سربازی اجباری یا مالیات به جای سربازی؟!/ طرحی سرگردان در بهارستان

طرحی با عنوان مالیات سربازی به دنبال اختیاری کردن آن است که در ازای نرفتن به خدمت مالیات اخذ خواهد شد.

به گزارش خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، سربازی همیشه دغدغه ای  برای جوانان بوده و آمار افزایش سربازان فراری از خدمت  به  مسئله مهمی دراین رابطه تبدیل شده است. حالا  مجلس به دنبال  تدوین طرحی است که به وضعیت سربازی سروسامان بخشیده و امکان نرفتن به سربازی را محقق کند!  یعنی کسانی که به سربازی می روند حقوق بیشتر و کسانی که نمی روند باید مالیات بپردازند.اما کارشناسان اقتصادی معتقدند اخذ این مالیات هیچ تغییری در بودجه به وجود نمی آورد و به نوعی جابجایی منابع مالی محسوب می شود. این در حالیست که  تدوین این طرح مالیاتی بدون حضور مسئولین سازمان امور مالیاتی برگزار شده است. 

ابوالفضل ابوترابی  نماینده مجلس طرح مالیات بر تامین امنیت را جدا از خرید خدمت سربازی دانست و گفت: طرح مالیات بر امنیت بر مبنای تامین مالی حقوق سربازان است، اگر بتوانیم مشکلات مالی دوران خدمت مشمولان را کاهش دهیم، گام بلندی در سربازی مشمولان برداشته و خدمت سربازی به سمت حرفه‌ای شدن پیش خواهد رفت.

او افزود: طرح مالیات بر تامین امنیت خرید خدمت سربازی نیست، بلکه ارائه مالیات بر خدمات دریافتی است، شامل حال نیروی‌های انسانی مازاد نیرو‌های مسلح است که بین ۲۸ تا ۵۰ سال قرار دارند و بعد از ۵۰ سالگی ارائه خدمات با مالیات قطع می‌شود. این موضوع از سال ۹۰ مطرح شده منتها به دلیل کمبود بودجه تاکنون مطرح نشده است، با اوضاع نابسامان اقتصادی کشور اجرایی شدن این طرح بخشی از منابع مالی حقوق سربازان را فراهم می‌کند.

او با اشاره به افزایش مدت سربازی از دو به پنج سال در این طرح، گفت: ، به سمت سربازی حرفه‌ای حرکت خواهیم کرد و در این پنج سال، هر ساله در صورتی که فرمانده یگان اعلام نیاز بکند و از رفتار و تخصص سرباز در زمینه به کار گرفته شده، رضایت داشته باشد، می‌تواند طرح را به صورت اختیاری ادامه دهد و سرباز هم با اختیار خود می‌تواند با یگان مربوطه ادامه همکاری داشته باشد.

افرادی که سربازی نمی‌روند در مقابل خدماتی که دریافت می‌کنند مبلغی به عنوان مالیات به کسانی می‌دهند که امنیت آن‌ها تامین می‌کنند. هزینه دریافتی از این طرح صرف افرادی می‌شود که به عنوان سرباز به کشور خدمت می‌کنند، به بیانی ساده‌تر افرادی که سربازی نمی‌روند در مقابل خدماتی که دریافت می‌کنند مبلغی به عنوان مالیات به کسانی می‌دهند که امنیت آن‌ها را تامین می‌کنند.

سازمان مالیاتی در جریان نیست!

محمود علیزاده معاون حقوقی و فنی سازمان امور مالیاتی در همین رابطه به  خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،  گفت:  مجلس در باره مالیات برای سربازی ها، جلسه یا مشورتی با ما نداشته است.

مالیات بر سربازی منبع مالی جدید نیست

سیاوش غیبی پور کارشناس مالیاتی در گفت وگو با خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره طرح مالیاتی سربازی گفت: خیلی از فعالیت‌هایی که شهروندان انجام می‌دهند یک نوع پرداخت به خزانه است. اینکه سربازی اجباری به مدت دو سال و یک فرصت سه ساله هم سربازی حرفه‌ای در مقابل دستمزد مطلوب است. به لحاظ عدالت اجتماعی محل چالش است، ولی به لحاظ اقتصادی معتقدم این طرح بار مالی را برای دولت به وجود می‌آورد و تهاتر می‌شود.

او ادامه داد: در حال حاضر ردیفی در بودجه تحت عنوان حقوق سرباز حرفه‌ای وجود ندارد افزایش درامدی ایجاد می‌شود از محل خرید خدمت سربازی این افزایش درامد باید کامل شود. اگر به این روال ادامه یابد هم پوشانی ایجاد می‌شود. اسمش مالیات است، اما عملا در بودجه کشور تغییری به وجود نمی‌آید.

احتمال ایجاد صندوق حمایت یا بازنشستگی در راستای اجرای طرح مالیات سربازی

این کارشناس مالیاتی افزود:، اگر از تجمیع بدهی سربازانی که به خدمت نرفتند،گفته می‌شود سه میلیون سرباز فراری داریم، اگر این درآمد در دوره دوساله جمع شود با یک افزایش درآمد بیش از حد انتظار مواجه هستیم که سبد خدمت سربازی حرفه‌ای را پر می‌کند

غیبی پور تصریح کرد: البته  ممکن است صندوق حمایت یا بازنشستگی هم در این موضع ایجاد شود تا حمایت‌ها همچون بیمه  و خدمات بازنشستگی صورت بگیرد.  این طرح اولیه‌ای است که چقدر به موفقیت اقتصادی منجر شود نیاز به فرصت  و زمان دارد.

طرح  مجلس جابجایی منابع مالی است

او گفت: مسئله‌ای که به آن به عنوان شاخص بودجه‌ای یا منبع جدید مالیاتی مد نظر است اینکه این طرح به نوعی جابجایی منابع مالی است به این معنا که از سویی هزینه ایجاد کرده و از سویی در محل دیگر یان هزینه را تامین می‌کنیم.

کارشناس اقتصادی گفت: اگر قرار باشد جز قوانین مالیاتی قرار بگیرد شرایط خاصی خواهد داشت. حتی احتمال کسری بودجه هم در این طرح هست، زیرا در موضوع درآمد‌های دولت تعریفی وجود دارد که  هزینه‌ها ثابت اند و اگر دولت بخواهد عددی را به حقوق سربازان حرفه‌ای اختصاص دهد یک ردیف هزینه‌ای در بودجه سال آینده اضافه خواهد شد.

او افزود: اینکه چه میزان متقاضی خرید خدمت سربازی داشته باشیم و سبد پر بشود متغیر است. به لحاظ عددی در ابتدای کار به دلیل اینکه از تجمیع کسانی که به سربازی نرفته اند منبع مالی خوبی حاصل می‌شود. در ابتدای اجرای طرح رقمی بیش از حقوق سالیانه سربازان حرفه‌ای خواهد شد.ولی در ادامه از میزان منبع مالی حاصل از مالیات سربازان تجمیعی کاسته می‌شود.

او در باره اینکه مجلس بدون مشورت با مسئولان سازمان مالیاتی در حال تدوین این طرح مالیاتی است هم گفت: من فکر می‌کنم در آیین نامه‌های بعدی هماهنگی‌ها صورت خواهد گرفت فعلا عنوان این طرح مالیاتی است، اما در ردیف سایر منابع دولت قرار می‌گیرد، ولی سرجمع آن در سبد الیات و خزانه واریز می‌شود.

