گوترش حمله به نیرو‌های حافظ صلح در مالی را محکوم کرد

دبیرکل سازمان ملل متحد جان باختن ۴ نیرو‌های حافظ صلح در حمله عناصر مسلح به این نیرو‌ها در مالی را محکوم کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری النشره، «آنتویو گوترش» دبیرکل سازمان ملل متحد امروز (شنبه) حمله عناصر مسلح به نیرو‌های حافظ صلح در مالی را محکوم کرد.

«استفان دوجاریک» سخنگوی دبیرکل سازمان ملل افزود: گوترش حمله‌ای که منجر به کشته شدن چهار سرباز چادی از نیرو‌های حافظ صلح سازمان ملل در شمال مالی شد را به شدت محکوم می‌کند.

او در بیانیه‌ای گفت: دبیرکل سازمان ملل عمیقاً به دولت و مردم چاد تسلیت می‌گوید و همدردی عمیق خود را با خانواده‌ها و بستگان قربانیان ابراز می‌دارد.

هیئت سازمان ملل متحد در مالی نیز «حمله تروریستی بزدلانه» به نیرو‌های حافظ صلح را محکوم و تأکید کرد: این حمله بر عزم نیرو‌های حافظ صلح برای ادامه مأموریت خود تأثیری نخواهد گذاشت.

از ابتدای سال جاری تاکنون با کشته شدن چهار نیروی حافظ صلح، تعداد کشته شدگان نیرو‌های صلح در مالی به ده نفر افزایش یافت.

کشور مالی در سال ۲۰۱۲ شاهد کودتای نظامی بود. پس از این کودتا و ایجاد بی ثباتی در کشور، گروه‌های تروریستی متعدد که خود را متحد القاعده و داعش می‌دانند فعالیت خود را آغاز کردند.

سازمان ملل و فرانسه برای مبارزه با گروه‌های افراطی در شمال مالی و منطقه ساحل در این کشور مستقر هستند. در مالی چندین گروه جدایی‌طلب و شورشی وجود دارد. دولت این کشور در سال ۲۰۱۵ با این گروه‌ها به توافق رسید، اما همچنان بی ثباتی در مالی حکمفرماست.

نیرو‌های سازمان ملل از سال ۲۰۱۳ در این منطقه مستقر شده‌اند و در حال حاضر بیش از ۱۴ هزار صلحبان در مالی حضور دارند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار