۱۰۵۹ فقره تخلف در اصناف کردستان کشف شد

رئیس اداره نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان گفت: در ایام عید نوروز یک هزار و ۵۹ فقره تخلف در کردستان شناسایی و کشف شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، فرزاد سردارزاده رئیس اداره نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان با اشاره به اینکه طرح نظارتی ویژه نوروز از نیمه دوم بهمن ۹۹ لغایت نیمه اول فروردین امسال ادامه داشته است، اظهار کرد: در این مدت ۱۶ هزار و ۹۶۵ مورد بازرسی انجام شده و تاکنون هزار و ۵۹ فقره تخلف شناسایی شده است.

او افزود: برای این تخلفات ۹۰۶ فقره پرونده به ارزش ۲۲ میلیارد و ۴۹۶ میلیون ریال تشکیل شده و جهت رسیدگی به تعزیرات حکومتی ارسال شده است.

رییس اداره نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کردستان بیشترین تخلفات ایام نوروز را گرانفروشی و عدم درج قیمت عنوان کرد و افزود: در ایام تاکنون ۵۵۶ فقره بازرسی در قالب گشت مشترک با نیروی انتظامی و دانشگاه علوم پزشکی در سطح بازار انجام شده است.

به گفته سردارزاده، این بازرسی‌ها منجر به شناسایی ۱۲۳ فقره پرونده تخلف به ارزش ۶۳۹ میلیون و ۲۶۵ هزار ریال شده است.

او کالا‌های برنج، قند و شکر، مرغ، تخم مرغ، روغن نباتی، لبنیات، نان، حبوبات، گوشت قرمز، میوه و تره بار، قنادی و خشکبار را جزو کالا‌های اولویت دار سازمان نظارت و بازرسی عنوان کرد.

رییس اداره نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کردستان افزود:کالا‌هایی مانند چای، روغن موتور، لاستیک، موادشوینده، آهن پوشاک، کیف و لوازم تحریر در اولویت دوم بازرسی‌های سازمان نظارت قرار دارد.

سردارزاده تعداد شکایات مردمی در ایام تعطیلات نوروز را ۹۴۶ مورد ذکر کرد و افزود: از این تعداد شکایات تاکنون ۱۹۶ احراز تخلف شده است.

رییس اداره نظارت و بازرسی سازمان صمت کردستان گفت: در ایام عید نوروز ۸۴ پرونده به ارزش ۱۲ میلیارد و ۵۲۵ میلیون ریال تخلف برای مرغ فروشی‌هایی که اقدام به گرانفروشی و کم فروشی عرضه مرغ خارج از شبکه کردند تشکیل شد.

سردارزاده با اشاره به اینکه قیمت گوشت مرغ نسبت به گوشت قرمز مقرون به صرفه است اظهارکرد: در طول سال گذشته به طور میانگین ۱۴۱ تن مرغ در سنندج توزیع شد.

او با اشاره به نزدیک بودن ماه مبارک رمضان گفت: طرح نظارتی بر بازار پنج روز قبل از آغاز ماه رمضان آغاز می‌شود و توزیع و عرضه کالا در این ایام را رصد خواهد کرد.

او کالا‌هایی مانند مرغ، خرما، گوشت، محصولات لبنی را جزو کالا‌های اساسی و ضروری ماه رمضان دانست و گفت: در این ایام تقاضا برای کالا‌ها افزایش می‌یابد و هم اکنون قیمت مرغ در بازار ۲۴ هزار و ۸۸۰ تومان است.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.