این کارشناس مالیاتی ادامه داد: البته بستگی دارد این درآمد مستقیم به شماره حساب‌های مالیاتی واریز شود و بعد از خزانه برداشت شود به عنوان درامد‌های سربازی حرفه‌ای نیازمند مقررات مالیاتی است، اما اگر خود نیرو‌های مسلح صندوقی ایجاد کنند که در قالب آن حقوق و بیمه سربازان حرفه‌ای را پرداخت کنند فقط از نظر اسمی مالیات محسوب شده و ربطی به سازمان مالیاتی نخواهد داشت. بستگی دارد صندوقی که می‌خواهند ایجاد کنند در خزانه یا در نیرو‌های مسلح خواهد بود. در نهایت طرح‌های مالیاتی یک نوع ایجاد درامد است.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۵۶
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۸ ۰۷ مرداد ۱۴۰۰
آخه اگه کارداشت ازدواج میکرد
Canada
ناشناس
۲۰:۵۴ ۲۹ فروردين ۱۴۰۰
مدت سربازی باید کوتاه باشد 6 ماه
در این 6 ماه .اموزش های ارتش وووو داده بشه و
بعد اموزش حرفه مورد نیاز کشور و بر حسب علاقه شون
اموزش زبان
این مدت کوتاه 6 ماه باید فشرده تمام اموزش ها داده بشه و
یک انسان امیدوار و موفق تحویل جامعه داده بشه
اموزش زن داری .فرزند داری
اخلاق مداری .وطن پرستی
Iran (Islamic Republic of)
علی
۲۰:۵۴ ۳۱ فروردين ۱۴۰۰
بابا وطن پرست کانادایی کانادایی ها هم درباره ی سربازی ایرانی ها نطر میدن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۳ ۲۹ فروردين ۱۴۰۰
طرح خوبیه بشرط اینکه کسانی که خدمت نرفتن سالی 500میلیون مالیات بدن به اونایی که رفتن خدمت اینجوری عدالت رعایت میشه
Iran (Islamic Republic of)
رحمان رضایی
۱۱:۰۲ ۲۹ فروردين ۱۴۰۰
خیلی ممنون از اون مسعولی که این طرح رو پیاده کرده .خدا خیرتون بده برادر من 9سال از وقت خدمتش گذشته و اگه طرح فروش خدمت باشه هم به نفع دولت محترم هست و هم به نفع شخص مورد نظر لطفا پیگیری کنید تا فروش خدمت دوباره به جریان بیافته ما حمایتتون می کنیم
Germany
ناشناس
۱۳:۱۹ ۲۸ فروردين ۱۴۰۰
به نظرم سرباز باید بعد از پنج سال اگه گزینش خوبی باشه
استخدام نیرو های مسلح در بیاد و دانشگاه افسری بره
این جوری بیشتر تشویق می شوند !
این جوری بار حقوق بر دولت کم میشه مالیات دهندگان پول نیروهای مسلح میدن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۰۸ ۲۱ فروردين ۱۴۰۰
آقای نماینده پس قانون شفافیت چی شد؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۳ ۲۰ فروردين ۱۴۰۰
برای نفس کشیدن هم مالیات بذارید.
موقع احساس خطر ملت میشوند قهرمان.
Canada
ناشناس
۲۰:۵۷ ۲۹ فروردين ۱۴۰۰
عزیز دل
تمام دینا با مالیات اداره میشوند
مالیات از حقوق .حتی اگر حقوق ات بالا بشه تا 50 درصد مالیات باید بدهی و
اگر حقوق ات کم باشد تا 32 درصد
و برای هر کالایی بستگی به قانون ایالت از 5 درصد تا 13 درصد مالیات روی کالاها بدهی
ایران تنها کشوری است که مالیات خیلی کم است و پولدارها فراری مالیاتی دارند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۰ ۲۰ فروردين ۱۴۰۰
هر خدمتی ملزم ب پرداخت هزینه است پس ب ملت چ میرسد؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۵ ۲۰ فروردين ۱۴۰۰
بجای این کار، بفکر اشتغال و کنکور و اقتصاد باشید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۵ ۲۰ فروردين ۱۴۰۰
آقای نماینده بجای این حرفهای غیرعملی، بگو طرح شفافیت اموال وآرا و هدایا و سفرها و... چی شد؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۷ ۱۹ فروردين ۱۴۰۰
انشاالله احمدی نژاد برگرده تا مردم راحت بشوند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۶ ۲۰ فروردين ۱۴۰۰
با وجود افراد منحرف فقط خیال دشمن راحت میشه.
-
ناشناس
۰۹:۲۰ ۲۹ فروردين ۱۴۰۰
چه ربطی یه مالیات از سربازی داره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۴ ۱۹ فروردين ۱۴۰۰
دو روز دیگه میگن هرکی میخواد نفس بکشه باید مالیات بده، اینقدر برای جیب مسئولین به مردم فشار نیارید، اونا که میتونن میرن مثله رامبود که بچش رو کانادا به دنیا آورد اونایی هم که نمیتونن لح میشن با این فشار مالیات
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۲ ۱۹ فروردين ۱۴۰۰
خجالت بکشید، مالیات خانه خالی،مالیات سربازی، مالیات ... اصلا شغلی هست پولی هست اصلا ما جونی واسمون مونده که فقط دارید میدوشید؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۳ ۲۰ فروردين ۱۴۰۰
مالیات خانه های خالی که چیز خوبیه که.
-
ناشناس
۰۹:۲۲ ۲۹ فروردين ۱۴۰۰
مطمئن باش کسی که بیش از دو واحدمسکونی آنهم خالی دارد می تواند مالیات بدهد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۹ ۲۹ فروردين ۱۴۰۰
من اشتباهی مثبت دادم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۸ ۱۹ فروردين ۱۴۰۰
یعنی یا برین سربازی یا پولشو بدین و نرین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۹ ۱۹ فروردين ۱۴۰۰
آقای ابو ترابی،شما که نماینده مجلسید،این راخوب میدانید که امنیت یک کشور با مالیات قابل تامین نیست!!!اینقدربا احساسات جوانان این مرزوبوم بازی نکید شمااول بادکترین نظامی تبادل نظر کنید ،بعد حرف بزنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۲ ۱۹ فروردين ۱۴۰۰
دخترا باید برن سربازی تا طلاق از سرشان بیافته
Canada
محمد تیموری
۱۶:۲۳ ۱۹ فروردين ۱۴۰۰
قرار نیست کشور سرباز نداشته باشد.
باید اصلاح بنیادین شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۹ ۱۹ فروردين ۱۴۰۰
پس من که قبلا سربازی رفتم لب مرز اون همه محرومیت و عذاب کشیدم تا تموم شد و الان کار برام نیست بیکارم و همه میگن فقط وظیفت بوده،در واقع باید بگم خوش به حال اونایی که نرفتن لب مرز و میخوان با این طرح جدیدم از خدمت معاف بشن
وقتی من شبا تو سرما داشتم نگهبانی میدادم که مردم راحت بخوابن و عامل خطری از مرز وارد کشور نشه اون کسایی که سربازی نرفتن تو خواب ناز بودن و الانم با پارتی بازی سرکارن ولی من بیکارم.
Iran (Islamic Republic of)
...
۱۶:۴۴ ۱۹ فروردين ۱۴۰۰
اینکه شما تو چنین شرایطی بودین دلیل نمیشه افراد بعد از شما هم مجبور بشن چنین چیزی رو تحمل کنن..به خاطر اینکه دیگه سربازا تو این وضعیت با حقوق کم قرار نگیرن دارن تغییر میدن قانون رو
Iran (Islamic Republic of)
ایرانی
۱۸:۴۱ ۱۹ فروردين ۱۴۰۰
ول کن بابا یه جور میگی نگهبانی دادم انگار داشتی کل مرز رو کنترل میکردی.واقعا که عقده تو برخی جوانای ایران ریشه دار شده
Iran (Islamic Republic of)
علی زم
۲۰:۵۲ ۱۹ فروردين ۱۴۰۰
منم لب مرز بودم سرد بود سخت بود ولی قرار نیست چون من بد بختی کشیدم بگم بقیه هم همه باید لب مرز خدمت کنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۳ ۱۹ فروردين ۱۴۰۰
مشکله خودت بوده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۳۶ ۲۰ فروردين ۱۴۰۰
خیلیا مثل شما سختی کشیدن تو سربازی ولی بهتره به فکر آینده باشیم و خودخواه نباشیم،مشکل بیکاریم مال همس تقریبا.
Germany
ناشناس
۰۰:۳۸ ۲۰ فروردين ۱۴۰۰
هر قانونی یه زمانی میاد که تغییر می کنه. دوست عزیز کل جمعیت ایران هم برن سربازی، مشکل شما با این موضوع حل میشه؟
-
ناشناس
۰۹:۲۳ ۲۹ فروردين ۱۴۰۰
شما که با مشکلات سربازی آشنایی باید از موافقان این طرح باشی مگر اینکه بخواهی دیگران هم زجر بکشند
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۱۶:۰۴ ۱۹ فروردين ۱۴۰۰
به نظر طرح خوبی میاد سربازی اجباری سالهاست که در اکثر کشورها منسوخ شده. مجلس باید قوانین جدیدی در این مورد وضع کنه.
Germany
ناشناس
۰۰:۴۲ ۲۰ فروردين ۱۴۰۰
کاش صد در صد واقعا اختیاری و حرفه ای بشه یعنی با علاقه شخثی استخدام نیروهای مسلح بشن و بقیه برن دنبال کار و زندگیشون.
Iran (Islamic Republic of)
مسلم
۱۵:۲۳ ۱۹ فروردين ۱۴۰۰
اخه این چه طرحی هست یا پنج سال بر سربازی و تمام اینده ات رو نابود کن یا سال ها به ما مالیات بپرداز ، مردم تو همین مالیات های امروز هم موندن ، و البته حکومت هم هیچ وطیفه ای برا اعطای شغل و مسکن نداره .
Iran (Islamic Republic of)
...
۱۶:۴۶ ۱۹ فروردين ۱۴۰۰
اشتباه متوجه شدین..همچنان ۲ سال سربازی اجباریه ن ۵ سال..۳ سالش اختیاریه..شما اگه اون ۲ سال نرین باید مالیات بدین
Iran (Islamic Republic of)
اسدی
۱۹:۳۴ ۱۹ فروردين ۱۴۰۰
طبق طرح پیشنهادی که آقای ابوترابی در پیج خود منتشر کرده اند بدین صورت هست که سالانه حدود 400 هزار نفر سرباز برای امنیت نیاز داریم و همه مشمولین باید در سامانه ای ثبت نام کرده مشخصات خود از قبیل سن و تحصیلات و شغل و تاهل و ... را وارد کنند سپس به این افراد نمره ای در بازه صد یا منفی صد تعلق میگیرد و سازمان نظام وظیفه با توجه به اولویت های مورد نیازش اعلان میکند که مثلا ما افراد حائز نمره 60 الی 100 را برای تامین امنیت و ... نیاز داریم و الباقی نفرات مازاد بر نیاز محسوب شده جزء دسته ب جدول طرح پیشنهادی قرار داده میشوند و افرادی که کلا از جانب معافیت های مقرر در قانون از خدمت معاف شده اند به علاوه بانوان جزء گروه الف و مشمولان غایب هم جزء گروه ج محسوب میشوند و مالیات دادن افراد در این طرح بدین صورت است که مالیات در قالب و زمان گرفتن خدمات دیده شده به عبارتی هرکس خدمات بیشتری ( از قبیل سند زدن ملک یا خودرو و گرفتن جواز کسب و خروج از کشور و ثبت شرکت و گرفتن گواهینامه و...) میگیرد مالیات بیشتری خواهد پرداخت و میزان این مالیات برای هرکدام از سه دسته ذکر شده به این صورت است که مثلا برای تنظیم سند یا سند زدن ملک افراد گروه الف به میزان نیم درصد و افراد گروه ب به میزان یک درصد و افراد گروه ج به میزان دو درصد بیشتر از دیگر افراد (دارای کارت پایان خدمت) عوارض خواهند پرداخت یعنی کاملا عادلانه و هرکه بامش بیش برفش بیشتر و اصلا هم بنا بر لغو شدن یا جمع شدن سربازی نبوده و نیست و افراد اصلا لازم نیست مبلغ گزافی برای این امر بپردازند و افراد عازم به سربازی هم از این منبع حقوق کافی دریافت میکنند اما با توجه به وجود دسته ج (مشمولان غایب) یعنی عملا دو سال هم اجباری نبوده و اختیاری میباشد اما به میزان بیشتری باید مالیات بر امنیت در قالب خدمات دریافتی بپردازند یعنی دوبرابر افراد مازاد بر نیاز که باز هم عادلانه میباشد و افرادی که خدمت (همان دوسال ابتدا) سپری کنند برای استخدام دولتی در اولویت میباشند که باز هم عادلانه است
Iran (Islamic Republic of)
اسدی
۲۰:۴۱ ۱۹ فروردين ۱۴۰۰
هیچ کدامتان هنوز متوجه نشده اید طبق طرح پیشنهادی که آقای ابوترابی در پیج خود منتشر کرده اند بدین صورت هست که سالانه حدود 400 هزار نفر سرباز برای امنیت نیاز داریم و همه مشمولین باید در سامانه ای ثبت نام کرده مشخصات خود از قبیل سن و تحصیلات و شغل و تاهل و ... را وارد کنند سپس به این افراد نمره ای در بازه صد یا منفی صد تعلق میگیرد و سازمان نظام وظیفه با توجه به اولویت های مورد نیازش اعلان میکند که مثلا ما افراد حائز نمره 60 الی 100 را برای تامین امنیت و ... نیاز داریم و الباقی نفرات مازاد بر نیاز محسوب شده جزء دسته ب جدول طرح پیشنهادی قرار داده میشوند و افرادی که کلا از جانب معافیت های مقرر در قانون از خدمت معاف شده اند به علاوه بانوان جزء گروه الف و مشمولان غایب هم جزء گروه ج محسوب میشوند و مالیات دادن افراد در این طرح بدین صورت است که مالیات در قالب و زمان گرفتن خدمات دیده شده به عبارتی هرکس خدمات بیشتری ( از قبیل سند زدن ملک یا خودرو و گرفتن جواز کسب و خروج از کشور و ثبت شرکت و گرفتن گواهینامه و...) میگیرد مالیات بیشتری خواهد پرداخت و میزان این مالیات برای هرکدام از سه دسته ذکر شده به این صورت است که مثلا برای تنظیم سند یا سند زدن ملک افراد گروه الف به میزان نیم درصد و افراد گروه ب به میزان یک درصد و افراد گروه ج به میزان دو درصد بیشتر از دیگر افراد (دارای کارت پایان خدمت) عوارض خواهند پرداخت یعنی کاملا عادلانه و هرکه بامش بیش برفش بیشتر و اصلا هم بنا بر لغو شدن یا جمع شدن سربازی نبوده و نیست و افراد اصلا لازم نیست مبلغ گزافی برای این امر بپردازند و افراد عازم به سربازی هم از این منبع حقوق کافی دریافت میکنند اما با توجه به وجود دسته ج (مشمولان غایب) یعنی عملا دو سال هم اجباری نبوده و اختیاری میباشد اما به میزان بیشتری باید مالیات بر امنیت در قالب خدمات دریافتی بپردازند یعنی دوبرابر افراد مازاد بر نیاز که باز هم عادلانه میباشد و افرادی که خدمت (همان دوسال ابتدا) سپری کنند برای استخدام دولتی در اولویت میباشند که باز هم عادلانه است
Iran (Islamic Republic of)
عاشق
۲۰:۴۹ ۱۹ فروردين ۱۴۰۰
طبق طرح پیشنهادی که آقای ابوترابی در پیج خود منتشر کرده اند بدین صورت هست که سالانه حدود 400 هزار نفر سرباز برای امنیت نیاز داریم و همه مشمولین باید در سامانه ای ثبت نام کرده مشخصات خود از قبیل سن و تحصیلات و شغل و تاهل و ... را وارد کنند سپس به این افراد نمره ای در بازه صد یا منفی صد تعلق میگیرد و سازمان نظام وظیفه با توجه به اولویت های مورد نیازش اعلان میکند که مثلا ما افراد حائز نمره 60 الی 100 را برای تامین امنیت و ... نیاز داریم و الباقی نفرات مازاد بر نیاز محسوب شده جزء دسته ب جدول طرح پیشنهادی قرار داده میشوند و افرادی که کلا از جانب معافیت های مقرر در قانون از خدمت معاف شده اند به علاوه بانوان جزء گروه الف و مشمولان غایب هم جزء گروه ج محسوب میشوند و مالیات دادن افراد در این طرح بدین صورت است که مالیات در قالب و زمان گرفتن خدمات دیده شده به عبارتی هرکس خدمات بیشتری ( از قبیل سند زدن ملک یا خودرو و گرفتن جواز کسب و خروج از کشور و ثبت شرکت و گرفتن گواهینامه و...) میگیرد مالیات بیشتری خواهد پرداخت و میزان این مالیات برای هرکدام از سه دسته ذکر شده به این صورت است که مثلا برای تنظیم سند یا سند زدن ملک افراد گروه الف به میزان نیم درصد و افراد گروه ب به میزان یک درصد و افراد گروه ج به میزان دو درصد بیشتر از دیگر افراد (دارای کارت پایان خدمت) عوارض خواهند پرداخت یعنی کاملا عادلانه و هرکه بامش بیش برفش بیشتر و اصلا هم بنا بر لغو شدن یا جمع شدن سربازی نبوده و نیست و افراد اصلا لازم نیست مبلغ گزافی برای این امر بپردازند و افراد عازم به سربازی هم از این منبع حقوق کافی دریافت میکنند اما با توجه به وجود دسته ج (مشمولان غایب) یعنی عملا دو سال هم اجباری نبوده و اختیاری میباشد اما به میزان بیشتری باید مالیات بر امنیت در قالب خدمات دریافتی بپردازند یعنی دوبرابر افراد مازاد بر نیاز که باز هم عادلانه میباشد و افرادی که خدمت (همان دوسال ابتدا) سپری کنند برای استخدام دولتی در اولویت میباشند که باز هم عادلانه است
Netherlands
ناشناس
۱۳:۵۱ ۱۹ فروردين ۱۴۰۰
شهيد سليماني والا مقام با بهباد به شهادت رسيد شهيد فخري زاده دانشمند با ارزش كشور با ربات به شهادت رسيد از دست دادن همين دو سرمايه ارزشمند كشور بايد كافي باشه تا بفهميم ديگه جنگ جنگ سرباز نيست الان نياز به سرباز صفر و سنتي نداريم الان جنگ علم و تكنولوژي هستش جنگ اقتصادي هم كنارش در جريانه سربازي سنتي به نظر من هدر دادن وقت و فكر جوانان بر بهترين سال هاي عمرشون و چه بسا اين جوانان در زمينه علم و تكنولوژي و اقتصاد اگر اين دوسال صرف كنن چه دستاورد هايي براي كشور به ارمغان خواهد امد
Germany
کاربر
۰۰:۴۶ ۲۰ فروردين ۱۴۰۰
کسی که به اکراه و اجبار به کاری گمارده بشه، بهره وری لازم رو نداره. میشه مرزها را با دوربین کنترل کرد و زمات جنگ با پهباد و موشکه نه سرباز که چشم امید خانواده است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۲ ۱۹ فروردين ۱۴۰۰
ای نمایندگان نامرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۶ ۱۹ فروردين ۱۴۰۰
حتما یه طرحی باید باشه چون عدالت نیست اونایی که سربازی رفتن و زحمت کشیدن مزدش هم بگیرن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۴ ۱۹ فروردين ۱۴۰۰
یعنی فقط دنبال گرفتن مالیاتین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۳ ۱۹ فروردين ۱۴۰۰
حداقل یک طرحی تو مجلس بیاد افرادی که سربازی میرن بیمه بشن اونم با سختی کار . نه اینکه چند میلیون به پایه حقوق فغلی ، پول بدیم دو سال بیمه بشیم .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۶ ۱۹ فروردين ۱۴۰۰
بعد پنج سال طرف چکار کنه ؟ اومد فرمانده یگان ازش راضی نبود سن استخدامی از دست داده و سن کار آزاد نیست اصلا ی طرح بسیار مسخره اس شرایط کشور نگاه کنید بعد بگید مطمنم خیلیا نمی رن کشور با کمبود سرباز مواجه میشه
Japan
ناشناس
۱۵:۲۲ ۱۹ فروردين ۱۴۰۰
غلط کردی بذارجوانان دوسال وقتشون به هدرنره وبتونن اقتصاد مملکت رو شکوفا کنند سربازی دیگه چیه
Iran (Islamic Republic of)
اسدی
۱۹:۱۴ ۱۹ فروردين ۱۴۰۰
اول بفهمیم بعد اظهار فضل کنیم
اصلا و ابدا قرار نیست کسی را به اجبار پنج سال به خدمت ببرند بلکه از ابتدا بصورت داوطلبانه دوسال را سپری و باز هم اگر تمایل داشت و فرمانده هم تایید کرد سه سال دیگر هم ادامه میدهد
Germany
ناشناس
۰۰:۴۹ ۲۰ فروردين ۱۴۰۰
بهترین کار اینه که پرسنل و نیروی انسانی لازم را استخدام رسمی بکنن و از بقیه هم مالیات اندکی بگیرن که رویهم مبلغ خوبی میشه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۲ ۱۹ فروردين ۱۴۰۰
اگه سربازی اختیاری نمیشه، حداقل باید خانم ها هم به کشور خدمت کنند. الان خیلی از ادارات کمبود کارمند دارند. اگر به ادارات و بانک و بیمه و بیمارستان و داروخانه و... مراجعه کنید، میبینید یه دونه کارمند هست با صدتا ارباب رجوع که باید توی صف بایستند.
خُب خانم ها رو به عنوان سرباز در اداره ها و بیمارستان و ... مشغول خدمت کنید.
اینکار واقعاً یه نیاز برای کشور هست. سربازی نرفتن خانم ها واقعا هیچ توجیه منطقی نداره.
Iran (Islamic Republic of)
...
۱۶:۵۰ ۱۹ فروردين ۱۴۰۰
منم دخترم و به نظرم باید دخترا هم برن سربازی اما دیگه ن دوسال..
Iran (Islamic Republic of)
محمد.ن.ک
۱۱:۳۱ ۱۹ فروردين ۱۴۰۰
دست نمایندگان مجلس درد نکنه .خدا کنه زود تصویب بشه این طرح.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۹ ۱۹ فروردين ۱۴۰۰
الان یه سیل یا زلزله میاد، چندهزارتا خونه خراب میشه؛ دلیلش چیه؟ به نظر من دلیلش اینه که ما با وجود اینهمه مهندس که هر سال از دانشگاه ها فارغ التحصیل میشن، هنوز خیلی از ساختمون ها و سازه هامون مهندسی نیست.
حالا چرا با وجود این همه دانشجو و مهندس، این مشکلات وجود داره؟ فکر نمی کنید، این دانشجوها به یه دلیل خاصی مجبور شدن بدون علاقه به دانشگاه برن؟ و نتیجه اش این شده که هیچی یاد نگیرند؟ و بیکار بمونن؟ آیا بهتر این نیست که افراد علاقمند به سربازی حرفه ای با حقوق مناسب بروند و افراد علاقمند دیگر هم به دانشگاه بروند و واقعاً دکتر و مهندس واقعی بشن؟
Germany
ناشناس
۰۰:۵۲ ۲۰ فروردين ۱۴۰۰
دقیقا دلیل ادامه تحصیل های بی هدف، فقط و فقط سربازیه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۸ ۱۹ فروردين ۱۴۰۰
بیش از نصف همکلاسی های من در کارشناسی و ارشد، اصلاً هدف و انگیزه ای برای درس و دانشگاه نداشتند و فقط از روی ناچاری به دانشگاه اومده بودند. چون اگر دانشگاه نمی اومدند، باید به صورت سرباز صفر بدون هیچ امتیازی به سربازی می رفتند. لطمه ای که دانشگاه از این قضیه میخوره، بعدها خودش رو نشون میده.
