خوش بینی عضو ارشد اندیشکده شورای آتلانتیک نسبت به نشست کمیسیون مشترک برجام

عضو ارشد اندیشکده شورای آتلانتیک اوضاع را برای نشست کمیسیون مشترک برجام، خوب ارزیابی کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی سی جی تی ان، باربارا اسلاوین، روزنامه نگار آمریکایی و عضو ارشد اندیشکده شورای آتلانتیک درباره نشست کمیسیون مشترک برجام و احتمال مذاکره و هماهنگی بین ایران و آمریکا به صورت مستقیم یا غیر مستقیم گفت: در حال حاضر به نظر می‌رسد اوضاع خیلی خوب پیش می‌رود و من از چند هفته پیش به مراتب خوش بین‌تر هستم.

اسلاوین درباره شروع گفتگو‌های بین ایران و آمریکا در وین گفت: این گام بزرگ و عالی به شمار می‌آید که آمادگی‌های بسیاری که ما از آن‌ها اطلاعی نداریم، برای این کار صورت گرفته است. باور دارم که ایرانیان و آمریکایی ها، هر دو پیشنهاد‌های خود را آماده کرده اند تا برای بازگشت هماهنگ شده به برجام ارائه شود. از این رو این دیدار فرصتی برای رد و بدل کردن این پیشنهاد‌ها به صورت غیر مستقیم و دریافت بازخورد بود.

وی تصریح کرد: در این نشست، اروپایی‌ها در نقش واسطه عمل کردند تا از این مشکل که کدام طرف گام نخست را برمی دارد پرهیز شود. به صورت ایده آل، هر دو طرف گام‌هایی را در آن واحد بر می‌دارند. کاهش تحریم‌ها از سوی آمریکا خواهد بود و ایرانیان گام‌هایی را که برای خارج شدن از برجام برداشته بودند، متوقف می‌کنند و باز می‌گردانند.

اسلاوین درباره آنچه که وی پیشرفت مثبت تلقی می‌کند گفت: امیدوارم که دو طرف بتوانند به توافقی سریع دست یابند. شاید این کار در یک نشست شدنی نباشد، ولی من امیدوارم که دو طرف در طول دیدار‌های برنامه ریزی شده، پیش از انتخابات ریاست جمهوری در ایران در ماه ژوئن برای بازگشت به تعهدات توافق کنند. این بسیار مهم است که به توافق برسند و آن را پیش از تغییر ریاست جمهوری در ایران اجرا کنند.

وی درباره نقش روسیه و چین در این گفتگو‌ها و اینکه آیا این گفتگو‌ها می‌توانند به سطحی بالاتر نیز برسند گفت: در حال حاضر این نشست‌ها در سطح معاونان وزارت خارجه برگزار می‌شوند که در قالب کمیسیون مشترک است که کار آن نظارت بر اجرای توافق است و از این رو در حال حاضر این دیدار‌ها در سطحی نیستند که جواد ظریف یا تونی بلینکن در آن حضور یابند، ولی راب مالی، فرستاده ویژه آمریکا در امور ایران در وین حضور می‌یابد و برای رایزنی به صورت غیر مستقیم یا مستقیم در دسترس خواهد بود. این گام بسیار خوبی است و من در مقایسه با چند هفته پیش به مراتب خوش بین‌تر هستم.

اسلاوین درباره اینکه اتفاقی بیفتد که اوضاع را به عقب بازگرداند گفت: نگاه ما به منطقه نیز هست و امیدواریم حرکت تحریک کننده دیگر یا تنشی در جایی مانند عراق، یمن یا خلیج فارس روی ندهد و اوضاع تا زمانی که این فرایند ادامه دارد، آرام باشد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
reza
۱۱:۵۲ ۱۷ فروردين ۱۴۰۰
طرف آمریکائی هم خر را میخواهد و هم بار خرمایش را..........خیلی سهل و ساده است با همان سرعتی که با امضاء یک احمق درجه یک قمارباز بطور یکجانبه با قلدری تمام عیار از قراردادjcpoa خارج شدید با سرعت یک امضاء معکوس ولی در یک جلسه چندجانبه همراه با تضمینی بالاتر از تضمین جلسه شورای امنیت به قراردادjcpoa برگردید و طبق اصل این قرارداد تمام تحریم ها را لغو کنید همین به این سادگی اینهمه صغری کبری لازم نیست..............
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۰ ۱۷ فروردين ۱۴۰۰
باید با حملات بی امان در منطقه نفس آمریکا را برید اینها همش سیاسی کاری است و آمریکائیها به هیچ وجه حاضر به لغو تحریمها نخواهند شد لذا در داخل باید بسوی تولید بمب هسته ای و درخارج باید سیاست اخراج آمریکا را با قدرت ادامه بدهیم تنها راه علاج مشکلات کشور را باید در داخل و با تکیه برپتانسیل های داخلی جستجو کرد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۵ ۱۷ فروردين ۱۴۰۰
اگر ملاک خوشبینی شما گردن نهادن ایران بدون هیچ شرطی از طرف ایران است که شما فرد احمقی خواهید بود مسئولین دیپلمات ایران دیگر حق اعطای امتیاز به هیچ کشور مستکبری را ندارند ضمن انکه تا امروز هم امتیازاتی که به غربیها داده شده و هیچ نتیجه منل منافع مثبتی از برجام برای ایران نداشته است باید این مطلب برای شما روشن شود تا منفعتی از برجام با راستی ازمائی به ایران نرسید ایرانیها حق هیچگونه مذاکره مستقیم یا غیر مستقیم با امریکائیها را ندارند پس دیگر روی خوشبینی خود حساب نکنیدضمن اینکه ایران هیچوقت برسر مسایل دفاعی خود مذاکره نخواهد کرد.
آخرین اخبار