باشگاه خبرنگاران جوان بررسی می‌کند؛

واکنش یک کارشناس به پرداختن به مسئله عادت ماهیانه در تلویزیون

اشاره مستقیم به مسائل زنان در تلویزیون حواشی به همراه داشت که مخاطبان و کارشناسان نظراتی مختلفی را مطرح کردند.

به گزارش خبرنگار حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، سریال «منم دوستت دارم» با نگاهی به مقوله خانواده و با بهره گیری از نظر کارشناسان، سعی دارد با ارائه راهکار‌هایی مبتنی بر علوم روانشناسی به حل چالش‌های روزمره و در نتیجه تقویت روابط اعضای خانواده کمک کند و در چند قسمت به موضوع‌های مختلف روابط اعضای خانواده  می‌پردازد، اما در قسمتی از این برنامه به موضوعی پرداخت که تاکنون به صورت مستقیم پرداخته نشده بود و این اتفاق با واکنش‌های مختلفی از طرف مخاطبان و فضای مجازی همراه شد.

مجید پرکار کارگردان این سریال در صفحه شخصی خود در فضای مجازی نوشت: «نمیدانم باید خوشحال باشم به سبب استقبال مردم از این حرکت فرهنگ ساز و یا غمگین باشم که موضوعات مربوط به روح و جسم بانوان سال هاست نادیده گرفته شده و پخش این چند دقیقه، به این میزان ذوق زدگی و واکنش به همراه داشته است. بر خود لازم می‌دانم تاکید کنم که طرحِ ساخت قسمت عادت ماهیانه با پیشنهاد، حمایت و اعتماد مدیران شبکه سلامت به ثمر رسید و این نوید بخش رویکردی تازه در رسانه ملی است. باور دارم که در تلویزیون (پرمخاطب‌ترین رسانه‌ی کشور) به شان و ادب میتوان در مورد بسیاری از موضوعات سخن گفت و فرهنگسازی کرد».

شبکه سلامت

به بهانه همین موضوع گفتگویی با غلامعلی افروز  روان شناس و عضو شورای سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی کشور  داشتیم و پیرامون این موضوع توضیح داد: این موضوعات را در برنامه‌های خانواده بسیار مطرح کردم. این یک بحث جهانی است که باید به آن توجه کرد. فرزند آوری برای یک خانواده بسیار مهم است. در ازدواج‌های ماندگار ما انتظار فرزند آوری داریم، این موضوع برای کیان خانواده مهم است و سرمایه کشور محسوب می‌شود. رشد جمعیت از طریق فرزند آوری است و باید به این موضوع توجه ویژه‌ای داشت.

وی عنوان کرد: خداوند در قرآن کریم می‌فرماید در این دوران آقایان باید مراقبت‌های عاطفی و حمایتی بیشتری از همسرشان داشته باشند، چراکه خانم‌ها مکلف به فریضه‌های دینی هم نیستند. نماز  و روزه هم در این دوران برای خانم‌ها واجب نیست. در حالی که نماز برای آقایان در هر شرایط واجب است، اما برای خانم‌ها در این دوران استراحت بیشترین نقش ممکن را دارد. اگر در این دوران حمایت‌ها صورت بگیرد زندگی خیلی زیبا و زندگی آرام می‌شود.

این روانشناس توضیح داد: مطالعاتی که من انجام دادم که در کشور خودمان و خارج از کشور صورت گرفته است، بیش از۷۰ درصد آسیب پذیری‌ها عاطفی و دعوا‌های خانوادگی، تعارض و تناقض‌ها در همین مدت یک هفته انجام می‌شود. حتی بررسی کردند ۷۴ درصد دخترانی که با پدر و مادر، معلم و مدرسه درگیر شدند و وارد کانون اصلاح و تربیت شدند، در همین یک هفته قاعدگی بوده است. به همین دلیل باید صدا و سیما حتی مساجد برای زوج‌های جوان این موضوعات را مطرح کنند. چراکه برخی از آقایان جوان نمی‌دانند و انتظارشان در آن یک هفته مثل همیشه است. چرخه جسمی و روانی زنان در این یک هفته تغییر پیدا می‌کند.

افروز تصریح کرد: در این یک هفته آدم‌های مختلف ساختار متفاوت دارند. به همین دلیل موضوع مهمی است که به آن پرداخته شود و به همه جوانان و دانشجویان گفته شود. خداوند می‌فرماید محور ازدواج بر «مودت و حکمت» استوار باشد. مودت به زبان ساده یعنی محبت متقابل است و محبت یعنی گذشت، ایثار، صداقت، شجاعت، عدالت و رحمت یک واژه علمی و دینی با نگاه ژرف است.

افروز درباره عملکرد تلویزیون گفت: من خودم ماهی دوبار حداقل در تلویزیون حضور داشتم، در بسیاری از این برنامه‌ها با رعایت حریم ارزش‌ها به زبانی که الان عرض کردم این موضوعات را توضیح دادم که دوران قاعدگی دوران مهمی است.

این کارشناس اظهار کرد: خیلی از خانواده‌ها نحوه برخورد با دختر نوجوان را نمی‌دانند و اگر این درگیری‌ها را بررسی کنید بالای ۷۰ درصد در آن یک هفته بیشتر می‌شود. تلویزیون باید قطعا به این موضوع بپردازد، هیچ وقت تابو شنکی نبوده چراکه من خودم در تلویزیون به آن پرداختم. این موضوعات تربیتی و اخلاقی است. چراکه مخاطبان ما دختران، پسران جوان و پدر و مادر‌ها هستند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲۱۹
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۰۵ ۱۸ فروردين ۱۴۰۰
چرا مردم عادت ماهانه رو با مسائل جنسی قاطی میکنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۹ ۱۷ فروردين ۱۴۰۰
چرا انقدر بزرگش میکنید بابا . سال هاست تو برنامه های پزشکی تلوزیون در مورد مسائل زنانه صحبت میکنند که ممکنه یه بچه بیننده اش باشه. من خودم بچه بودم تو تلوزیون می دیدم که در مورد این موضوع صحبت میشه
Iran (Islamic Republic of)
Hana
۱۰:۳۰ ۱۶ فروردين ۱۴۰۰
همه میگن که ذکر اینگونه مسایل باعث از بین رفتن حیا‌میشه اما پس چطور سکانس هایی از جشن و سرور ختنه کردن پسر ها در تلویزیون پخش میشه و هیچ کس نگران از بین رفتن حیا نیست؟ چرا‌ هیچ کس نمیگه ممکنه ببینده دختر‌باشه و در این مورد سوال‌کنه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۶ ۱۶ فروردين ۱۴۰۰
نصف جامعه رو زنان تشکیل میدهند
و این مسئله زمان مهمی از زندگی شون رو تشکیل میده
که زمان کمی نیست

چرا بی حیایی؟ اصلا چرا بعضی ها پریود رو با مسائل جنسی مقایسه می کنن که نباید عنوان بشه؟
چه برسه فرهنگسازی!!!

پریود به خانمها این امکان رو میده ی که فرزندی رو بدنیا بیارند و این چیز شگفت انگیزیه!


ولی خانمها خودشون حس خوبی نسبت بهش ندارند
( خودم هم قبلا نداشتم)
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۹ ۱۶ فروردين ۱۴۰۰
مخاطب این برنامه ها و سریالها کودکان اعم از دختر و پسران به سن بلوغ نرسیده هم هستند .بسیاری از مسائل برای مفید فایده بودن باید در شرایط و موقعیتهای مناسب باشد در غیر اینصورت مخرب خواهد بود .نمی شود هر چیز را به نام حفظ حرمت زنان عمومی کرد بهترین راهکار تدریس این موارد در مدارس دخترانه البته در سنین مشخص است و در مساجد بیننده تلویزیون در کشور تفکیک عملی نشده و امکان پذیر نیست نباید عوام فریبی و خودفریبی کرد باید تمامی زوایای کار آموزشی مورد توجه قرار بگیرد ناظرین دینی و کارشناسان بی غرض باید دقت کنند تا این موارد لازم به مشکل کلی در جامعه مبدل نشود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۴۴ ۱۶ فروردين ۱۴۰۰
درصد کمی از خانم ها مشکل عصبی قاعدگی دارن که باید برن مشاوره روانشناختی درمان بشن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۱۸ ۱۶ فروردين ۱۴۰۰
خدا خیرشون نده. من خودم مادرم. بعد از دیدن این برنامه، پسر 9 ساله ام میگه عادت ماهانه چیه مامان؟ تو هم داری؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۵ ۱۵ فروردين ۱۴۰۰
آگاهی دادن نباید بهانه ای برای از بین رفتن حریم ها بشه، آگاهی دادن میتونه در جایگاه و محل خودش انجام بگیره ، خیلی از مسائل هست که بیان شدنش به صورت عمومی موجب هتک حرمت و حیثیت افراد و از بین رفتن حیا خصوصا اون طفل معصوم های پای تلویزیون میشه
در مورد قرآن هم هیچ کجا این مسائل رو با بی حیایی عنوان نکرده حتی اگر حکمی هم در این مسائل آورده میشده که یک مساله لازم بوده هم در لفافه سخن گفته میشده و اصلا جایگاه قرآن به عنوان یک کتاب دینی(که باید این مسائل رو بگه وگرنه نمیتونه احکامش رو بیان کنه) با تلویزیون و سریال خیلی فرق داره، هیچ وقت پیغمبر جلوی یه بچه از این حرفها نمیزدن
پس لطفا قیاس مع الفارق نکنید و قرآن رو سپر گفتار خودتون قرار ندید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۱ ۱۵ فروردين ۱۴۰۰
مخاطب یک سریال تلویزیونی زن و شوهر به تنهایی نیستن. و ممکنه بقیه اعضای خانواده مثل پدر،مادر ،برادر هم بیننده باشند. طرح این موضوع در یک سریال حیا را در جامعه از بین میبره. اگه واقعا نیاز به آموزش هست بهتره در برنامه های آموزشی که از طریق تلویزیون پخش میشه این موضوع مطرح بشه و مخاطب هم از قبل بدونه درباره چه موضوعی میخواد صحبت بشه. نه این که در یک سریال تلویزیونی که همه ی اعضای خانواده از همه سن و با نسبت های مختلف نشسته. گفته بشه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۷ ۱۵ فروردين ۱۴۰۰
برای چی همچین چیزی ساختی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۸ ۱۵ فروردين ۱۴۰۰
این نیمچه آزادی ها رو همیشه قبل انتخابات میزارن تا مردم خوبتر ..... بشن و برن رای الکی بدن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۴ ۱۶ فروردين ۱۴۰۰
معنی آزادی را فهمیدیم پرو فسور!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۱ ۱۵ فروردين ۱۴۰۰
وقتی نظرات رو می خونم این به ذهنم می رسه که متخصصانی که باید موضوعات رو سر جای خودش و زمان خودش و در مکان خودش بازگو کنند سهل انگاری می کنند که باید پاسخگو باشند.
دانشگاه ها باید پاسخگو باشند و به این سوال مهم پاسخ دهند که خروجی ما به عنوان دانشگاه و به عنوان استاد چه بوده است و چگونه توانسته مسائل جامعه را به بهترین شیوه حل کند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۸ ۱۵ فروردين ۱۴۰۰
اونقدر در مورد بیماری های جنسی پنهان کاری کردید که حرفی از آن ها در کتاب ها و مدارس و دانشگاه ها زده نمی شود.

طرف وقتی مبتلا شد تازه میفهمد چه بیماری گرفته است.

با اطلاع رسانی نکردن و آموزش های نادرست حالا هزاران نفر دچار بیماری های ناعلاجی شدند که حتی نمیتوانند دم از بیماری خود بزنند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۰ ۱۶ فروردين ۱۴۰۰
برای این گونه مسائل و بیماری ها شبکه سلامت هست و شماره تلفن هم دارد ، عزیز ، نمی شود که این مسائل را برای برنامه کودک گذاشت و یا در کتب ابتدایی و دبیرستان گذاشت اما ریشه درد از کمبود سطح مطالعه است و کمبود سطح روابط خانواده و همچنین سرگرمی های مجازی که وقت بسیار تلف می کند. شما اگر راه کار عملی و طرحی منطقی و منطبق بر فرهنگ دارید بفرمایید تا بررسی شود.
Iran (Islamic Republic of)
ایرانی
۱۳:۲۱ ۱۵ فروردين ۱۴۰۰
مطرح کردن این موضوع در ایران دیگه خیلی دیر شده درست مثل این میمونه که یه آدم غارنشین یهویی بیاد تو سال 2020 زندگی کنه.جامعه ایران خفقان زدست و هر موضوع جنسی رو زشت میدونه به همین دلیل هم هست که آمار طلاق و روابط جنسی نامشروع و کودکان نامشروع در ایران از آمریکا و فرانسه هم بیشتره منتها با مخفی کاری سعی در کتمان این موضوع دارند.تو ایران سال ها پسر و دختر رو از حرف زدن و نگاه کردن به هم محروم میکنن بعد یهو به اسم ازدواج این دو رو کنار هم قرار میدن و نتیجش میشه طلاق چون هیچ شناختی از هم ندارند.متاسفانه در ایران به خاطر همین افکار غلط هدف از ازدواج فقط روابط جنسی و تولید مثل هست و هیچ احترام و محبتی این وسط وجود نداره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۲ ۱۵ فروردين ۱۴۰۰
دقیقا درسته
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۹ ۱۵ فروردين ۱۴۰۰
موافقم متاسفانه
Iran (Islamic Republic of)
زن ایرانی
۱۶:۲۲ ۱۵ فروردين ۱۴۰۰
دقیقا غلطه !
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۹ ۱۵ فروردين ۱۴۰۰
آمارتو از کجا میاری دادا؟ روابط نامشروع جنسی و بچه بازی و.... تو ایران بیشتر از آمریکا و فرانسه اس ؟ عجب!
حداقل یه چیزی بگو با عقل جور دربیاد.
Iran (Islamic Republic of)
دانیال
۲۲:۱۸ ۱۵ فروردين ۱۴۰۰
این آمارو دقیقا از کجا آوردی؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۱ ۱۵ فروردين ۱۴۰۰
اولا این امارهای خیالی رو از کجا اوردید که ادرس وسندی نداره؟
ثانیا پدران و نسلهای فعلی با فرهنگ غنی ودرست ودقیق اصیل خودمون زندکی کردند و فرزندان سالم وتوانمندی هم که موجب افتخار کشور شدند در حوزه های مختلف تحویل دادند.
ثالثا اتفاقا طلاقها حاصل ادا دراوردن غربیهاست چون خیلی از خانواده ها درست فرهنگ را منتقل وانوزش ندادند هجوم و هجمه سنگین فرهنگی باماهواره وشبکه های مجازی و... به اضافه تنبلی بعضی از مسولین در انجام وظایف خودشون و اتفاقاتی که افتاد منجر به این شد که غرب به نفع خودش بهره برداری کند.
اصلا هم اینطور شما گفتید نیست که پسر ودختر ناگهان در زمان ازدواج بهم برسند و....
بسیاری از ازدواجها هم موفق وپایدار بوده وهست این نبوده که همه منجر به طلاق شود اتفاقا ازدواجهای احساسی و با ادا دراوردن وتقلید از غرب منجر به طلاق و بی ثباتی بیشتری دارد تا ازدواجهای مطابق فرهنگ وشرعی خودمان.
کلاغ خواست راه رفتن کبک رو یاد بگیره راه رفتن خودش هم یادش رفت
هنوز در ژاپن شیوه غذا خوردن به روش سنتی و فرهنگی خودشان به فرزندانشان آموزش میدهند ورعایت میکنند ومثل ما هرکز پشت به اصالت خودشان نکردند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۱۴ ۱۶ فروردين ۱۴۰۰
این فکر کنم خودش جزو اون آماریه که اعلام کرده
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۲:۲۸ ۱۵ فروردين ۱۴۰۰
این کار هم از لحاظ فرم مشکل دارد هم محتوا
اولین اشکال وارد بر ساخت برنامه تلویزونی در این گونه مباحث، از بین رفتن حیا بین گروه تولید فیلم است و مسلما دیالوگهای اینچنینی بین زن و مرد نامحرم نه وجاهت اخلاقی دارد و نه شرعی. ضمن این که استدلال تولید اینگونه برنامه ها حتما در آینده بستر تولیدات هنجارشکن دیگری را نیز به دنبال خواهد داشد.
دوم اینکه وجود مسائل و واقعیات دلیل بر بیان علنی آنها نیست و به همین علت تلویزیون محل مناسبی برای طرح مسئله خصوصی خانمها را در سطح رسانه و اصلاح آن دسته از همسران کم اطلاع نیست، زیرا از طرفی هیچ محدودیتی در مراجعه مخاطب وجود ندارد و از طرف دیگر رسانه هم هیچ اطلاعی در مورد مخاطب برخط ندارد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۴ ۱۵ فروردين ۱۴۰۰
عالی بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۱ ۱۵ فروردين ۱۴۰۰
اوکی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۵۱ ۱۶ فروردين ۱۴۰۰
این از بین رفتن حیا نیست اگر طرف مثل شما ذهن بیماری نداشته باشه با یه کلمه ذهنش تا هزار جا و هزار کار و ... پیش نمیره که حیا از بین بره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۰۶ ۱۶ فروردين ۱۴۰۰
محمد جان کل زندگیمون شد باید ها و نباید ها - ول کن اطلاع رسانی حقایق بد نیست برای ما غیر عادیه کل دنیا یچیز عادیه ... سخت نگیر جان دل
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۷ ۱۵ فروردين ۱۴۰۰
بورس چی شد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۳ ۱۵ فروردين ۱۴۰۰
در این خصوص باید آقایان در توضیح المسایل بحث کنند ربطی به تلویزیون ندارد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۴ ۱۵ فروردين ۱۴۰۰
پس طبق نظر استاد از این دفعه در مورد هر مسئله ای در کتاب مربوط به خودش بحث شود و لاغیر . سیاسی مذهبی ورزشی اجتماعی تفریحی و... . دیگه در تلویزیون بحث نکنید تمام . حالا بگذریم از این که مگه در توضیح المسائل درباره نحوه رفتار همسر در دوره ماهیانه آموزشهای تخصصی وجود داره؟! فقط میخواهید یه چیزی بگید دیگه که مخالفتتون رو با نظر اکثریت جامعه در زمینه های مختلف به کرسی بشونید که متاسفانه فعلا به کرسی نشوندید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۶ ۱۵ فروردين ۱۴۰۰
بله موافقم فقط کسانیکه توضیح المسایل دارند باید وارد این حیطه بشن چون متخصص هستند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۴ ۱۵ فروردين ۱۴۰۰
پس احتمالا در ارتباط با قراداد با چین هم توی توضیح المسائل بحث کردن و دیگه نیازی به توضیح اضافه در رسانه ها نمیبینن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۸ ۱۵ فروردين ۱۴۰۰
کلا آقایانی که توضیح المسایل دارن متخصص این امور هستن و باید اونها بحث کنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۰ ۱۶ فروردين ۱۴۰۰
ربط دارد اما برای مخاطب خاص و در کانل خاص خود و در زمان و خاص ، در این زمان که چنان موضوعاتی به دلیل جمعیت زیاد و کمبود تعاملات درون خانوادگی و ، هسته ای شدن خانواده ها و کم دانشی و کم توجهی ها و رسانه های متعددی که فقط روابط جنسی را نشر می دهند بررسی این موضوعات لازم است اما باید یک سری اصول اولیه را نیز در نظر گرفت .از طرفی در این زمان هم دکتر و هم روانشناس و هم سطح جامعه با سواد و کانالهای خاص با متخصصین متعهد کم نیستند تا رفع مشکل کنند اگر از روی دلسوزی و عقلانی سخن گفته شود نه براساس تمایلات و لج بازی و تعصبات و یا تقلید های بی تامل و تنها باید این گونه کانال های تخصصی بیشتر و بهتر به مردم معرفی شوند .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۳ ۱۵ فروردين ۱۴۰۰