Iran (Islamic Republic of)
امیر
۱۱:۲۷ ۱۹ فروردين ۱۴۰۰
هر کس میگه طرح خوبیه سخت در اشتباهه جوانی ک پول نداره از کجا بیاره 400میلیون بده سربازیو بخره ولی واسه پولدارها خوبه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۴ ۱۹ فروردين ۱۴۰۰
۴۰۰ میلیون از کجا اومد؟؟؟!!!
من دقیقاً نمیدونم اما اون طوری که میگن، مثلاً برای گرفتن گواهینامه رانندگی باید ۵۰ دصد بیشتر پول بدی. مثلاً اگر پولش ۱۰۰ هزار هست باید ۱۵۰ هزار بدی. برای بقیه کارهایی که نیاز به کارت پایان خدمت هست هم همینطور.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۱ ۱۹ فروردين ۱۴۰۰
ناشناس همه چیز گرون شده پول پراید 7میلیونی شده 120میلیون قبل گرونی سربازی برای لیسانها 20میلیون بود ا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۳ ۱۹ فروردين ۱۴۰۰
کار کنه یکجا که نمیگیرن بعدشم کارم پیدا نکرد بره سربازی حقوق بالا بگیره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۶ ۱۹ فروردين ۱۴۰۰
اصلاً این طرح جدید برای خرید سربازی نیست.
طرح سربازی حرفه ای میگه افرادی که نمی خوان سربازی برن، باید برای کارهایی مثل گواهینامه وسایر کارهایی که کارت پایان خدمت میخواد، باید ۵۰ درصد پول بیشتر به عنوان مالیات بدهند! خرید سربازی در کار نیست آخه!
Iran (Islamic Republic of)
...
۱۶:۵۳ ۱۹ فروردين ۱۴۰۰
لااقلش اینه که حقوق سربازا بیشتر میشه و همین پولدارا به ی دردی میخورن..این طرحم نبود بچه پولدارا که نمیرفتن سربازی اینجوری هم نمیرن هم ی پولی میدن
Germany
۰۰۰۰۰۰۰۰
۰۰:۵۳ ۲۰ فروردين ۱۴۰۰
کی همچین مبلغی را تعیین کرده؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۷ ۱۹ فروردين ۱۴۰۰
بسیار طرح بدی است یعنی سربازی برای فقرا و اسایش برای اغنیا این خلاف قانون اسلامی است پس اگر جنگ شد چگونه امادگی دفاعی جامعه حفظ گردد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۲ ۱۹ فروردين ۱۴۰۰
برعکس این طرح طرح خوبیه چون هرکس به اندازه خودش مالیات میده مثلا به طور مثال کسی که پراید می خره به اندازه پراید چند میلیون مالیات می پردازه اونی که پورشه می خرد به اندازه پورشه چند صد میلیون می ده اونی هم که پول نداره اصلا ماشین بخره اصلا مالیاتی نمی ده پس تبعیضی بین فقیر وغنی نیست. اما درمورد آمادگی برای جنگ اولا چندین میلیون بسیجی آماده داریم ثانیا اگه خیلی دراین مورد حساسیت وجود داشته باشه به نظر من می شه مثلاچند هفته یاحداکثر یک ماه آموزش کار با اسلحه و سربازی همچنان داشته باشیم برای روز مبادا.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۱ ۱۹ فروردين ۱۴۰۰
توی این طرح هم سه ماه آموزشی وجود داره و حذف نمیشه.
فقط اون قسمت بقیه اش که جارو زدن و چای درست کردن و ... هست به صورت اختیاری میشه
Japan
ناشناس
۱۵:۲۵ ۱۹ فروردين ۱۴۰۰
میشه حرف مفت نزنی
Germany
کاربر
۰۰:۵۵ ۲۰ فروردين ۱۴۰۰
شما اصلا اون طرح رو یه بار با تمرکز خوندین؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۶ ۱۹ فروردين ۱۴۰۰
من خودم اگه سربازی نبود، ۱۰ سال پیش یه شغل ساده توی شهر خودم پیدا میکردم و الآن همه چیز داشتم و روی پای خودم هم بودم. اما الان چی؟ به خاطر سربازی مجبور شدم الکی چندین مقطع به دانشگاه و رشته ای که اصلا علاقه ندارم و نمیفهمم برم. چون هیچ امتیازی نداشتم، مدرک دانشگاه تنها امتیازی بود که می تونستم برای سربازی ازش استفاده کنم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۴ ۱۹ فروردين ۱۴۰۰
امیدوارم جزو وعده های قبل انتخاباتی نباشه که بعد از انتخابات فراموش بشه. چون این طرح میتونه خیلی از مشکلات اجتماعی مثل بیکاری فارغ التحصیلان، بالا رفتن سن ازدواج، پیری و کاهش جمعیت، و خیلی مشکلات اجتماعی دیگه رو برطرف کنه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۴ ۱۹ فروردين ۱۴۰۰
به نظرم مشکل اصلی نحوه اجباری بودن سربازی است و اینکه در واقع، یه سرباز، در دوران سربازی چیز خاصی یادنمیگره. نحوه رفتار با سربازها و حفظ احترام اونها هم واقعاً باید رعایت بشه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۲ ۱۹ فروردين ۱۴۰۰
اگه سربازی به صورت حرفه ای و اختیاری باشه، هر جوانی از همون ابتدا میتونه برنامه ریزی خیلی دقیقتر و منظم تری برای زندگیش داشته باشه و مطمئنا باعث میشه جامعه ای موفق تر و پیشرفته تر داشته باشیم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۲ ۱۹ فروردين ۱۴۰۰
خدایا خودت کمک کن سربازی اختیاری بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۵ ۱۹ فروردين ۱۴۰۰
400میلیون باید پول بدی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۷ ۲۰ فروردين ۱۴۰۰
ناشناس عزیز آخه کی گفته ۴۰۰ میلیون؟؟؟
شما اصلاً این طرح جدید رو خوندین؟؟؟ خرید سربازی که نیست، طرح سربازی حرفه ای هست. لطفاً مطالب نادرست انتشار ندین. ۴۰۰ میلیون کجا بود؟؟؟!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۱ ۱۹ فروردين ۱۴۰۰
فکر نمی کنم این طرح فقط شعار انتخاباتی باشه. چون از لحاظ جامعه شناسی واقعاً سربازی یکی از عوامل اصلی طولانی شدن تحصیلات پسران و افزایش سن ازدواج و پیری و کاهش جمعیت و... هست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۰ ۱۹ فروردين ۱۴۰۰
امیدوارم شعار انتخاباتی نباشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۹ ۱۹ فروردين ۱۴۰۰
سلام
من خودم یادم هست زمانیکه دبیرستان بودم، حداقل نصف همکلاسی هام با اشتیاق فراوان آرزو داشتند وارد کارهای نظامی و ... بشن اما خیلی هاشون در آزمون ورودی قبول نمیشدند. مطمئناً اگر طرح سربازی حرفه ای اجرا بشه، خیلی از افراد هستند که به کارهای نظامی علاقه شدید دارند و وارد این کار خواهند شد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۸ ۱۹ فروردين ۱۴۰۰
امیدوارم این طرح شفاف باشه. مثلاً اگه قراره افرادی که سربازی نمیرن، مالیات بدن، این مالیات دقیقاً مبلغش چقدره و آیا مثلاً سالانه افزایش پیدا میکنه یا برای انجام کارهای خاصی باید مالیات داده بشه؟ کاشکی این مباحث دقیقاً شفاف باشه. چون اگر یه موقع مبلغ این مالیات خیلی زیاد باشه اون وقت باز هم افراد عادی باید برن سربازی و افراد پولدار میتونن از این طرح استفاده کنند.
Germany
پری
۰۱:۰۲ ۲۰ فروردين ۱۴۰۰
جدول مالیات بر امنیت را داده اند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۳ ۲۰ فروردين ۱۴۰۰
