ورود هیأت سعودی به اردن برای درخواست آزادی «باسم عوض الله»

منابع خبری اعلام کردند که هیأتی سعودی برای درخواست آزادی «باسم عوض الله» رئیس سابق دیوان پادشاهی اردن وارد این کشور شد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از الجزیره، روزنامه واشنگتن پست به نقل از یک مسئول اطلاعاتی از ورود هیأتی سعودی به اردن خبر داد.

این روزنامه نوشت: هیأتی سعودی برای درخواست آزادی «باسم عوض الله» رئیس سابق دیوان پادشاهی اردن وارد امان، پایتخت اردن شد.

نیرو‌های امنیتی اردن روز شنبه شماری از مقامات عالی رتبه از جمله باسم عوض الله، رئیس سابق دیوان پادشاهی و حمزه بن حسین، ولیعهد سابق را به ظن تلاش برای سرنگونی عبدالله دوم که از سال ۱۹۹۹ قدرت را در اردن در اختیار دارد، بازداشت کردند.

حمزه بن حسین، برادر ناتنی پادشاه و ولیعهد پیشین اردن در این کودتا دست داشته است و ادعا می‌شود تحت بازداشت خانگی قرار دارد.

منابع خبری در این راستا مدعی شده اند که یک عامل موساد (سازمان جاسوسی رژیم صهیونیستی) در کودتای اردن که سبب دستگیری چند نفر از نزدیکان پادشاه این کشور شد، مشارکت داشته است.

ایمن الصفدی، وزیر امور خارجه اردن روز یک‌شنبه در نشست خبری درباره بازداشت‌های اخیر در این کشور گفت: سازمان‌های امنیتی اخیرا تماس‌هایی بین شاهزاده حمزه بن حسین (ولیعهد سابق و برادر ناتنی «عبدالله دوم» پادشاه این کشور) را با طرف‌های خارجی رهگیری کرده بودند.

او اعلام کرد که رئیس ستاد مشترک ارتش با شاهزاده حمزه بن حسین دیدار و از او خواست تحرکات علیه امنیت ملی کشور را متوقف کند، اما شاهزاده حمزه پاسخ دادن به درخواست‌ها برای متوقف کردن تحرکات علیه امنیت ملی کشور را رد کرد.

در جدیدترین اظهار نظر ولیعهد سابق اردن آمده است که  بر حمایت از ملک عبدالله دوم به عنوان پادشاه اردن تأکید دارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار