ولیعهد سابق اردن:

هرگز ارتباطم با خارج را قطع نخواهم کرد

شاهزاده «حمزه بن حسین» اعلام کرد از دستورات ارتش اردن برای قطع ارتباطات خود با خارج هرگز اطاعت نمی‌کند و ارتباط خود با خارج از کشور را حفظ خواهد کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از الجزیره، شاهزاده «حمزه بن حسین»، ولیعهد سابق اردن در فایلی صوتی که از سوی مخالفان اردنی پخش شده اعلام کرد که هرگز از دستورات ارتش این کشور مبنی بر قطع روابط خود با خارج اطاعت نخواهد کرد.

او در این پیام صوتی گفت: هرگز از دستورات اطاعت نخواهم کرد و با دستورات ارتش اردن برای قطع ارتباط با جهان خارج مخالفت خواهم کرد.

ایمن الصفدی وزیر امور خارجه اردن دیروز (یک‌شنبه) در نشست خبری درباره بازداشت‌های اخیر در این کشور گفت: سازمان‌های امنیتی اخیرا تماس‌هایی بین شاهزاده حمزه بن حسین (ولیعهد سابق و برادر ناتنی «عبدالله دوم» پادشاه این کشور) را با طرف‌های خارجی رهگیری کرده بودند.

او گفت: رئیس ستاد مشترک ارتش با شاهزاده حمزه بن حسین دیدار و از او خواست تحرکات علیه امنیت ملی کشور را متوقف کند، اما شاهزاده حمزه پاسخ دادن به درخواست‌ها برای متوقف کردن تحرکات علیه امنیت ملی کشور را رد کرد و و تعامل منفی با این دعوت‌ها داشت.

نیرو‌های امنیتی اردن روز شنبه شماری از جمله مقامات عالی رتبه را به ظن تلاش برای سرنگونی عبدالله دوم از سال ۱۹۹۹ قدرت را در اردن در اختیار دارد، بازداشت کردند.

حمزه بن حسین برادر ناتنی پادشاه و ولیعهد پیشین اردن در این کودتا دست داشته است و ادعا می‌شود تحت بازداشت خانگی قرار دارد.

منابع خبری در این راستا مدعی شده اند که، یک عامل موساد (سازمان جاسوسی رژیم صهیونیستی) در کودتای اردن که سبب دستگیری چند نفر از نزدیکان پادشاه این کشور شد، مشارکت داشته است.

بر این اساس، گفته می‌شود که جاسوس سابق موساد به شاهزاده «حمزه» و همسر وی پیشنهاد فرار از اردن را داده بوده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۳ ۱۶ فروردين ۱۴۰۰
ایشالا که وضع اردن هم درست شه
آخرین اخبار