این جدول مالیات بر امنیت سربازی دقیقاً توی چه سایتی هست؟؟
من که هر چقدر جستجو میکنم پیداش نمیکنم.
yjc لطفاً اگر جدول مالیات بر امنیت منتشر شده، لطفاً شما توی سایت قرارش بدهید.
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۱۱:۱۸ ۱۹ فروردين ۱۴۰۰
من رفتم چرا دیگران نرن ؟؟؟؟؟؟؟وبا پول بخرن
Japan
ناشناس
۱۵:۲۸ ۱۹ فروردين ۱۴۰۰
میخواستی نری بیچاره جوان‌ها باید تاوان رفتن تورو پس بدن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۴ ۱۹ فروردين ۱۴۰۰
ناشناس 15:28
معلومه از سربازی بدت میاد نرفتی برو مرد شو پخته شو سربازی آدمو مرد میکنه مرد باید سختی بکشه
Germany
ناشناس
۰۱:۰۳ ۲۰ فروردين ۱۴۰۰
منم رفتم و دلم می خواد سربازی اجباری برچیده بشه چون واقعا ظلم بزرگی در حق نصف افراد جامعه است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۳ ۱۹ فروردين ۱۴۰۰
جالبه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۰ ۱۹ فروردين ۱۴۰۰
من نفهمیدم الان. یعنی دوسال اجباری سه سال اختیاری به شرط پرداخت مالیاته اون سه سال؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۷ ۱۹ فروردين ۱۴۰۰
میگن کسانی که نمی خوان اصلاً سربازی نرن و به جلش مالیات بدن
کسانی هم که علاقه دارن به صورت داوطلبانه برن سربازی پنج ساله با حقوق بیشتر که دو سالش اجباریه و سه سال بعدی اختیاریه
France
ناشناس
۱۱:۰۹ ۱۹ فروردين ۱۴۰۰
علی برکت الله
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۰ ۱۹ فروردين ۱۴۰۰
بالاخره چی میشه؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۰ ۱۹ فروردين ۱۴۰۰
همه ی بار سختی روی دوش سربازهاست، اون وقت افرادی که رسماً استخدام شده اند، چکار میکنند؟ اصلاً این کارهای اداری چی هست که اونها انجام میدن؟؟؟ آخه هر کارمندی یه کاری انجام میده، مثلاً کارمند بانک و ادارات و ... هر کدوم یه کار خاصی انجام میدن اما نیروهای رسمی نظامی، کار اصلیشون همین حفاظت از مرزها و ... هست که اون رو هم انداختن روی دوش سربازها !!! پس خودشون دقیقاً چه کار اداری انجام میدن، واقعاً جای تعجبه !!!
Germany
@
۰۱:۰۷ ۲۰ فروردين ۱۴۰۰
اتفاقا از چند تا سرباز وظیفه سوال کردم که وظیفه کادریها را سربازان انجام میدهند، پس کار و وظیفه کادری ها جیه؟ باتفاق از هر سربازی که مرسیدم، گفتن وظیفه کادری دستور دادن به سربازه !!!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۸ ۱۹ فروردين ۱۴۰۰
اینگونه بحث ها کلا به نتیجه ای منتج نمیشه. اول باید طرح پرسش کرد تا به جواب منطقی و مستدل رسید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۷ ۱۹ فروردين ۱۴۰۰
پس این همه نیروی کادری و رسمی که استخدام شدند، دقیقاً چکار میکنند؟؟؟
Germany
ناشناس
۰۱:۰۸ ۲۰ فروردين ۱۴۰۰
هیچ کار
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۷ ۱۹ فروردين ۱۴۰۰
یک کلام ختم کلام
نه سربازی حذف میشه نه پیشنهادهای مسئولین اجرا
چون هم نظام وظیفه هم مجلس حرفاشون درسته یک طرفه نیست که یکی اجرا بشه
Netherlands
ناشناس
۱۰:۳۳ ۱۹ فروردين ۱۴۰۰
سربازی یک قانون اشتباه و باعث عقب افتادگی جوان هاست. من به خاطر اینکه مجبور نباشم در سن کم و با مدرک پایین برم خدمت، در مورد تصمیم گیری رشته تحصیلی به حداقل ها رضایت دادم و مجبور شدم در دانشگاه رشته ای بخونم که اصلا دوست نداشتم در دانشگاه هم بسیاری از دوستانم رو هم دیدم که علاقه ای به رشته شون نداشته بودند و در شرایطی مشابه من تصمیم گیری کرده بودند. هرچند که اشتباه کردم یعنی کاش همون موقع که رتبه کنکورم خوب نشده بود می رفتم خدمت و بعد از اتمام خدمت مجدد کنکور می دادم. من زندگیم رو به خاطر خدمت باختم! عمرم تلف شد! اگه خدمت نبود یکبار دیگه فرصت کنکور داشتم. من نمی گذرم از افرادی که این قانون رو گذاشتند و از اون دفاع می کنند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۱ ۱۹ فروردين ۱۴۰۰
دقیقاً دقیقاً دقیقاً همین شرایط برای من هم پیش اومد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۸ ۱۹ فروردين ۱۴۰۰
من اگر سربازی نبود بعد از دبیرستان وارد شغل مورد نظرم میشدم و الآن برای خودم کسی بودم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۵ ۱۹ فروردين ۱۴۰۰
سربازی مرد میکنه ادمو
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۵ ۱۹ فروردين ۱۴۰۰
زندگی امروزی اینقدر سخت هست که همه تبدیل به مرد شده اند دیگه نیازی نیست سربازی آدم رو مرد کنه. این حرف ها مال صد سال پیش بود که جوان های تنبل هیچ کاری نمی کردند. اما امروزه جوان ها همه دنبال کار و زندگی اند و خودشون مرد شده اند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۸ ۱۹ فروردين ۱۴۰۰
اگر طرح مجلس تصویب بشه عالی میشه
هم من میتونم با مالیات اونایی که نمیان بیشتر حقوق بگیرم، هم اونا راحت میشن.
من قبل لیسانس (الان فوقم رو چند وقتیه گرفتم) چند ماهی رفتم سربازی روزی حدود ۱۵۰۰ بهم حقوق میدادن
شرم آور بود اون حقوق...
Germany
نگاه
۰۱:۱۰ ۲۰ فروردين ۱۴۰۰
دقیقا
Iran (Islamic Republic of)
محسن
۱۰:۲۴ ۱۹ فروردين ۱۴۰۰
سربازی باید اجباری باشه ن خریدنی این ظلمه در حق جوانان پسر فقیر و پولدار لطفا این تعبیض بین پولدار فقیر وفقرا رو بدارید پولدارها وثروتمندان مثل آب خوردن سربازیو میخرن ولی جوانی ک ن پول داره خانواده بدبختی داره باید بره سربازی این ظلمه ن ایده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۲ ۱۹ فروردين ۱۴۰۰
پولدارها که همین حالا هم نمیرن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۳ ۱۹ فروردين ۱۴۰۰
ناشناس من رفتم چرا اونا نرن باید برن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۶ ۱۹ فروردين ۱۴۰۰
این حرف منطقی و درستی نیست. چون تبعیض بین پولدار و فقیر هیچوقت برداشته نمیشه! اصلاً بحث سربازی به کنار، شرایط زندگی پولدارها و فقیرها یکسانه؟! احترام و موقعیت اجتماعی پولدار و فقیر یکسانه؟؟!! دغدغه های افراد پولدار و فقیر یکسانه؟!
Iran (Islamic Republic of)
محمد.ن.ک
۱۱:۲۴ ۱۹ فروردين ۱۴۰۰
شما نمی دونی 2 سال وقتت و عمرت با حقوق کم سپری بشه یعنی چه.
این طرح برا افرادی که یا ندارن و یا دلشون میخواد با حقوق خوب به خدمت بروند عالیه.من هم بچم سربازه 1 ماه دیگه باید بره خدمت.ولی اگه این طرح تصویب بشه وام مضاربه هم بگیرم این کار رو میکنم که سربازی رو بخرم.شما هم نگران نباش طرح به نفع همه است.خدا کنه تصویب بشه بزودی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۰ ۱۹ فروردين ۱۴۰۰