در این خصوص باید آقایان در توضیح المسایل بحث کنند ربطی به تلویزیون ندارد
Iran (Islamic Republic of)
MiLaD
۱۰:۵۴ ۱۵ فروردين ۱۴۰۰
من حدود 2 سال و نیمه که ازدواج کردم.این موضوعی که دراین سکانس دیدم تاحدودی نسبت بهش آگاهی داشتم اما واقعا درک خوب،درست و روشنی نداشتم و بادیدن این سکانس واقعا نسبت به همسرم بخاطر درک نکردنش و رفتارهای نادرستم در قبالش پیش خودم شرمنده ام(که البته به خاطر ناآگاهی یا آگاهی اندک من بود).چقدر شناخت همسرها نسبت به مسایل فیزیولوژیکی ،عاطفی و روحی (چه زن چه مرد)همدیگه میتونه زندگی رو خیلی بهتر کنه.کاری که در این سکانس انجام شد خلاصه ترازکتاب و مقالات و مطالب یادشده نسبت به این موضوع بود اما بسیارمفیدتر و جامع ترازلحاظ انتقال اصل موضوع حداقل برای بنده هستش.چراکه اون آگاهی اندکی که من هم داشتم از همین طریق مطالعه بوداما این سکانس جالب تر بود
Iran (Islamic Republic of)
Nobody
۱۰:۴۹ ۱۵ فروردين ۱۴۰۰
بعد میگین چرا ایران پیشرفت نمیکنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۲ ۱۶ فروردين ۱۴۰۰
تا مراد از پیشرفت چه باشد؟ عدم پیش رفت ایران تنها ناشی از بیماری زنانه است و بس؟ ! پیش رفت سایر ملل از آنجاست که همه موضوعات روابط جنسی را در هر زمان و مکان و برای هر مخاطبی ریخته اند بر دایره ؟ لابد انشتاین و ماری کوری هم از این قاعده مستثنا نبوده اند و رشد علم هسته ای و کیهان شناسی و نظریه نسبیت و کوانتم هم از همین مباحث ریشه گرفته است؟ و هیچ گونه تلاش و رنجی نداشته اند؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۹ ۱۵ فروردين ۱۴۰۰
اونایی که میگن رنج سنی و بچه داریم.جه مشکلی داره بچه ها هم بدونن؟یه چرخه کاملا عادی ازطبیعته.مثل هرپدیده دیگه ای
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۴ ۱۵ فروردين ۱۴۰۰
بله طبق یه ضربالمثل هر چی در عالم هست در ادم هست ولی این نباید باعث برداشتن حریم خصوصی بشه پس چرا خدا میگه حجاب داشته باشید عورت خود را بپوشانید اگه همه چیز طیعیه پس پوشاندن عورت از نظر شما معنی نداره
Iran (Islamic Republic of)
حامد
۰۹:۵۸ ۱۵ فروردين ۱۴۰۰
من نمیدونم چرا به بعضی ها بر میخوره؟
اولا نمایش این جور برنامه ها باید دسته بندی سنی بشه و اینکه به خانواده ها بفهمونن که هر کسی نباید هر برنامه ای رو ببینه.
دوما نمایش و عنوان این مسائل بد نیست، اتفاقا خیلی هم خوبه و باعث افزایش آگاهی مردم میشه (همه که دانشگاه نرفتن و درس خونده نیستن، بماند آدم تحصیل کرده هم در خیلی از این موارد سواد نداره).
شمایی که فکر میکنی عنوان این مسائل به دین آسیب میزنه باید این رو هم بدونی ندونستن آسیب بیشتری میزنه. این رو هم بدونید حدود نیمی از جامعه رو زن ها تشکیل میدن.
ما انسانیم یاد میگیریم و رفتار میکنیم ، حیوان نیستم که با غریزه عمل کنیم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۲ ۱۵ فروردين ۱۴۰۰
این سندروم مربوط به یک هفته یا بیشتر قبل از سیکل ماهیانه هست در ضمن سیکل ماهیانه خیلی بهتر میشه و از بین میره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۲۰ ۱۶ فروردين ۱۴۰۰
مردا خودشون هزار تا بدبختی دارن که بدتر از عادت ماهانه است. دیگه حوصله ناز کردن و غر زدن خانوم رو ندارن.
Iran (Islamic Republic of)
artemis
۰۹:۴۲ ۱۵ فروردين ۱۴۰۰
حالا لازم نیست بدبختی خانوما یادآوری کنین.... من هیچ وقت ازدواج نمیکنم و بچه هم نمیارم... شما مردا راحت باشین هر چی درد و زجر و خونریزی برای ما باشه....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۲ ۱۵ فروردين ۱۴۰۰
عقده ای خب ازدواج نکن!
من میرم یکی دیگه رو میگیرم!
Iran (Islamic Republic of)
ایمان
۰۹:۴۱ ۱۵ فروردين ۱۴۰۰
بحث و پخش چنین موضوعاتی در سیما در برنامه های فیلم و سریال نوعی ترویج بی حیایی و به نوعی حرمت ها زیر پا گذاشته میشود و زمینه پرداختن به موضوعات فراتر از آن را فراهم می آورد.
پیشنهاد می شود به جای این کار از برنامه های آموزشی در صدا و سیما استفاده شود.
صدا و سیمای ما باید نماد فرهنگ و کشور ما باشد.متاسفانه این سازمان همانند بعضی از دانشگاهها که حجاب بسیار ضعیف و ناهنجاری های اجتماعی دیده میشود و به آن سمت حرکت میکند.
برای مثال برنامه های فیلم و سریال ماه مبارک رمضان در سال های اخیر بویی از ماه مبارک ندارند.نه معنویت و نه مذهب و دین و نه اعتقادات.
برای مثال کدام برنامه ماه رمضان افطار را نشان میدهند.کدام برنامه ماه مبارک نماز خواندن نوجوان و جوان ما را نشان میدهد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۵ ۱۵ فروردين ۱۴۰۰
احسنت
Iran (Islamic Republic of)
لنا
۱۴:۵۷ ۱۵ فروردين ۱۴۰۰
چ ربطی ب فرهنگ داره یعنی انقدر جامعه ما بی جنبست ک بخواد از این اتفاقات تو حیطه بی حیایی استفاده کنه؟؟ شما خودت مادرت خواهرت خانمت این شرایطو نداره؟ نباید درکش کنی اتفاقا تازه داریم ی قدم رو ب پیشرفت میذاریم چطور شما اقایون همه چیزتون باید علنی باشه راحت در مورد همه چیز حرف میزنین ب خانما ک رسید آسمون تپید؟؟ شما اقایون باید یاد بگیرید تو این شرایط چطوری با ی خانم رفتار کنین این برنامه ها ببشتر ب درد شماها میخوره ک اینطور ک معلومه پایه اعتقادیتون انقدر ضعیفه ک میترسین با این اتفاقات دینتون ب خطر بیفته
Iran (Islamic Republic of)
سحر
۱۷:۴۶ ۱۵ فروردين ۱۴۰۰
شما میتونی هر سال بزنی آی فیلم یوزارسیف ببینی محرمم که برات مختارنامه پخش میکنن درگه چی از جون صدا و سیما میخوای؟ بقیه کانالا رو بذار واسه ما بی حیاها:))
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۲۲ ۱۶ فروردين ۱۴۰۰
پدر و مادر که نماز نخونن و روزه نگیرن، دیگه چه انتظاری از نوجوان داری؟ دین توی ایران فقط اسمش مونده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۳ ۱۶ فروردين ۱۴۰۰
سحررررررررررر عالی
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۰۹:۴۰ ۱۵ فروردين ۱۴۰۰
چرا انقدر همه چیز سخت می گیرید خیلی خوب هست که این موضوعو می گن هیچ بی حیایی هم نیست ، یکی هر ماه زمانی حساسیت فصلی داره این مشکلیه خب نه چرا یهو برای عادت ماهانه گارد می گیرید ، نگران نوجواتونم نباشه اونا از شما بیشتر بلدن اتفاقا هرچی آگاه ترم باشن بهتره اگه تو رسانه به این شیکی متوجه نشن باید از همکلاسی های خودشون بفهمن که چهارتا چیز دیگه هم متوجه بشن ، ترو خدا طرز فکرتونو درست کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۷ ۱۵ فروردين ۱۴۰۰
کسی شبکه سلامت نمیبینه کخ
Iran (Islamic Republic of)
نسترن
۰۹:۰۲ ۱۵ فروردين ۱۴۰۰
خجالت بکشید
Iran (Islamic Republic of)
هادی
۰۸:۴۸ ۱۵ فروردين ۱۴۰۰
دقت کنیم عنوان شبکه سلامته یعنی یک شبکه تخصصی
موضوع یک موضوع تخصصی
براساس نظر دکتر افروز هم 74 درصد مشکلات زنان و مردان در این دوره است
پس چرا نباید مطرح میشد؟؟؟؟؟؟؟
قرآن هم صراحتا اشاره داره
پس فردا هم بریم به دعوای خدا (العیاذ بالله)
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۲ ۱۵ فروردين ۱۴۰۰
چه نظر مسخره ای این همه زن تو جامعه فعالیت دارن و مشکلی هم با تغییر هورمونی شون ندارن بعد یه عده با فرهنگ و اعتقاد اشتباه شون دارن این مسئله رو به شکل بیشرمانه ای مطرح میکنن و به همه بانوان نسبت میدن واقعا برای صدا وسیما متاسفم که این مسایل رو بزرگ نشون میدن در ضمن هر کسی که با بدن خودش مشکل داره بره دکتر تا خصوصی درمان بشه
Iran (Islamic Republic of)
m
۱۷:۰۰ ۱۵ فروردين ۱۴۰۰
در همان قرآن گفته شده که وقتی بچه به سنی رسید که مسائل رو تشخیص میداد باید حجاب و عفت رو جلوش رعایت کنی.تو قرآن در مورد حیا و عفت و غیرت و حجاب و شیوه ارتباط با نامحرم و ... هم بسیار بیشتر صحبت شده است. آیا شما این موارد رو که تاکید بیشتری هم شده است رعایت می کنی که حالا یهو قرآن شناس شدی؟ تو همان قرآن جواب این موضوع قشنگ اومده ولی مثل اینکه شما منفعتت در این است که فقط بخش هایی که به سودت هست رو میبینی.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۲۴ ۱۶ فروردين ۱۴۰۰
قرآن خیلی چیزا گفته که امثال شما روشنفکران غرب زده بهش کوچکترین اعتقادی ندارید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۴:۴۲ ۱۵ فروردين ۱۴۰۰
هااا. اوه وااای چیییی وااااو وووایی وووویییی آااخ بدبخت وشدیم ورفت
Iran (Islamic Republic of)
علی
۰۱:۳۹ ۱۵ فروردين ۱۴۰۰
واقعاً متأسفم برا کارشناس عزیز
همه چی به مدرک تحصیلی و سخنوری نیست، حالا میخواد کارشناس مطرح جامعه باشه وقتی بلد نیست کجا چیو مطرح کنه، به درد نمیخوره..
مگه مخاطبان ما فقط زن و شوهر و دخترو پسر نوجوان هستند؟
ما مخاطبان معصوم و کوچکی هم داریم که اصلاً و به هیچ وجه (نظر جدید کارشناسان غربی هم همینه) نباید در این سن موضوعات اینچنینی رو درک کنند.. نباید ذهن کودکانمون رو که دوران بازی کردن و خلاقیت شونه با این جور مسایل بی ربط به سنشون ، مشغول کرد و تمام استعدادهایشان رو از بین برد...
بنظر منم بیان مطالب اینچنینی از واجباته اما نه در رسانه عمومی که تمام اقشار وسنین مختلف رو در برگرفته...
۱.مدرسه می‌تونه بهترین گزینه برای آموزش به مردهامون باشه..
۲.آموزش زوجین هنگام آزمایشات و مشاوره های قبل ازدواج...
۳.آموزش مراکز بهداشت محلات به پدرو مادرها برای توجیه فرزندانشان در این مورد...
۴.مقالات متعدد در این رابطه...
اگه متعصبانه به قضیه نگاه نکنید راه حل های منطقی ای میشه ارائه داد..
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۲۹ ۱۵ فروردين ۱۴۰۰
بعضی از این زن ها هم شورش رو درآوردن به خدا. ماهی که سی روزه، ده روزش رو باید آسه بریم آسه بیایم که نکنه الان بهش بر بخوره. مگه زنها مردان رو درک میکنن که ما مجبور باشیم اونا رو درک کنیم؟ از باشگاه خواهشمندم اگه اصل بی طرفی رو رعایت میکنه، نظرم رو منتشر کنه
Netherlands
ناشناس
۱۲:۱۵ ۱۵ فروردين ۱۴۰۰
و این نظر هم گواهی است بر مظلومیت خانم ها در این سرزمین.
Netherlands
ناشناس
۱۲:۱۷ ۱۵ فروردين ۱۴۰۰
حالا ده روز آدم بودن اینقدر سخته واقعا؟!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۲۸ ۱۶ فروردين ۱۴۰۰
آره به خدا. بعضی زن ها چه از لحاظ روحی چه جسمی چه اقتصادی و چه اعصاب و روان، از همه لحاظ شوهر رو منگنه گذاشتن. خوبه که اونا هم مردان رو درک کنند
Germany
ندا
۱۱:۳۳ ۱۷ فروردين ۱۴۰۰
هم وطن عزیز! شرط ازدواج ، درک متقابله. اگر این شرط را قبول ندارید چرا ازدواج کردید ؟ از فحوای کلام شما برمیاد که زوج های دیگر را هم به رفتارهای خصمانه تشویق می کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۴۶ ۱۵ فروردين ۱۴۰۰
آگاهی دادن به آقایون در مورد مشکلات خانمها خیلی از مسائل رو حل میکنه صحبت کردن در مورد قاعدگی و بارداری هم اگه زشت بود تو قرآن بیان نمی شد
ولی به نظرم این مباحث در صدا و سیما تو برنامه های جدی تر و علمی تر با بحث و دلایل علمی بیان بشه بهتره نه سریالها
Iran (Islamic Republic of)
پدرام
۱۱:۳۸ ۱۵ فروردين ۱۴۰۰
بنده فکر میکنم طرح این مسائل در فیلم و سریال تاثیر بیشتری داره - بنظرتون چند درصد از مردم فیلم و سریال میبینن چند درصد برنامه های علمی و کارشناسی ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۳ ۱۵ فروردين ۱۴۰۰
اصلا درست نیست که حریم ها برداشته بشه هر کسی مشکل داره بره دکتر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۳۵ ۱۵ فروردين ۱۴۰۰
هرمردی بعدازازدواج این مساعل رومیفهمه وازش خبردارمیشه تاقبلشم کاری باهاش نداره
اصلا احتیاج به این نیست حتمادرتلوزیون یک سکانس ساخته بشه که بهش یک اشاره کوچک داشته باشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۲۹ ۱۶ فروردين ۱۴۰۰
آفرین. واقعا همینطوره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۸ ۱۴ فروردين ۱۴۰۰
بابا مگه چی گفته.. چقدر بی جنبه هستینآ
قبلا حتی درباره بارداری و بیماری های پستان هم کسی جرات حرف زدن نداشت و خیلیا بر اثر همین ندونستن یا بیمارتر میشدن و یا میمردن
خیلی خوبه که اطلاع رسانی میکنن و آموزش میدن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۶ ۱۵ فروردين ۱۴۰۰
چقدر حرفت مسخره ست حفظ حریم خانمها واحبه ما خودمون بهتر میدونبم همه هم راه مطب دکتر رو بلدن هر کی بیماره مبره دکتر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۳۰ ۱۶ فروردين ۱۴۰۰
هر کسی مشکل داره بره دکتر قرص میده خوب میشه. احتیاجی به درک شوهر هم نیست
Iran (Islamic Republic of)
رهرو
۲۳:۵۷ ۱۴ فروردين ۱۴۰۰
من مخالف پخش این سکانس از فیلم بودم، اونهم به یک دلیل
زمانی که ما در کشوری زندگی می کنیم که فضای مجازیمون طبقه بندی اطلاعات نداره و دسترسی به اطلاعات برای عموم آزاد هست، من به عنوان یک مادر سئوالاتی را که در ذهن فرزند کوچکم ایجاد میشه را چگونه پاسخ بدهم به ویژه برای فرزند پسر در سن بلوغ
Iran (Islamic Republic of)
پدرام
۱۱:۴۰ ۱۵ فروردين ۱۴۰۰
راه ش پخش نکردن نیست - بهتره فیلم ها دسته بندی سن ی بشه و خود ما هم رعایت کنیم این دسته بندی رو
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۱ ۱۵ فروردين ۱۴۰۰
مثل یک مادر بالغ پاسخ بده
Iran (Islamic Republic of)
سحر
۱۷:۴۲ ۱۵ فروردين ۱۴۰۰
الان مخالفتتون با چی بود؟ با برنامه ای که پخش شد یا با فضای مجازی؟؟
مسلما باید مطالعه کنید و به صورت علمی و قابل فهم جواب سوالات بچه هاتون رو بدید بهشون دروغ نگید و بدونید که اونها هم یه روز درگیر زندگی و مسئولیت میشن جوابهاشون رو طوری بدید که از جستجو در اینترنت بی نیاز بشن
اصل و نیاز تهیه این برنامه های تلویزیونی هم به این دلیله که متاسفانه اکثر پدر و مادرها و معلمهای ما در توضیح این موارد برای بچه ها ناتوان بودن و عملکرد مطلوبی نداشتن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۰ ۱۴ فروردين ۱۴۰۰
خوشحالم که این مسایل آموزش داده بشه اما ای کاش بازیگرانش اینقدر لوس عمل نمیکردن...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۹ ۱۴ فروردين ۱۴۰۰
بعضی کارای صداوسیما واقعا جای تعجب داره ولی ما دیگه عادت کردیم
دوستان صداوسیما سعی کنید بیش از حد وارد جزئیات نشید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۶ ۱۴ فروردين ۱۴۰۰
