رئیس کل سازمان نظام پزشکی:

۶۰ هزار کادر درمان برای واکسینه شدن ثبت نام شدند

ظفرقندی گفت: به دنبال پیگیری‌های گسترده و روزانه قبلی تامین سریع و تزریق واکسن‌های استاندارد برای کادر درمان کشور تا دو هفته آینده انجام خواهد شد.

به گزارش حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، محمدرضا ظفرقندی رئیس کل سازمان نظام پزشکی، درباره توافقات لازم برای واکسیناسیون کادر درمان درسریع‌ترین زمان ممکن گفت: به دنبال پیگیری‌های گسترده و روزانه قبلی تامین سریع و تزریق واکسن‌های استاندارد برای کادر درمان کشور تا دو هفته آینده انجام خواهد شد.

او افزود: هماهنگی‌های لازم برای تامین سریع واکسن‌های مورد نیاز کادر درمان از طرق مختلف انجام شده، همچنین براساس درخواست سازمان نظام پزشکی مقرر شد واکسیناسیون دقیقا براساس اولویت‌های ثبت شده در سند ملی واکسیناسیون کشور انجام شود و خارج از اولویت‌های ذکر شده هیچ گونه تلقیحی انجام نشود.

او اظهار داشت: توزیع واکسن در هر شهر و شهرستان با اعلام اسامی توسط سازمان نظام پزشکی و با هماهنگی و نظارت سازمان نظام پزشکی آن شهر یا شهرستان با مسئول شبکه بهداشت آن شهرستان دربیمارستان‌های تعیین شده انجام شود. جزئیات انجام برنامه واکسیناسیون کادر درمان به صورت سریع و چند هفته‌ای انجام خواهد شد .

گفتنی است: علاوه بر کادر درمانی و بهداشتی بیمارستان‌ها و مراکز درمانی بر اساس آماری که تا کنون در سامانه نظام پزشکی اقدام به ثبت نام کرده اند، حدود ۶۰ هزار نفر از کادر درمان بخش خصوصی برای دریافت واکسن کرونا ثبت نام کرده اند که از این تعداد ۳۴۳۰۶ نفر خانم و ۲۵۶۸۴ نفر مرد هستند. از بین ثبت نام شدگان همچنین حدود ۱۰ هزار نفر بالای ۵۵ سال و مابقی زیر این سن هستند. بیشترین استان تهران با ۲۱۶۱۶ نفر و کمترین ایلام با  ۲۱۳ نفر اعضای کادردرمان هستند که تا کنون از طریق سامانه موفق به ثبت نام شده اند.


بیشتر بخوانید

انتهای پیام/

برچسب ها: واکسن ، کرونا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.