سلام برادر عزیز
اینکه بگیم من رفتم چرا بقیه نرن حرف درستی نیست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۵ ۱۹ فروردين ۱۴۰۰
نباید تصویب بشه اگه قراره همه بخرن پس کی باید از کشورش دفاع کنه ؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۱ ۱۹ فروردين ۱۴۰۰
موافقم باهات محسن جان من سطح طبقاتی با پولدارها خیلی فرق یکسان هست ما کوجا اونا کوجا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۷ ۱۹ فروردين ۱۴۰۰
نیروهای رسمی و استخدامی وظیفه اصلی شون دفاع از کشوره
بعدش هم طرح سربازی حرفه ای به معنی حذف سربازی نیست، به معنی حرفه ای شدن سربازیه
Germany
کاربر
۰۱:۱۱ ۲۰ فروردين ۱۴۰۰
اتفاقا جوانی که خانواده فقیر داره، بجای رفتن به سربازی، میره دنبال کار و کمک خرج خانواده میشه.
Iran (Islamic Republic of)
کارمند
۱۰:۲۲ ۱۹ فروردين ۱۴۰۰
متاسفانه بسیاری از نمایندگان مجلس حساب دو دو تا چهار تا رو هم بلد نیستند.
Iran (Islamic Republic of)
حسین رضاپور
۱۰:۱۶ ۱۹ فروردين ۱۴۰۰
بابا این سربازی رو لغو کنید چون یکی بیاد سربازی 2سالش به خاطر چیزی که بدرد آدم نمیخوره علاف بشه اون هم با این وضعیت اقتصادی که ما داریم و تو این دو سال میتونیم کلی کار کنیم تا پول دربیاریم اگه سربازی نریم ولی اگه بریم دوسال از زندگی عقب میافتیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۵ ۱۹ فروردين ۱۴۰۰
ایقدر باروح وروان مردم وجوانان بازی نکیند!!؟؟؟ مدت سربازی رایک سال کنید، وپارتی بازی وامتیازات طبقاتی رادرسربازگیری حذف کنید ودراین زمینع قاطع وبشدت عمل کنید!!
-
ناشناس
۱۰:۰۳ ۱۹ فروردين ۱۴۰۰
مشکلات کشور مونده اونها مهمتر از طرح سربازی است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۷ ۱۹ فروردين ۱۴۰۰
آدم عاقل دوبار از یه سوراخ گزیده نمیشه. حذف سربازی یعنی کاهش نیروی دفاعی در مرزها و این یعنی ترغیب دشمن به حمله و شروع جنگ. دقیقا مثل کاهش سربازی از دوسال با یک سال در اوایل انقلاب که باعث شد صدام فکر کنه در عرض یک هفته تهران رو فتح میکنه. و شد آنچه نباید میشد
Germany
&&
۰۱:۱۷ ۲۰ فروردين ۱۴۰۰
اولا الان جنگ ها کلاسیک نیستند و جنگ پهبادها و موشک هاست، دوما این کارها وظیفه نیروهای نظامی استخدامیه.
Germany
ناشناس
۰۹:۵۲ ۱۹ فروردين ۱۴۰۰
باید اون هایی که پول دارند پول چند برابر بدهند به اون هایی که دارند
مثلا پنج هزار دلار
سرباز ها باید حقوقی بالاتر از نیروی نظامی داشته باشند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۰ ۱۹ فروردين ۱۴۰۰
همش بی عدالتی من خودم دوسال خدمت کردگ دوسال از زندگیم عقب افتدام در حالی که خیلی از دوستانم خدمت نرفتن و بهترین درامدو دارن و به یه جایی رسیدن تو این مملکت قانونی کار کردن جز ضرر هیچ جیز نداره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۶ ۱۹ فروردين ۱۴۰۰
مگه مسولان کم از اینو اونور میخورن و ذخیره میکنن این همه جمع کردن خسته نشدن حالا افتادین ب جون سربازی ک وظیفه است و واجب؟؟فقط محتاج مالیات سربازی هستین؟شما ک مملکت رو خوردین اینم روش فقط دلم میخاد از خدا بپرسم که این دزدی های کلان رو بی عدالتی هارو کی میخاد جواب بده،عده ای در پنت هاوس های لاکچری فلان هزار متری و عده ای چون مردم شهر من چشم انتظار ۴۵هزارتومان یارانه
Iran (Islamic Republic of)
مالیات
۰۹:۴۳ ۱۹ فروردين ۱۴۰۰
مالیات بگیرید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۲ ۱۹ فروردين ۱۴۰۰
قانون سربازی در ایران بسیار قدیمی هست و با توجه به نیازهای روز جامعه احتیاج به تغییراتی داره که حتما باید انجام بشه،سربازی رفتن با وضعیت فعلی بسیار مورد نارضایتی قرار داره و مشکلات بسیاری برای جوانان ایجاد کرده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۹ ۱۹ فروردين ۱۴۰۰
آیا مسیولین مالیات می دهند؟ آیا چند شغلی های مدیریتی که همه جا عضو هستن مالیات می دهند؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۴ ۱۹ فروردين ۱۴۰۰
صحبت از سربازی قبل از انتخابات، فقط برای عوام فریبی است. اگر واقعاً بفکر جوانان هستند باید فکر اساسی برای کنکور و اوضاع اقتصادی و اشتغال بکنند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۳ ۱۹ فروردين ۱۴۰۰
امیدوارم اگه طرحی هم هست، تا قبل انتخابات تصویب بشه
Iran (Islamic Republic of)
احمد
۰۹:۲۳ ۱۹ فروردين ۱۴۰۰
خب اینکه میشه همون خرید سربازی.خسته نباشید با این طرحتون...........
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۷ ۱۹ فروردين ۱۴۰۰
کسی که پول دارد سربازی نمی‌رود. این یعنی عدالت اجتماعی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۴ ۱۹ فروردين ۱۴۰۰
خُب البته در طرح سربازی حرفه ای کسی هم که پول ندارد می تواند به جای رفتن به سربازی، یک شغل پیدا کنه و بخشی از درآمدش رو به عنوان مالیات بپردازه. البته به شرطی که مبلغ این مالیات منطقی باشه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۹ ۱۹ فروردين ۱۴۰۰
چرا از نیروهای رسمی و کادری و استخدامی برای حفاظت از مرزها استفاده نمیشه؟
Germany
ناشناس
۰۱:۲۰ ۲۰ فروردين ۱۴۰۰
دقیقا باید اینکار انجام بشه نه که وظایف اونارو جوون مردم با زور و اکراه و از سر ناچاری انجام بده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۸ ۱۹ فروردين ۱۴۰۰
کشورهایی که سربازی اجباری ندارند، نیروهایی امنیتی شون رو از کجا تامین میکنن؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۷ ۱۹ فروردين ۱۴۰۰
این طرح 100%باکمی کش وقوس وننه من غریبم درآوردن و خوبیت نداره و آواز عدالت و وطنم خوندن تصویب میشودبنفع قشر(قدرت) پولدار است که دُر دانه هاشون را نگذارند 2 سال غباری بر وجودنازنین شون بنشیندو اقشاردیگر با این وضعیت اقتصادی وتوصیه توراخدا بیشتربچه بیار تا صف سربازی تکمیل شود راه مقدس را ادامه خواهند داد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۵ ۱۹ فروردين ۱۴۰۰
آخه قشر پولدار همین الان هم به هزار جور معافیت علمی و امتیاز و مسابقه و المپیاد و مقاله و پروژه و... سربازی نمیرن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۲ ۱۹ فروردين ۱۴۰۰