عجب
Iran (Islamic Republic of)
م
۲۲:۵۶ ۱۴ فروردين ۱۴۰۰
من نمی دونم الان اموزش های قبل ازدواج چیه ؟؟اما وقتی تلویزیون در این مورد نگه ،زمان کرونا هم اموزش با دوتا کتاب باشه !! واقعا از کجا باید این اقایون بفهمند که دوران قاعدگی چه فشار و بهم ریختگی خانم ها رو در برمی گیرد .
زمان نوجوانی حتی خودم هم نمی دونستم چرا موقع قاعدگی بهم ریخته ام . فکر می کردم ادم بد اخلاقی هستم و باید خودم رو تادیب کنم . چقدر عذاب وجدان داشتم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۱ ۱۴ فروردين ۱۴۰۰
عزیزان حرفای همگی شما عالی وقابل تقدیرین .من واقعامشکلی واسه ماهانه ندارم حالم بسیار عالیست ودرک همسرخوبم زندگی سخت نگیرید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۲ ۱۴ فروردين ۱۴۰۰
به نظرم بیان این مسئله اتفاقا در شبکه سلامت که وظیفه اموزش سلامت محور داره خیلی خوبه.بعضی تابوها باید شکسته بشه.اما رعایت حریم حیا و عفاف هم باید باشه.اصولا اشاره عشوه آلود به این دوره و بیان مطالب به صورتی که بنده در این سریال دیدم جالب نیست.شاید اگر گوش شنوا در آقایان بود همون مباحث روانشناسی دکتر افروز کفایت میکرد و نیازی به دل و قلوه رد و بدل کردن دو تا هنرپیشه نامحرم راجع به چنین مطلبی نبود.اما خوب شاید واقعا تو قشری که از لحاظ سطح فرهنگی پایین تر هستند تنها روش شیرفهم شدن ، روش نمایش گونه باشه.
Iran (Islamic Republic of)
محسن
۲۲:۰۶ ۱۴ فروردين ۱۴۰۰
ما باید از قرآن یاد بگیریم خداوند در قرآن هرجایی در مورد مسائل اینچنینی صحبت کرده خیلی با حیا و در لفافه حرف زده برای مثال در مورد روابط خصوصی زن و مرد از کلمه "لمس" استفاده کرده و یا وقتی می خواهد پیرامون دستشویی رفتن صحبت کند از کلمه "غائط" استفاده کرده که به معنی یک جای پست است چرا؟ شاید علاوه بر با حیا سخن گفتن خداوند یکی دیگر از دلایلش این باشد که مخاطب عام است نه خاص و همه کس نیاز نیست همه چیز را بدانند اگر صدا و سیما هم کمی به این سبک قرآنی عمل می کرد همین تعدادی هم که ناراضی بودن مخالفت نمی کردن.
مثل این میمونه که یه فیلم با ژانر ترسناک و یا خشن رو برای همه که کودکان هم شاملشون هستن پخش کنید. طبیعی هست که عده ای مخالفت می کنند که البته حق هم دارند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۰ ۱۴ فروردين ۱۴۰۰
تو مشاوره قبل از ازدواج و روزی که عروس داماد آزمایش میرن، این آموزشها داده بشه، مناسبه
تو تلویزیون جلوی بچه و نوجوان مناسب نیست
مادرها، پدرها رو آگاه کنن، و خانمها با همسرانشان درباره این موضوع صحبت کنن
مسائل خصوصی نباید در عمومی مطرح بشه
قبح شکنی برای مسائلِ خصوصیِ دیگه ست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۹ ۱۴ فروردين ۱۴۰۰
عجب
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۴ ۱۴ فروردين ۱۴۰۰
یک استاد راهنما داشتم از این تریپ روشنفکرها. هروقت یکی از خانم ها مطابق میلش رفتار نمیکرد وسط جلسه داد میزد باز عادت شدی؟! البته با ادبیات دیگه ای و یکسری حرف های دیگه که بگذریم بهتره.
اونچه مشخصه، عمومی کردن مسائل شخصی فقط راه سو استفاده را باز میکنه. کسی که باید بدونه میدونه یا به مرور یاد می گیره ولی این آدمهایی که ادای روشنفکری در میارن فقط دنبال ارضای بیماری های روحی روانی خودشونن نه بهبود شرایط جامعه.
مطرح کردن عمومی ضرورتی نداره، اما اگر اصرار دارید باید قبلش زیرساخت هاش را درست کنید و دنیا را از آدم های نادان بزدایید که عملا ممکن نیست. پس بهتره اجازه بدید هرکسی خودش در مورد مسایل شخصیش تصمیم بگیره. اگر خانمی دوست داره جار بزنه بره بزنه اما نمیتونه جای همه تصمیم بگیره فقط از طرف خودش میتونه جار بزنه. خیلی از خانم ها دوست ندارند همه بدونند، دوست دارن فقط نزدیکانشون و کسایی که بهشون مرتبطه بدونند. پس به حق انتخاب بقیه احترام بگذارید.
رسانه عمومی که هرکسی با هر سن و شخصیتی پاش میشینه جای باز کردن مسائل خصوصی نیست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۱ ۱۵ فروردين ۱۴۰۰
اخه اتفاقی که واسه همه خانمها میفته شخصیه به نظرت؟؟؟؟؟؟؟؟به نظرم خوبه که اقایون روشن بشن که چی سر خانمها میاد شاید درک کنند
Iran (Islamic Republic of)
زن ایرانی
۱۸:۱۵ ۱۵ فروردين ۱۴۰۰
بهترین نظری بود که خوندم.افرین برشما.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۰ ۱۴ فروردين ۱۴۰۰
خوب بود زحمت کشیده اید من همه چیز رو نگاه نمیکنم چیز های خاص خودم که بار عاطفی عمیق وحساس که همه باید در برابر هم واقعاً مسعول وقوع آنها باشیم وکلمه متاسفم کاری پیش نخواهد برد من آرزو میکردم کاش میدونستم ارتباطی قبل از وقوع خودکشی آزاده نامداری میکردم تااز دنیا نمی‌رفت هیچ کس را نباید فرصت تنها ماندن حتی اگر خودش بگه بخصوص زمانی که تحت نظر داروی روانپزشکی هست لحظه‌ای که جای جنازه انتقالی گندم شکل مامانش راترسیم وحالت جنینی تو دل نقاشی جا داده بود میخواستم ازدنیای غمگین و بیروحی که بامشگلات شکل گرفته ببرمش تو دل شاد ولی آسیب نگهدارم ونزارم انسان های غافل از دنیا اینجوری رفتار کنند وبگذرند که بزرگ میشه درست میشه نه اینجوری ها نیست
Netherlands
ناشناس
۱۰:۲۱ ۱۵ فروردين ۱۴۰۰
بله قبول دارم. بعضی وقت ها از آقایون به خاطر مسئله دیگری عصبانی هستی ولی برای اینکه بگن تقصیر تو هست نه من می گن ولش کن این عادته!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۴ ۱۴ فروردين ۱۴۰۰
در راستای اجرای سند 2030
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۱ ۱۴ فروردين ۱۴۰۰
بابا این مسئله باید زودتر از اینا اگاهی داده میشد......
Iran (Islamic Republic of)
متاهل ناشناس
۲۱:۳۸ ۱۴ فروردين ۱۴۰۰
متاسفم از این که بیش از ده سال از زندگی مشترک از این موضوع اطلاع نداشتم و چه تنش ها که برامون بوجود آمد آگه مطلع بودم میتونستم مدیریت کنم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۸ ۱۵ فروردين ۱۴۰۰
خدارو شکر که الان متوجه شدید ... ما خانم ها خودمون هم میدونیم که در این دوران حساسیت شدیدی نشون میدیم ولی واقعا دست خودمون نیست و کلی فشار و حال بد بی دلیل بهمون هجوم میاره ... و بهترین اتفاقی که اون موقع میتونه مارو تسکین بده اینه که احساس کنیم همسرمون ما رو درک میکنه و هوامونو داره ...
Iran (Islamic Republic of)
زن ایرانی
۱۸:۱۷ ۱۵ فروردين ۱۴۰۰
کم کاری از خودت و خانمت بوده،ده سااااااال!مگه میشه!حالا خدابخواد روشن شدی؟!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۳۸ ۱۶ فروردين ۱۴۰۰
قشنگ معلومه که خودت خانوم هستی و این نظر رو نوشتی. یعنی با این یه جمله که توی فیلم گفت، تو همه چیزو متوجه شدی؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۴ ۱۴ فروردين ۱۴۰۰
توی دبیرستان معلم پرورشی و دینی ام که خیلی هم دوستش داشتم بهمون گفت هر سوالی در مورد مسائل دینی دارید بپرسید ولی رومون نمی شد بپرسیم حتی غسل کردن هم رومون نمی شد بپرسیم چه برسه به این مسائل. معلم ام گفت هر کس سوالش رو نپرسه بی حیا است ولی باز هم رومون نمی شد بپرسیم. اون موقع دبیرستان بودم.

از پدر و مادر خجالت می کشیم.
از معلم خجالت می کشیم.

واقعاً باید چه کرد؟

به نظر من در مورد مسائل خانواده و دینی باید از افرادی با تحصیلات و علم بالا در دبیرستان ها و دانشگاه ها استفاده بشه به طوریکه خود این متخصصین شروع به طرح مساله و پاسخ دادن به اون کنند. باید افراد متخصص با درجه علمی بالا در این زمینه وارد شوند تا بدونند چه طوری باید طرح سوال کرد و چگونه باید انگیزه سوال پرسیدن رو ایجاد کنند تا ضمن داشتن حیا، پاسخ سوال ها هم داده شود.
Iran (Islamic Republic of)
آراد
۲۱:۳۴ ۱۴ فروردين ۱۴۰۰
خب یک چیز روتينيه به هر حال. حق هر کسی که در مورد این مسائل اطلاع داشته باشد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۷ ۱۴ فروردين ۱۴۰۰
اصولا درمورد تمام مسائل رعایت تعادل خیلی مهمه
بیان چنین موضوعی خیلی خوبه،ولی قبل ازدواج کلاسهایی که برگزار میکنند فقط به موضوع جنسی توجه میشه،بنظرم خیلی خوب میشه کلاس های مشاوره درمورد موضوعات اینچنینی گذاشته بشه،واقعا مهمه و به درک مشترک زوجهای جوان و شاید حتی کاهش طلاق کمک شایانی بکند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۳ ۱۴ فروردين ۱۴۰۰
هرچیزی جایی داره.
خانم ها که خودشان میدونند، دختران هم خانواده و مدرسه باید آموزش بدهند.
آقایون هم هرکی من دیدم همسرانشان قبل ازدواج بهشون میگن.
هیچ وقت چیز مخفی نبوده و نیست. اما اعلان عمومیش چه فایده ای داره که اینقدر روش مانور میدید؟!
Iran (Islamic Republic of)
...
۱۵:۳۲ ۱۵ فروردين ۱۴۰۰
سلام.اینترنت و فضای مجازی هم که کامل کننده اطلاعات هست.
Iran (Islamic Republic of)
مصباح
۲۱:۲۰ ۱۴ فروردين ۱۴۰۰
قطعا زن و مرد باید از این مسائل خبر داشته باشند ولی مخاطب تلویزیون تمام اعضا خانواده هستند و باید ملاحظه آنها هم بشود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۶ ۱۴ فروردين ۱۴۰۰
اینکه قرآن را وجه المصالحه نیاتتون می کنید زشته.
ادبیات قرآن و بزرگنماییش مثل شماست؟! واقعا خیلی خوبه به اندازه ادعاتون از قرآن یادبگیرید و عمل کنید.
Iran (Islamic Republic of)
کاربر
۲۱:۰۳ ۱۴ فروردين ۱۴۰۰
اونایی که میگید باید این چیزا پخش بشه ، اولا همه رنج سنی پای تلویزیون میشینه ، ثانیا من فکر نمیکنم این چیزا باعث ایجاد مشکل در زندگی بشه ، فقط یه سری الکی میخوان خودشونو لوس بکنن و جو بدن . همین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۳ ۱۵ فروردين ۱۴۰۰
کاملا درسته این همه خانم تو جامعه فعالیت میکنن کدومشون این حالت مانع فعالیتشون شده متاسفانه اونهایی که عجز ولابه میکنن فقط میخوان حرمتها شکسته بشه و حریم خصوصی بین زن ومرد نامحرم از بین بره والا که زن وشوهر از هم خبر دارن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۰ ۱۴ فروردين ۱۴۰۰
اینا دیگه شورشو در اوردن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۱ ۱۴ فروردين ۱۴۰۰
هر سال دو سوال کنکور از این بخش میاد پس چیز بسیار عادی هست .
Germany
ناشناس
۲۰:۲۹ ۱۴ فروردين ۱۴۰۰
خیلی هم مفید بود من خودم تا الان نمی دانستم .
Iran (Islamic Republic of)
...
۱۵:۳۳ ۱۵ فروردين ۱۴۰۰
سلام .احتمالا سنتان کم است. وگر نه به طور طبیعی آگاه می شوید.
Iran (Islamic Republic of)
زن ایرانی
۱۸:۲۱ ۱۵ فروردين ۱۴۰۰
چندسالته؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۹ ۱۴ فروردين ۱۴۰۰
این وظیفه هر پدری که این مسائل رو به پسرش اموزش بده.متاسفم که ایم مسئله هم باید در تلویزیون بهش پرداخته بشه اصلا هم به سند ۲۰۳۰ ربطی نداره عایااا.شما به فکر اقتصاد ملت باشین این مسائل خصوصی رو خودمون به بچه هامون آموزش میدیم
Netherlands
ناشناس
۱۰:۲۴ ۱۵ فروردين ۱۴۰۰
شما به عنوان پدر چقدر اطلاعات درست پیرامون مسائل مربوط به زنان دارید تا به پسرتون بگید؟ همین آموزش های غاط خودش باعث مشکلات بعدی می شه. منبع علمی شما برای این آموزش چیه؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۴ ۱۴ فروردين ۱۴۰۰
همه اینجوری نیستند، درصد خیلی کمه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۳ ۱۴ فروردين ۱۴۰۰
کاملا درسته
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۲ ۱۴ فروردين ۱۴۰۰
داری غذا می خوری ،وسط فیلم یه زن و مرد دارن خیلی با لودگی در مورد چیزی حرف می زنن که دختر و پسر نوجوون ازش بی خبرن،خدایی حالتون بهم نمی خوره ،هر سخن جایی و هر نکته مکانی دارد.
Netherlands
ناشناس
۲۲:۴۷ ۱۴ فروردين ۱۴۰۰
اولا که شبکه سلامت بود نه شبکه یک که مخاطب عام داشته باشه‌ . ثانیا شما مطمئنی که نوجوانان تو اینستا و بقیه نت اطلاعات غلط به دست نیاوردن؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۲ ۱۴ فروردين ۱۴۰۰
از اونور مشکل چندین هزار نفر یا چندین میلیون نفرم حل می شه... سخن شما هم جا و مکانی دارد.
France
ناشناس
۰۱:۰۶ ۱۵ فروردين ۱۴۰۰
دیگه شرمنده با تایم غدا خوردن شما هماهنگ نکردن.تحلیل پر مغزی بود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۱۵ ۱۵ فروردين ۱۴۰۰
الان یک بچه کوچولو هم از این علم پزشکی با خبره گلم ،مگر توی غار یا پشت کوه باشه
Iran (Islamic Republic of)
احمدی
۰۵:۳۳ ۱۵ فروردين ۱۴۰۰
با سلام
به نظرم این ما هستیم که وقت غذا خوردنمون رو انتخاب می کنیم و اینکه چه چیزی رو نگاه کنیم و یا اینکه اصلا وقت غذا خوردن نگاه کردن تلویزیون درسته یا نه؟!
و تلویزیون امکان این رو نداره که برناه هاش رو با زمان غذا خوردن ما هماهنگ کنه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۷ ۱۵ فروردين ۱۴۰۰
خوب گفتی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۴ ۱۴ فروردين ۱۴۰۰
فقط توجه داشته باشین که مخاطب جدا بشه بعنی مثلااین برنامه مختص بزرگسالان باشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۴ ۱۴ فروردين ۱۴۰۰
از بس محدودیم وقتی یه موضوع روتین بهش پرداخته میشه که حق هر زن و مردیه اینجوری ذوق زده میشیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۸ ۱۶ فروردين ۱۴۰۰
اصلا ، منقلب شدم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۴ ۱۴ فروردين ۱۴۰۰
از بس محدودیم وقتی یه موضوع روتین بهش پرداخته میشه که حق هر زن و مردیه اینجوری ذوق زده میشیم
Iran (Islamic Republic of)
ک
۲۰:۱۱ ۱۴ فروردين ۱۴۰۰
اصلن شما می دونید محدودیت چیه؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۵ ۱۴ فروردين ۱۴۰۰
فک کنم شما خیلی ذوق زده شدید ودارین نظر خودتون رو به بقیه هم تحمیل میکنین ، واقعا بیان این جور مسائل در تلویزیون ذوق زدگی داره؟!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۳ ۱۴ فروردين ۱۴۰۰
واقعا نظرت خنده داره حریم خصوصی زنان محدودیته اینهمه خانم دارن توجامعه کار وفعالیت میکنن و این تغییرات هورمونی رو فعالیتشون تاثیر نداره بعد یه عده زن افسرده این حالت رو کردن چماق میزنن تو سر خودشون شما ها احتیاح به درمان روانشناسی دارید با اون کارگردان و تهیه کننده و متاسفم برای این جامعه که دکترهای غرب زده برای شرم حیای جامعه تصمیم میگرن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۸ ۱۴ فروردين ۱۴۰۰
متاسفانه یه خط قرمز کشیدن دور این هرکسی اگه بخاد در این مسائل حرف بزن هزارتا دلیل برهان میارد ....نه چیزی بدی هست قطعا ساده هست فقط شرایط روحی و جسمی اون موقع درک کنه خوبه ....اما اونی که متوجه نیستن اینو کردن که چه چرا در مورد این چیزی صحبت بشه ...پس به اون آدم ها بگین وجود خودتت از این همون خون بدبو هست ( خیلی معذرت ) از مخاطبان عزیز ....باید واضح گفت کی بعضی متوجه بشن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۳ ۱۴ فروردين ۱۴۰۰
شرم و حیا کجا رفته؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۵ ۱۴ فروردين ۱۴۰۰
n شرم و حیا رو تو باید داشته باشی که مغز کوچیک زنگ زدت این موضوع رو نمیپذیره
Iran (Islamic Republic of)
حمیدرضا
۱۸:۵۲ ۱۴ فروردين ۱۴۰۰
خجالت بکشید بخدا من نمی‌دونم با چه منطقی به این موضوع مهم و ارزشمند که حالا تلویزیون به بهترین شکل ممکن پرداخته اعتراض دارید.این موضوع باید حداقل به پسرها در زمان جشن تکلیفشون آموزش بدن ...خودم شاهد بودم پسره خواهرشو به زور وادار به نماز خواندن میکرد چون قبلاً میدید میخونه چند روز بود نمی‌خورند .کشوندمش کنار گفتم موضوع اینه درک نداری !!!!
پسره دبیرستانی نمیدونست اصلا چیه!!!؟ اینا زشته نه آگاهی دادن
