معاون حمل و نقل جاده‌ای قم خبر داد؛

افزایش ۱۲۵ درصدی ورود مسافران به قم

سالاری گفت:از ۲۵ اسفند ماه پارسال تاکنون بیش از یک میلیون و ۷۸۱ هزار خودرو وارد قم شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم، سالاری ،معاون حمل و نقل جاده‌ای استان قم اظهار کرد:از ۲۵ اسفند پارسال تاکنون بیش از یک میلیون و ۷۸۱ هزار خودرو وارد قم شدند که نسبت به سال گذشته ۱۲۵ درصد افزایش داشته است.

او در ادامه  از افزایش ۲۵۲ درصدی مسافرت‌ها از طریق ناوگان حمل و نقل عمومی درون شهری از قم خبر داد و گفت: از ۲۵ اسفند ماه سال پیش تاکنون ۶۰ هزار و ۵۲۴ مسافر از مبدا قم با اتوبوس، مینی بوس و خودرو‌های سواری کرایه از استان خارج شدند.


سالاری  با اشاره به این که پارسال شیوع کرونا باعث کاهش چشمگیر مسافرت‌ها شد، افزود: امسال مسافرت‌ها ۳۵ درصد نسبت به سال ۹۸ کاهش داشته است.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قم با بیان این که بیش از ۵۷ درصد از این مسافران به وسیله اتوبوس جابه جا شده اند بر لزوم اجرای کامل شیوه نامه‌های بهداشتی در وسایل نقلیه تاکید کرد و گفت: اتوبوس‌ها و مینی بوس‌ها باید تنها با نیمی از ظرفیت خود نسبت به جابه جایی مسافران اقدام کنند.


سالاری عنوان کرد: با این حساب اتوبوس‌های ۴۴ نفره تنها می‌توانند ۲۲ مسافر و اتوبوس‌های ویژه (وی آی پی) که ۲۵ صندلی دارند می‌توانند ۱۷ مسافر سوار کنند.


او همچنین از رسیدگی قاطع به تخلفات اتوبوس‌های بیرون شهری خبر داد و گفت: رانندگانی که بیشتر از این تعداد مسافر سوار می‌کنند به مدت یک ماه لغو پروانه می شوند.

سالاری گفت: تاکنون به تخلفات ۵۲ مورد از رانندگان رسیدگی شده که منجر به لغو پروانه ۱۴ راننده شده است.


گفتنی است: بیش از ۳۰۰ دستگاه اتوبوس برون شهری در استان وجود دارد و شهروندان می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلف در خصوص رعایت نشدن شیوه نامه‌های بهداشتی با سامانه تلفنی ۱۴۱ و یا سامانه پیامکی ۳۰۰۰، ۱۴۱ تماس بگیرند.

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار