پارسال؛

۲ هزار نفر در استان همدان مشاوره ژنتیک دریافت کردند

مدیرکل سازمان بهزیستی استان همدان گفت: برای پیشگیری از معلولیت‌ها پارسال ۲ هزار نفر در استان مشاوره ژنتیک دریافت کرده اند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، مهدی دیناری مدیرکل سازمان بهزیستی استان همدان گفت:به منظور پیشگیری از معلولیت‌ها و شناسایی بیماری‌های منجر به معلولیت سال گذشته ۲ هزار نفر مشاوره ژنتیک دریافت کرده اند.

اوگفت: سه مرکز مشاوره ژنتیک در شهر همدان، یک مرکز در اسدآباد و ۲ مرکز در نهاوند به مراجعه کنندگان خدمات رسانی می‌کنند.

مدیرکل سازمان بهزیستی استان همدان افزود: غربالگری‌های ژنتیک شامل سه مرحله، پیش از ازدواج، پیش از بارداری و حین بارداری است که ۲ مرحله اول مهمتر است و درصد تولد نوزادان سالم و معلول مشخص خواهد شد.

دیناری با بیان اینکه بی‌توجهی و نا آگاهی اغلب مردم پیرامون فواید آزمایش ژنتیک از جمله مهمترین دلایل بروز بیماری‌های ژنتیکی و معلولیت‌ها است تصریح کرد: پارسال ۶۸۴ میلیون تومان برای آزمایش های ژنتیک خانواده‌های مددجویان جهت پیشگیری از معلولیت‌های ناشی از اختلالات ژنتیکی تخصیص یافته است.

او تصریح کرد: تعداد معلولان زیر پوشش سازمان بهزیستی در استان همدان ۴۵ هزار و ۵۳۰ نفر است که بیشترین تعداد مربوط به شهر همدان با ۱۷ هزار و ۶۳۶ و فامنین با هزار و ۳۳۲ نفر معلول است.

انتهای پیام/غ

برچسب ها: ژنتیک ، بهزیستی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.