چه برسه به زوج های متاهل که جز واجباته
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۷ ۱۴ فروردين ۱۴۰۰
شرم و حیا کدومه ؟؟
این قضیه رو خیلی دخترا نمیدونن بخاطر اینکه پدر مادرشون میگن مثلا زشته و صحبت نمیکنن با بچه وقتی هم بزرگ میشه همیشه واهمه داره از این حالتش.
تو زوده این چیزارو بفهمی.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۰ ۱۴ فروردين ۱۴۰۰
واقعا...
Iran (Islamic Republic of)
مهسا
۰۰:۰۶ ۱۵ فروردين ۱۴۰۰
پسره بیجا میکنه به خواهرش زور بگه، بجای اینکه حالیش کنند که تو کار خوا۶رش دخالت نکنه، نشستن براش توضیح داده، خیلی مسخره این
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۱۷ ۱۵ فروردين ۱۴۰۰
علم پزشکی شرم وحیا!؟نکنه میخوای درگوشی صحبت کنن !الان عصر هجر نیست عزیز
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۴ ۱۴ فروردين ۱۴۰۰
بسیار عالی ، این جور مسائل برای تمام خانم ها در دنیا اتفاق می افتد ، بیان این مساله نه از نظر علمی و نه اخلاقی مشکلی ایجاد نمیکنه ، تا کی باید همه چیز خط قرمز جامعه باشه ؟ هنوز که هنوز بیان استفاده از وسایل پیشگیری جنسی خط قرمز ، اون وقت آمار بیماری های مقاربتی بالا ، جامعه ایران باید آگاه باشه
United States of America
ناشناس
۲۰:۳۸ ۱۴ فروردين ۱۴۰۰
جامعه ایران باید آگاه باشه یا آگاه بشه?
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۹ ۱۴ فروردين ۱۴۰۰
خط قرمز؟ صدا وسیما دیگه چی مونده که نگه و پخش نکنه ؟!!!!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۹ ۱۴ فروردين ۱۴۰۰
گفتنش چه فایده ای داره؟!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۹ ۱۴ فروردين ۱۴۰۰
سندروم pms که خانم ها رو در ایام قاعدگی و قبل از اون دچار بهم‌ریختگی روحی میکنه حتی واسه بسیاری از زنان هم ناشناخته است چه برسه به آقایون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۱ ۱۴ فروردين ۱۴۰۰
شما را نمیدونم اما خانم خنگ نیستند که دیگه خودشونم ندونند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۶ ۱۴ فروردين ۱۴۰۰
حرف نزن بیسواد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۸ ۱۴ فروردين ۱۴۰۰
مشکلاتش از یه هفته قبلش هست یعنی یه خانم دو هفته عصبی هست و همسرش میگه اخلاق نداری
Iran (Islamic Republic of)
اروین
۱۶:۴۳ ۱۴ فروردين ۱۴۰۰
یهو بفرمایید نصف ماه رو داستان داریم..فکر نکنم ایقدر زیاد باشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۴ ۱۴ فروردين ۱۴۰۰
دوهفته در ماه میشه نصف ماه ، نصف ماه عصبی بودن یه ذره زیاده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۱ ۱۴ فروردين ۱۴۰۰
همین کامنت ها نشان از مظلومیت زنان توی این ماجرا داره!! ببخشید که دوهفته حالشون خوب نیست و شاید باورتون نشه خیلی‌هاشون مجبورن به خاطر همین قضیه برن پیش روانپزشک
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۳ ۱۴ فروردين ۱۴۰۰
ما که همیشه اون زمان دعوا داریم و دعواهای شدیدی بینمون راه میفته
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۳۴ ۱۵ فروردين ۱۴۰۰
والا من چند تا خانوم رو میشناسم که علاوه بر هفت روز، چند روز قبل و بعدش هم درگیر هستن. بیچاره شوهراشون که باید مشکلات عصبی و جسمی اینا رو تحمل کنن و در اخر، خانما طلبکار هم باشن. اون مرد خودش هزار تا مشکل داره، شما نمک به زخمش نپاش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۰ ۱۴ فروردين ۱۴۰۰
اگه یه نگاه به لایکها و دیس لایکهای نظرات ارائه شده در همین صفحه بندازید مشخص میشه چه درصدی از جامعه موافق فضای باز ارائه اطلاعات هستند . حداقل 80 به 20 . اما متاسفانه همواره نظرات اون 20 درصد سیاستهای مملکت رو تو همه زمینه ها تعیین میکنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۰ ۱۴ فروردين ۱۴۰۰
تعداد لایکهای همین پست هم بیانگر درستی این نظره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۱ ۱۴ فروردين ۱۴۰۰
کل افرادی که به نظر شما بازخورد دادن 83 نفر هستند و شما بااین 83 نفر نتیجه گیری کردین ، پس معلومه از علم امار چیزی سر در نمیارین!!!
Iran (Islamic Republic of)
sina
۰۰:۱۲ ۱۵ فروردين ۱۴۰۰
من کاری به این موضوع ندارم ولی
شما همونایی هستید که با نگاه کردن به تعداد لایک رای دادین به روحانی!!
آخه این چه مدل نتیجه گیری ایه که شما دارین میکنین؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۲ ۱۵ فروردين ۱۴۰۰
مگه علم آمار برای شما مهمه اصلا ؟ امثال شما به آمار و نظر جمعی و این قرتی بازیا اعتقاد نداره که .شما میگید هر چی ما میگیم اصلا نظر اکثریت مهم نیست که . مردم صلاح خودشون رو نمیدونن ما میدونیم . اما برای این که احیانا از جهالت دربیایی بگم که منظور ، نسبت فراوانی نظرات مثبت به کل نظرات ارائه شده تا لحظه ثبت این نظر میباشد که تقریبا 80% موافق بودن .
France
ناشناس
۱۶:۱۰ ۱۴ فروردين ۱۴۰۰
موضوع اینه که مردهایی که درک دارن و میفهمن که نیازی به آموزش ندارن مردهایی هم که نمیفهمن که نمیفهمن حتی اگر آموزش ببینن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۶ ۱۴ فروردين ۱۴۰۰
پس موضوع اموزش چی میشه،درسته شما رسم ندارین ظاهرا،ولی در نژاد انسانها ی چیزی داریم بنام غریزه ک با حیوانات مشترکه و ی چیزیم داریم بنام اموزش و تمرین!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۹ ۱۴ فروردين ۱۴۰۰
دقیقا همانند سایر ارزش ها
Iran (Islamic Republic of)
مهسا
۰۰:۰۸ ۱۵ فروردين ۱۴۰۰
حالا مردها و پسرهای جامعه چیزای دیگه رو درک کنند، ابن پیشکش، هنوز یه عده زیادی از همین آقایون شعور ندارن و تحقیر زنان براشون تفریح.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۷ ۱۴ فروردين ۱۴۰۰
خدا خیرتون بده واقعا عالی بود . بنده به شخصه بیشتر مشکلات زندیگیم در همین دوران بوده . و متاسفانه اصلا همسرم این موضوع رو درک نمیکنه . ولی واقعا زمانی است که یه خانم به حمایت عاطفی نیاز داره . امیدوارم روزی همه ی مردان این موضوع رو درک کنند .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۴ ۱۴ فروردين ۱۴۰۰
یعنی شوهرت این برنامه رو دید و سریع متحول شد؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۴ ۱۴ فروردين ۱۴۰۰
من که درک نمیکنم چون خانومم خیلی دعوا راه میندازه و من هم اعصابم رو به هم میریزه بدتر دعوامون میشه ، خودش کاری میکنه که حمایت نکنم اصلا بلکه باهاش بدتر هم برخورد کنم
Netherlands
ناشناس
۱۰:۱۷ ۱۵ فروردين ۱۴۰۰
اینکه شما بی ... افتخار نداره که درک نکردنتو همه جا جار می زنی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۶ ۱۴ فروردين ۱۴۰۰
مسائل خاص را نباید عمومی بیان کرد بلکه اینها باید در قالب های دیگری به صورت خصوصی بیان شوند. باید هوشمندانه برخورد کنید
Iran (Islamic Republic of)
سما
۱۶:۳۰ ۱۴ فروردين ۱۴۰۰
بیشتر آقایون میرن سربازی باید این مسائل رو تو سربازی بهشون بگن. خانم ها هم باید به همسرانشون بگن. هرچند مردی که متوجه نیست هرگز متوجه نمیسه
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۱۶:۵۰ ۱۴ فروردين ۱۴۰۰
خصوصی چیه؟؟این به زندگی همه مربوط میشه چه زن چه مرد.و خیلی قبل ترها باید مطرح میشد.با مخفی کاری نمیشه ی مشکل رو حل کرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۹ ۱۴ فروردين ۱۴۰۰
مگه بیماری نادر هست که خاص باشه . این مسئله خاص نیست کاملا عمومیه
United States of America
ناشناس
۲۰:۴۹ ۱۴ فروردين ۱۴۰۰
حق عموم است که حقایق را بدانه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۱۸ ۱۵ فروردين ۱۴۰۰
خاص!علم پزشکی برای همه هست نه افراد خاص که درگوشی بگن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۵ ۱۴ فروردين ۱۴۰۰
برای من که یه پسر ۱۸ ساله ام فهمیدن این مطالب جالب بود
قربون خدا برم وه پسر بدنیا اومدم (: (: (: (:
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۲ ۱۴ فروردين ۱۴۰۰
بله واقعا! هر موجودی لایق زن بودن نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۷ ۱۴ فروردين ۱۴۰۰
هر موجودی هم شایسته مرد بودن نیست
United States of America
ناشناس
۲۰:۵۴ ۱۴ فروردين ۱۴۰۰
واااا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۱ ۱۴ فروردين ۱۴۰۰
لایق نبودی که پسر زاده شدی. اوکی؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۵ ۱۴ فروردين ۱۴۰۰
