ما باید برداشته شود، تمام تحریم‌ها در چهار سال گذشته به نوعی به خاطر برجام بوده است. دولت قبلی آمریکا برای اینکه برجام را از بین ببرد و به خیال خودشان به توافق بهتری برسند، مجموعه‌ای از تحریم‌ها را تحت عناوین مختلف به ایران تحمیل کردند. همه این‌ها باید به نوعی برگردد، چون همه این‌ها به نوعی به برجام مربوط بوده است. این برداشتی که است که از لغو همه تحریم‌ها داریم و طبیعتا در همین جهت هم حرکت خواهیم کرد.

اتکای ما به سه کشور، چین، روسیه و اتحادیه اروپا نیست که این‌ها کار را انجام دهند

عراقچی در پاسخ به این سؤال که آیا اروپایی‌ها در خواسته‌هایی که ایران مطرح کرده همراه با ایران بوده‌اند؟، اظهار کرد: همه اعضای برجام، چین، روسیه، سه کشور اروپایی و اتحادیه اروپا که نقش هماهنگ کننده دارد، از بازگشت هر دو طرف به برجام حمایت می‌کنند. یعنی هم از اینکه ایران به تعهدات کاملش برگردد و هم آمریکا به تعهدات کاملش برگردد، آن‌ها حمایت می‌کنند و سعی می‌کنند نقش مثبتی را این وسط ایفا کنند، بعضی از این کشور‌ها بیشتر و برخی از این کشور‌ها کمتر.

وی گفت: هر چقدر این‌ها در مسیر یک توافق معقول حرکت کرده و کمک کنند به این‌که خواسته‌های ما برآورده شود، طبیعی است با آن‌ها به رایزنی‌ها و مشورت‌های خود ادامه می‌دهیم. ولی اتکای ما به آن‌ها نیست. اتکای ما به سه کشور، چین، روسیه و اتحادیه اروپا نیست که این‌ها کار را انجام دهند. ما نظرات خود را بیان و با منطق بیان می‌کنیم و محکم پشت نظرات ایستاده‌ایم و مذاکرات را تا جایی که نظرات ما تامین شود، ادامه خواهیم داد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵۸
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
reza
۰۹:۴۸ ۲۱ فروردين ۱۴۰۰
با این طرحی که مسئولین وزارت خارجه دادند حتی یک دهم تحریمها هم برداشته نمی شود
Iran (Islamic Republic of)
نام آشنا
۰۸:۴۶ ۲۱ فروردين ۱۴۰۰
اگی به جای آمریکا با محتکرین ومفسدین داخلی مذاکره می کردین نتیجه بهتری می گرفتین .چون ما توکشور خودمان به چیزی نیاز نداریم .داخلی ها این ملت را تحریم کردن نه آمریکا.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۶ ۲۱ فروردين ۱۴۰۰
بعضيا تو كامنت يه جوري ميگن اين دولت اين دولت... جدي خودتونو زدين به اون راه يا واقعا نمي فهميد كه عراقچي و بقيه فقط دارن دستورات نظام رو اجرا ميكنن! نكنه خيال كردبد سرخود ميرن مذاكره و فلان. نخير اينها تصميمات رژيم ماست نه اشخاص و دولت.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۳ ۲۱ فروردين ۱۴۰۰
کاسه داغ ترازاش خودروحانی میگه مابایدمزاکره کنیم،
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۵ ۲۱ فروردين ۱۴۰۰
چطور وقتی نظام گفت من به مذاکره خوشبین نیستم رفتن مذاکره؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۴ ۲۱ فروردين ۱۴۰۰
رفتن در مسیر دشمن سنگلاخ نیست بلکه باتلاق است%
Austria
ناشناس
۰۸:۱۶ ۲۱ فروردين ۱۴۰۰
سلام
طبق فرمایشات حضرت آقا تمام تحریم‌ها باید برداشته شود
نه فقط تحریم‌های ترامپ، چون سیاست آمریکا همانند گذشته است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۵۷ ۲۱ فروردين ۱۴۰۰
این مسیر سنگلاخ را با چی میخواهی صاف کنی حتما با دادن امتیازات دیگر مثل موشکی و نفوذ منطقه ای مانند برجام که صنعت هسته ای را کوبیدید رفت. اگر مسیر سنگلاخ است برگردید هیثیت مملکت را بر باد ندهید. از این غربیها چه انتظاری هست. اصلا وین برای چی رفتید موضع ایران طبق فرمایشات رهبری کاملا روشن است و نیازی به مذاکره نیست.
Iran (Islamic Republic of)
حسنک دبیر
۰۰:۳۳ ۲۲ فروردين ۱۴۰۰
احسنت !!!!!
کاملا درسته.
گل گفتی!!!!!
-
ناشناس
۰۷:۴۵ ۲۱ فروردين ۱۴۰۰
عراقچی عزیز گاندو 2 یادت رفته
Iran (Islamic Republic of)
تبریزی
۰۷:۳۸ ۲۱ فروردين ۱۴۰۰
فقط کل موضعگیری ایران این باشد که " حذف کل تحریمها و راستی آزمایی " . این مساله را باید جا بیاندازیم . دیگر بس است . چند ساله به علت نداشتن موضع روشن و قطعی ، آمریکا ما را سر می دواند .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۳۶ ۲۱ فروردين ۱۴۰۰
از پس این جماعت غربی و دار و دسته کاخ سیاه نشینان
نیویورکی فقط حاج قاسم برمیومد

برای همین شهیدش کردن!!! این مسیر که به گفته مذاکره کننده ارشد ما پر از سنگلاخ و مشکلات ه
مسیر آزاد کردن سوریه و عراق پر از تله های انفجاری و مین و تک تیراندازهای داعشی بود که با تدبیر و حوصله و استراتژی خاص حاج قاسم خدا بیامرز باز شد،،،،
وجالبیشدر این که یکبار هم از سختی این مسیر لام تا کام حرفی نزد مگر اطرافیانش رسانه ای میکردن!!!!
ژنرال و دیپلمات و وزیر اصلی نفت و اقتصاد و بهداشت حاج قاسم بود!!چرا؟
چون به اذعان همین آقای جهانگیری تنها کسی که موفق به فروش نفت ما و وارد کردن دارو و گرفتن ارز بابت فروش نفت بود شخص شخیص حاج قاسم بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۴۵ ۲۱ فروردين ۱۴۰۰
لیست چی دارین آماده میکنین مگر آمریکایی از تحریم‌هایی که کردن خبر ندارن شما باید دنبال راستی آزمایی باشی و اسیر لیست نشی که احتمال از قلم افتادن هست و آنوقت دوباره ایران سیمان میریزه و دستگاه. ها رو جمع میکنه طرف میگه نمی تونم چون طبق توافق تحریم مربوط به گوجه فرنگی پابرجاست و نیاز به مذاکره جدید داره اینجاست که دیگه گفتن اشتباه کردم فایده نداره برای مردم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۲۴ ۲۱ فروردين ۱۴۰۰
یعنی همه اش را بگم برداره نمی خواهی یک کم فکر کنی بعضی هاش برداره به ضررمون تموم میشه ها باز اون خوبه یکی یکی می تحریمه برا هر کدومش کلی اخبار و نوشته و هزاران ساعت کار حالا یهو بر داره باشه اگه اینقدر مطمئنی بهش میگم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۲۴ ۲۱ فروردين ۱۴۰۰
یعنی همه اش را بگم برداره نمی خواهی یک کم فکر کنی بعضی هاش برداره به ضررمون تموم میشه ها باز اون خوبه یکی یکی می تحریمه برا هر کدومش کلی اخبار و نوشته و هزاران ساعت کار حالا یهو بر داره باشه اگه اینقدر مطمئنی بهش میگم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۵۹ ۲۱ فروردين ۱۴۰۰
بعد از 8 سال معطل کردن همه چیز کشور
تازه فهمیدید باید اول تحریم ها عملاً برداشته شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۴۳ ۲۱ فروردين ۱۴۰۰
هشت ساله همینو میگین وباز منتظرین کل دوره ریاست شیخ بنفشتون انتظار شده انتظار انتظار واین سه ماهم میخاین منتظر بمونید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۴:۵۵ ۲۱ فروردين ۱۴۰۰
۶ ساله باید برداشته شود معمولا اخر قولنامه و معامله هم نوشته به ازای هرروز باید چقدر بدی نوشته بودید الان هی باید باید نمیکردین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۳۹ ۲۱ فروردين ۱۴۰۰
حرف مردم : از این برجام شری به ما نرسد ! توقع خیر نداریم !
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۲۳ ۲۱ فروردين ۱۴۰۰
ما آزموده ایم در وین بخت خویش ..............
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۱۶ ۲۱ فروردين ۱۴۰۰
اساسآ چرا برای حقی که همه کشور های دنیا برای خودشون قائلن باید مذاکره کرد مگه ایران چند بار به کشورهای دیگه حمله کرده که نباید حق داشتن فناوری هسته ای رو داشته باشه؟غرب نظرش از مذاکره عقب نگه داشتن ملت ایران از دنیاس وگرنه پاکستان کلاهک هسته ای داره چرا با اونا مذاکره نمیکنن یاحتی دریغ از یه دونه تحریم.بنظر من از اساس مذاکره با این کرکس ها اشتباهه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۴۹ ۲۱ فروردين ۱۴۰۰
افکار عمومی :yjcدر وین 1400 چه گذشت ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۴۶ ۲۱ فروردين ۱۴۰۰
وزارت خارجه در صدا وسیما لازم است :از سیر تاپیاز آنچه در تور وین گذشته را در معرض افکار عمومی قرار دهدتا غرب نتواند در جامعه شکاف ایجاد کند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۳۵ ۲۱ فروردين ۱۴۰۰
مسیر سنگلاخ به سمت جهنم (مسیر غرب)
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۳۱ ۲۱ فروردين ۱۴۰۰
ذلت و ننگ بر مذاکره زنده باد مقاومت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۱۱ ۲۱ فروردين ۱۴۰۰
انتخابات نزدیکه میخواین آمار رای بالا بره دیگه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۵۵ ۲۱ فروردين ۱۴۰۰
من هم میگم همه تحریم ها باید برداشته شود.همه مردم ایران اینو میخوام.اومدیم و این تحریم ها هرگز برداشته نشدن.مسئولین بشینن و منتظر اقدام آمریکا باشن؟به خدا به جوانان میدان بدن ما آمریکا را تحریم میکنیم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۵۲ ۲۱ فروردين ۱۴۰۰
برای چی می روید و حرف می زنید چرا بیت المال را خرج این مذاکرات بی ثمر می کنید . اولا اونها از برجام خارج شدند دوما اگه بخوهند تحریم ها را بردارند نیازی به نشست و این برنامه ها نداره . سوما اگه مسیر پر از سنگلاخ هست برگردید تا خودشون بفهمند که ایراد از اونهایت . اقای عراقچی ۸ سال برجام برجام کردید و دیدیم ثمرش را . ۸ سال اگه اون وقتها و پولها که خرج شما و برجام شد خرج تولید و اقتصاد کرده بودید امروز این وضع ما مردم نبود .
Germany
ناشناس
۰۱:۳۳ ۲۱ فروردين ۱۴۰۰
هیچ چیز امضا نکن تا دولت بعدی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۱۴ ۲۱ فروردين ۱۴۰۰
بشین تا برداشته بشه...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۵۷ ۲۱ فروردين ۱۴۰۰
شب بخیر جناب دیپلماسی، برو ابتو بنوش، تا همه ملت رو هم واگذار نکنی دست بردار نیستی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۴۱ ۲۱ فروردين ۱۴۰۰
بدون شک در انتخابات پیش رو جواب خواهیم داد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۳۴ ۲۱ فروردين ۱۴۰۰
آقای عراقچی،دعامیکنم اگر واقعا دارید برای مردم قدم برمیدارید،خدا کمکتون کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۱۴ ۲۱ فروردين ۱۴۰۰
کارخیرثواب دارد درودخدابرکسانیکه زبان خیردراین گفتوگومیگذارند درضمن هردوطرف بایدکوتاه بیان تا مشکلات ملت بزرگ ایران تمام شود اگریکی کوتاه امد نمیگن ترسید میگن عاقل دانااست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۰۷ ۲۱ فروردين ۱۴۰۰
بی سیاستی است که می گویید مسیر پیش پر از سنگلاخ و مشکل است
چه مشکلی پیش روی ماست؟ این آمریکاست که باید به عهدش عمل کنه و خیلی آسون میتونه تحریمها رو لغو کنه چرا خودتون رو شریک مشکلات آمریکا میدانید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۰۱ ۲۱ فروردين ۱۴۰۰
دوباره مردم باید زجر و بدبختی بکشن و تمام کارگاه ها و تولیدی ها بخوابه و توجه دولت به جای این که به داخل باشه و نقص های تولید رو بردارند به غرب دل ببندند.