با وجود سربازی اجباری، عملاً باید ضرب المثل "هر کسی را بهر کاری ساختند" رو فراموش کنیم. چون خیلی ها چه از لحاظ جسمی و چه از لحاظ روحیه ای، برای کارهای نظامی آفریده نشده اند، اما مجبورند به سربازی بروند.
Germany
ناشناس
۰۱:۲۴ ۲۰ فروردين ۱۴۰۰
کاملا درسته و برای همین عدم سازگاری روحی با امورات نظامی، بعد از سربازی خیلی ها افسردگی می گیرند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۰ ۱۹ فروردين ۱۴۰۰
مالیات ها اگه بر اساس حقوق افراد باشه خوبه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۹ ۱۹ فروردين ۱۴۰۰
اصلاً سربازی به کنار، اجباری بودن برای هیچ کاری خوب نیست. مثلاً فرض کنیم همه آدم ها مجبور باشند دو سال از عمرشون مشغول نجاری یا نانوایی یا مکانیکی یا پزشکی یا کوهنوردی یا نقاشی یا هر کار دیگه ای باشند؛ این کارها همگی خوب و مفید هستند اما اگر کسی علاقه و توانایی انجام یک کاری رو نداشته باشه، قطعاً برای اون سخت خواهد بود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۲ ۲۰ فروردين ۱۴۰۰
اون بزرگواری که منفی داده حتماً منظورش این بوده که باید کارهایی مثل نجاری و مکانیکی و لوله کشی و ... برای همه اجباری بشه ؟؟؟؟!!!! شاید هم اشتباهی متفی داده!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۹ ۱۹ فروردين ۱۴۰۰
این نمایندگان اگر است میگن جلو غارت بیت المال را بگیرند نه اینکه هرروز نقشه بکشند چطور جیب ملت خالی کنند از استاد دانشگاه و سلبریتی وقاضی که جز متمکنین جامعه هستند مالیات نمی گیرند امااز مردم یک شارژ موبایل نه درصد مالیات می‌دهند. یکبار باخود فکر نمی‌کنند اینهمه فقیر ناتوان که در کشور هستند چطور امورات خود را بگذارنند فقط وقت انتخابات مردم دوست و مستضعف شناس میشوند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۷ ۱۹ فروردين ۱۴۰۰
چقدر بی قانون هستیم.
چه کار می کنن،؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۶ ۱۹ فروردين ۱۴۰۰
من الان هزار بار خودم فحش دادم که چرا رفتم سربازی چون کارتش فقط بدرد نگاه کردن خودت می خوره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۷ ۱۹ فروردين ۱۴۰۰
بحث فقط کارت پایان خدمت نیست. مثلاً من خودم نمی خواهم کاری خلاف قانون انجام دهم و به همین خاطر دغدغه سربازی دارم. در صورتی که من خودم شغل آزاد دارم و یقین دارم کارت پایان خدمت هیچ فایده ای برای من نداره.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۷ ۱۹ فروردين ۱۴۰۰
واقعا همینطوره،منم تا قبل اینکه برم خدمت همه جا بهم میگفتن باید بری و اگه نری....رفتم لب مرز و با هر سختی ای بود پایان خدمتم گرفتم ولی چند ساله بیکارم و به هر دری میزنم فایده نداره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۵ ۱۹ فروردين ۱۴۰۰
موقع انتخاب رشته درسی، این همه روانشناس و مشاور و ... میان میگن هر کسی باید وارد رشته و کار مورد علاقه اش بشه و از این حرفها ... . بعد موقع سربازی، هیچکس نمی پرسه که این شخص اصلاً علاقه یا توانایی سربازی داره یا نه ؟؟ اصلاً وقتی بحث توفیق اجباری باشه، علاقه و توانایی و ... کیلویی چنده ؟؟؟؟!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۴ ۱۹ فروردين ۱۴۰۰
سربازی اجباری مثل اینه که مثلاً یه نفر بیاد بگه چون الآن دوران علم و فناوری هست بنابراین جوانان ما هم همگی بدون استثناء باید دو سال مشغول خواندن کتاب های قطور پُر از فرمول باشند و مسئله های سخت و طاقت فرسا حل کنند و ... تا علم و مهندسی و پزشکی و ... یاد بگیرند!!! به راستی اگر دانشگاه رفتن برای همه اجباری بود، خوب بود؟؟؟!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۰ ۱۹ فروردين ۱۴۰۰
خلاصه اینکه یه جوری نشه که یه عده با پولشون سربازی نرن و اون پولی که میدن هم تو جیب سرباز نره.
من فلسفه ای اینکه انقدر به فکر سربازا اوفتید رو نمیدونم.اگه قصدتون واقعا کمک به ماست خداخیرتون بده و الا فلا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۰ ۱۹ فروردين ۱۴۰۰
هر چقدر فکر میکنم میبینم سربازی همینجوری دوساله باشه بهتره. چون این طرح اصلا معلوم نیست کسانی که سربازی نمیرن، چه مبلغی باید مالیات بدهند. ممکنه مبلغش اینقدر زیاد باشه که فقط پولدارها بتونن اون مبلغ رو پرداخت کنند و اون وقت کسی که چندان پولدار نیست، باید پنج سال به سربازی بره. به نظرم همین دو سال باشه بهتره.
Germany
امیر
۰۱:۳۰ ۲۰ فروردين ۱۴۰۰
لطفا رو جمله مالیات بر امنیت متمرکز بشین، پولدار که بیشتر معامله می کنه، بیشتر مالیات بر امنیت می پردازه، فقیر هم که معامله ای نمی کنه، مالیات نمی پردازه ولی می تونن هر دو تا شونم سربازی نرند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۵ ۱۹ فروردين ۱۴۰۰
این طرح سربازی اختیاری به نظرم اصلاً طرح خوبی نیست؛ چون الآن وعده داده میشه که مالیات کمی گرفته میشه و اون سه سال هم اختیاری هست. اما به احتمال خیلی زیاد، پنج سالش اجباری میشه و اون مالیات هم اینقدر مبلغش زیاد میشه که خیلیها نمی توانند پرداختش کنن و عملاً همه باید بریم سربازی اجباری پنج ساله!!!
تازه ظاهراً سه ماه آموزشی باید همه بروند؛ بعداً هم برای استخدام در شغل های دولتی، اون هایی که پنج ساله رفتند، در اولویت اند.
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۰۸:۳۰ ۱۹ فروردين ۱۴۰۰
سربازی رو لغوش کنید
توش هزاران گناه و فحشا انجام میشه
اگرم هست فرماندهان پایگاه نظارت دقیق داشته باشند
-
ناشناس
۰۹:۲۷ ۲۹ فروردين ۱۴۰۰
یا خدا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۹ ۱۹ فروردين ۱۴۰۰
پول دار ها حق انتخاب دارن و بی پول ها مجبورن که برن ... همون قبلی بهتر بود .
Iran (Islamic Republic of)
سرباز فراری
۰۸:۲۸ ۱۹ فروردين ۱۴۰۰
عالیست خدا خیرش بده فکر هر کی بوده
Iran (Islamic Republic of)
امیرصادق
۰۸:۲۴ ۱۹ فروردين ۱۴۰۰
سلام این طرح خوبه به شرط اینکه مانند خرید خدمت نباشه و فردی که می خواهد خدمت نرود تا پایان عمر خود، هر ساله مالیات بر تامین امنیت پرداخت کند. نه اینکه یکبار وجهی پرداخت کنه و تمام ، بهتر اینه که یه وجه اولیه مناسب پرداخت کنه و سپس هر ساله تا پایان عمر خود مالیات بر تامین امنیت پرداخت کند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۲ ۱۹ فروردين ۱۴۰۰
تا پایان عمر که نه! ولی توی این طرح اومده که از ۲۸ سالگی تا پنجاه سالگی باید مالیات بدن
آخرین اخبار