زن و مرد هر کدوم یک سختی هایی دارن ، و با هم همدیگرو کامل میکنن ، نباید بگی من برترم و اون جنس ضعیف تر یا مشکل داره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۰ ۱۴ فروردين ۱۴۰۰
این شبکه آموزش هم گوشاش میجنبه
این جور مسائل رو فقط باید تو دبیرستانای دخترونه یا گردهمایی های زنا و دخترا بهشون آموزش داد نه تو رسانه های عمومی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۵ ۱۴ فروردين ۱۴۰۰
دخترا و زنان آگاهی دارند متأسفانه برخی آقایان آگاهی ندارند در این دوران چه حمایت هایی از همسرشون باید انجام بدهند.
United States of America
ناشناس
۲۰:۵۶ ۱۴ فروردين ۱۴۰۰
خیلی نادانی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۵ ۱۴ فروردين ۱۴۰۰
این برنامه مخصوصا برای اگاهی اقایان بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۰ ۱۴ فروردين ۱۴۰۰
باید قرون وسطی بدنیامیومدی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۳ ۱۴ فروردين ۱۴۰۰
خانوما خودشون خبر دارن دیگه چیو آموزش بدن. این موضوع مطرح شده برا اقایون خودخواهی که همه چیو فقط و فقط برا خودشون میخوان و از این روزهای خانوما هیچ درک و منطق و محبتی ندارن. همین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۵ ۱۴ فروردين ۱۴۰۰
وقتی در جامعه ای حیا از بین بره دیگه به مرور پاکی و صداقت هم از بین میره. اینا اگر راست میگن قسمت‌های را از یه درمانگاه که در تمام نقاط شهر پراکنده هستن برای مشاوره اختصاص بدن خانما مراجعه کنن. بی پرده در رابطه با مشکلات زنانه و حتی مردانه سخن گفتن خودش فساد آوره... روغنفکران معاصر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۰ ۱۴ فروردين ۱۴۰۰
گناهی ندارید . ذهنتون بیماره متاسفانه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۶ ۱۴ فروردين ۱۴۰۰
شاید همه جای دنیا ادمهایی با این طرز فکر بیمار وجود داشته باشه ولی مشکل وقتیه که این طرز فکر در جامعه حاکم باشه که متاسفانه الان هست .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۸ ۱۴ فروردين ۱۴۰۰
خانوما در این مورد آگاهی دارند مشکل اینجاست که اغلب آقایون اطلاعات ندارند و به دید تمسخر به این موضوع نگاه می کنند
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۶:۰۱ ۱۴ فروردين ۱۴۰۰
راست میگین. باید یک سری درمانگاه بذارن تا افرادی مثل شما برن اونجا مشاوره تا یکم این افکار کهنه و به درد نخور تز اون فکرشون پاک بشه البته اگه بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۳ ۱۴ فروردين ۱۴۰۰
فساد آور اون تفکر خطرناک شماست نه سخن گفتن هنرمندانه در ارتباط به مشکلات زنانه و مردانه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۷ ۱۴ فروردين ۱۴۰۰
احیانا حیا و پاکی و صداقت وقتی که پولها رو میبیرن کانادا پس انداز میکنن از بین نمیره؟
Iran (Islamic Republic of)
زنبور
۱۷:۵۰ ۱۴ فروردين ۱۴۰۰
خود خدا تو کتاب آسمانیش که دست همه از کوچیک و بزرگ هست درباره این مسئله توضیح داده بعد شما میگید بی پرده حرف زدن در این باره فساد آوره؟! شما دیگه خیلی افراطی هستی و ذهنت بیماره.
United States of America
ناشناس
۲۱:۰۲ ۱۴ فروردين ۱۴۰۰
حیا را تعریف کن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۹ ۱۴ فروردين ۱۴۰۰
افرین درست میگید اونهایی مریض هستن که از یک حالت طبیعی جنجال درست کردن چقدر ادم بیمار روانی داریم تو جامعه که حاضرن حالتهای مسخره شون رو جار بزنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۰ ۱۴ فروردين ۱۴۰۰
درسته
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۰ ۱۴ فروردين ۱۴۰۰
ساکت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۱۸ ۱۵ فروردين ۱۴۰۰
خود زنها هم مقصرن، خیلی از زنها برای نامحرم حاضرن این مساله رو تشریح کنن اما به شوهر که میرسه فقط عصبی میشن و هیچ توضیحی در این مورد نمیدن... اگر توضیح دادند و مرد اصلاح نشد، مقایسه ش نکنن با کل جامعه. ولی علنی بیان کردن هرچیزی درست نیست چون تلویزیون مخاطبش خاص نیست و عموم سنها هستن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۲۰ ۱۵ فروردين ۱۴۰۰
حیا!علم پزشکی حیا نیاز داره؟!اختلاس و چپاول چی !؟غارت بیت المال چی !؟اینا حیا نمی خواد!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۳ ۱۵ فروردين ۱۴۰۰
خوب گفتی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۰ ۱۴ فروردين ۱۴۰۰
چرا من بداخلاق نمیشم یا حساس نمیشم کلا عادی هستم
دبگه خدایی لوس نشین اوایل که پربود میشی ادم درد داره و حساسه ولی چند سال که بکذره و بچه دار میشی دیکه عادی میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۲ ۱۴ فروردين ۱۴۰۰
شما ژن خوبی لابد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۴ ۱۴ فروردين ۱۴۰۰
همه یه جور نیستن. اسمش سندرم هست یعنی مجموعه ای از علائم که به یک علت وابسته هست. ممکنه هر گروهی یک سری علائم را داشته باشند و برخی نداشته باشند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۷ ۱۴ فروردين ۱۴۰۰
شما تافته جدا بافته ای لابد
United States of America
ناشناس
۲۱:۰۶ ۱۴ فروردين ۱۴۰۰
چرا چرت میگی
Iran (Islamic Republic of)
سایه
۰۱:۵۲ ۲۴ فروردين ۱۴۰۰
والا منم اصلا اوضاعم تفاوتی نمیکنه تو این مدت و همیشه متنفر بودم کسی به خاطر این موضوع بخواد توجهاتش بهم بیشتر بشه اصلا به بقیه چه مربوطه
United States of America
ناشناس
۱۵:۲۵ ۱۴ فروردين ۱۴۰۰
مردم اینهمه مشکل دارند آیا اشاره به عادت ماهیانه مشکلی از مشکلات مردم کم میکنه
Netherlands
ناشناس
۱۹:۰۹ ۱۴ فروردين ۱۴۰۰
بله . مشکل خانم ها رو به عنوان نیمی از مردم جامعه کم می کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۱ ۱۴ فروردين ۱۴۰۰
هیچ وقت اینقدر از مجرد بودنم خوشحال نشده بودم. یعنی واقعا فکر کن یکی مث این شوهر آدم باشه!!!
United States of America
ناشناس
۲۱:۰۹ ۱۴ فروردين ۱۴۰۰
مشکل مشکله بایدحل بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۱ ۱۴ فروردين ۱۴۰۰
چی میگی
Iran (Islamic Republic of)
مریم
۰۰:۱۲ ۱۵ فروردين ۱۴۰۰
یعنی الان توضیح دادین، آقایون فهم و درکشون میره بالا، تو این مدت هر رفتاری رو تحمل میکنن!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۳ ۱۴ فروردين ۱۴۰۰
وقعا از صدا وسیماو نظرات این کارشناسان تشکر میکنیم که پرده از قائدگی بانوان برداشت . فردا هم شروع میکنن د به عادی سازی همخوابی و و ویژگگگگی تولید مثل در وسط سریالها . بالاخره اصل کاری هم مغفول مانده!مطمئن هم با بوق کرنا کردن عادت ماهیانه بسیاری از مشکلات ودعواها و اصلاح تربیت ها حل شوند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۶ ۱۴ فروردين ۱۴۰۰
نه که قبل از گفتن این مسئله،هیچکدوم ازاون مشکلاتی که گفتین وجود نداشت و همه پاک و منزه بودن. الان تا این موضوع مطرح شد دیگه.....
Qatar
ناشناس
۱۵:۰۹ ۱۴ فروردين ۱۴۰۰
واقعا اقایان درک نمی کنند که جامعه از نبود اگاهی رنج می برد،
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۱ ۱۴ فروردين ۱۴۰۰
چرا اینقدر همه چیز را تابو میکنید زنان هم انسان هستن حق استراحت دارن به خصوص در دوره عادت ماهانه بزارید آگاهی درست به نسل دیگر داده بشه اتفاقاً این آگاهی به این شیوه خوب بود ممنون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۵ ۱۴ فروردين ۱۴۰۰
32سالمه، بابای من هنوزم تو این دوران میگه تو نماز خوندی چرا نخوندی ندیدم تو نماز بخونی، تا بوده این دوران رو باید قایم میگردیم از اهل خانواده.
Netherlands
ناشناس
۱۵:۰۹ ۱۴ فروردين ۱۴۰۰
ما حالا برعکسیم روزهای دیگه بابامون مارو نماز صبح بیدار نمی کنه اعتراض می کنیم می گه من چه بدونم شما کی نماز می خونید کی نمی خونید!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۳ ۱۴ فروردين ۱۴۰۰
آفرین به پدر شما
United States of America
ناشناس
۲۱:۱۴ ۱۴ فروردين ۱۴۰۰
ای بابا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۶ ۱۵ فروردين ۱۴۰۰
چه جالب. درست مثل خانواده ی ما
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۶ ۱۶ فروردين ۱۴۰۰
واقعا مجموع که بگیری جامعه آگاهیش خیلی کمه - یا فقط فکر میکنن که میدونن ولی هیچی نمیدونن - چون براشون جا نیفتاده که رعایت کنن ولی وقتی جا بیفته و یه آگاهی کامل بشه رعایت هم میشه از طرف اقایون
آخرین اخبار