منصور هادی مدعی پذیرش هر گونه طرح صلح در یمن شد

رئیس جمهور مستعفی یمن مدعی شد که دولت او تلاش بسیاری برای پایان دادن به درگیری‌ها انجام داده و پذیرای هرگونه طرح صلح در یمن است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از الجزیره، «منصور هادی» رئیس جمهور مستعفی و فراری یمن امروز (یک‌شنبه) مدعی شد که دولت او برای پایان دادن به درگیری‌ها در یمن تلاش بسیاری انجام داده است.

او در سخنانی ادعایی گفت: دولت امتیاز‌های بسیاری برای پایان دادن به درگیری‌ها در یمن ارائه داده، اما با سختگیری و ناسازگاری حوثی‌ها مواجه شده است.

منصور هادی که خود درعربستان سعودی به سر می‌برد و نیروهایش در جنوب یمن در حال درگیری با مزدوران اماراتی برای تصاحب شهر عدن و تشکیل دولتی مستقل است، در ادامه مدعی شد: دولت با هرگونه طرح و تلاش برای برقراری صلح در یمن برخورد مثبتی خواهد داشت. تداوم درگیری حوثی‌ها در مارب و سایر استان‌ها قصد آن‌ها برای پایان ندادن به جنگ را تایید می‌کند.

این در حالی است که عربستان که پیش از این و به بهانه حمایت از منصور هادی ائتلافی با سایر کشور‌های عربی تشکیل داده بود و یمن و مردم بی‌گناه آن را بیش از ۶ سال مورد حمله قرار داده، هم اکنون با همپیمان خود امارات به اختلاف رسیده و در شهر عدن با یکدیگر به مقابله برخواستند. شهر بندری عدن در جنوب یمن بار‌ها شاهد درگیری‌های نیابتی میان نیرو‌های مورد حمایت امارات از یکسو و نیرو‌های دولت منصور هادی تحت حمایت عربستان، از سویی دیگر بوده است.

فرستاده آمریکایی پیام منصور هادی را به دولت نجات ملی یمن می‌رساند

فرستاده‌های آمریکا و سازمان ملل پس از گفتگو با دولت منصور هادی به عمان سفر می‌کنند تا دیدگاه دولت مستعفی را به دولت نجات ملی انتقال دهند.

طرفین درباره بازگشایی فرودگاه صنعاء و بندر الحدیده نظراتی دارند که در این میان عمان به عنوان میانجیگر سنتی عمل می‌کند.

خبرگزاری الجزیره به نقل از منابع آگاه اعلام کرد که انصارالله در گفتگو با فرستاده‌های آمریکا و سازمان ملل درباره جزئیات طرح صلح و ابتکار عمل عربستان سعودی درباره جنگ یمن رایزنی کردند و خواستار بازگشایی فرودگاه بین المللی صنعاء و بندر الحدیده بدون هیچ قید یا شرطی شدند.

منابع آگاه افزودند: مذاکرات دو طرف آرام و بدون تنش بوده است و تنها گفتگو درباره عملی شدن گام‌های اجرایی همزمان از سوی طرفین درگیر در جنگ یمن پیچیده بوده است.

به گفته منابع مذکور منصور هادی، رئیس دولت مستعفی یمن ملاحظاتی را درباره شروط بازگشایی فرودگاه و بندر به فرستاده‌های آمریکا و سازمان ملل اعلام کرده است.

مذاکرات طرف‌های یمنی با میانجیگری عمان در پایتخت این کشور به صورت مستقیم و غیر مستقیم با حضور نمایندگان و فرستادگان سازمان ملل از سال ۲۰۱۹ آغاز شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۳ ۰۸ فروردين ۱۴۰۰
انگلیسی‌ها آتش گرفتن از پیروزی انصارالله یمن
آخرین اخبار