کی میخواهید این بازی رو تموم کنید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۷ ۲۰ فروردين ۱۴۰۰
برجام و انتخابات و ...... با این شرایط من با سه پسر می توانم فاز یک اندیشه یک اپارتمان ۷۰ متری بخرم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۹ ۲۰ فروردين ۱۴۰۰
مگه قرار نبود مذاکرات طولانی نشه ونتیجش 1400/1/20علام بشه پس چرا شما دوباره قرار گذاشتید برای هفته دیگه بخدا غربی ها دارن شمارو بازی میدن شما هم مردم ایران رو بازی میدید اخرش هم هیچ هست امریکا جز کلک بازی ودروغ هیجی نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۶ ۲۰ فروردين ۱۴۰۰
برای ما نباید سختی داشته باشد، چرا داری فاض منفی میدی الکی. ما 8سال سختی کشیدیم با دیپلماسی مانند شماها
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۳ ۲۰ فروردين ۱۴۰۰
سه ساله معطل کد خدای جدید بودید چی شد؟ چه خوش خیال
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۸ ۲۰ فروردين ۱۴۰۰
رفع کامل تحریمها و سپس راستی آزمایی آن و بعد باید اقدامات ایران انجام شود طبق فرمایش رهبر بری.
نباید چون نزدیک انتخابات است برای رای آوردنتان تن به هر کاری بدون در نظر گرفتن مصالح کشور و مردم بدهید.البته عده ای عمدا میخواهند کلاه سرشان برود مثل برجام
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۴ ۲۰ فروردين ۱۴۰۰
شمارو به امام حسین قسم میدیم دست از این برجام بردارید.آمریکا هیچوقت خیرخواه ایران نبوده.چند بار میخواهید از یک سوراخ گزیده شید. یکم بفکر خودکفایی باشید.تاکی میخواهید دست جلو آمریکا دراز کنید.اینهمه جوان در کشور داریم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۲ ۲۰ فروردين ۱۴۰۰
خدا کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۶ ۲۰ فروردين ۱۴۰۰
هراس داریم از اینکه دولت یک قرارداد عجولانه بد رو به دولت بعدی و ملت تحمیل کنن
Iran (Islamic Republic of)
مرتضی
۲۲:۵۲ ۲۰ فروردين ۱۴۰۰
ننگ بر کسانیکه دستباچه منافع ملی را به پای امریکا و غرب فدا می کنند
Canada
ناشناس
۲۲:۵۲ ۲۰ فروردين ۱۴۰۰
چرا خودتون را به درد سر میاندازید
وقتی تمام تحریم های ظالمانه و عیر قانونی را برداشتند و
به مدت یکسال راست نمایی کردید که
اینشالله دولت نخبه و جوان و دلسوز اتی
تصیمیم خواهند گرفت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۸ ۲۰ فروردين ۱۴۰۰
مگه کم سنلاخه و سیاه چاله رد کردیم؟! چی داری میگی شما؟ میخوای دوباره مارو به خاک سیا بشونی،این مسیر جز ضرر هیچی نداره برای تبلیغ خودتم حرف نزن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۴ ۲۰ فروردين ۱۴۰۰
امید شما به اروپا و آمریکا برای برجام نیست بلکه برای رای جمع کردن در انتخابات هستش ...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۸ ۲۰ فروردين ۱۴۰۰
سنگلاخ چرا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۷ ۲۰ فروردين ۱۴۰۰
مسیر سنگلاخ ومشکل !
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۰ ۲۱ فروردين ۱۴۰۰
مسیر سنگلاخ و مشکل را خودتان انتخاب کردید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۵ ۲۰ فروردين ۱۴۰۰
ملت ایران درد ومشکلات خودشان کم است باید مسیر سنگلاخ نادان های غربی را هموار کنند ؟!؟!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۱ ۲۰ فروردين ۱۴۰۰
مسیر سنگلاخ ومشکل ؟!اصلا"بهترین کاری که شما در حق ملت می توانی بکنی اینکه :هیچ کاری نکنی
Iran (Islamic Republic of)
حمید
۲۲:۲۱ ۲۰ فروردين ۱۴۰۰
تاکی قراره این مسیرسنگلاخ ادامه داشته باشه اقای عراقچی ول من بابا مردم خسته شدن بزارین جونای همین مملکت کشورشونومیسازن فقط شماهابزارین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۸ ۲۰ فروردين ۱۴۰۰
البته :حرف قطعی مقام رهبری : "فقط عمل"و مصوبه مجلس که هیچ شک وتردید وعقب نشینی ندارد ونیاز به مسیر سنگلاخ وپیچیده نیست واصلا"نیاز به خسته کردن خود نیست چون نیاز به مذاکره نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۵ ۲۰ فروردين ۱۴۰۰
دیگه مشکلات بیشتر از این؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۸ ۲۰ فروردين ۱۴۰۰
شنیده ها حاکی ازاین است که قراره امریکاشب بگه تمام تحریمهالغوشدصبح زودایران هسته ای رو متوقف کنه ،کولاک کردی عراقچی،روزنامه ژاپنی گفته.