اتحادیه اروپا میزبان پنجمین کنفرانس مجازی کمک به سوریه است

اتحادیه اروپا میزبان پنجمین کنفرانس مجازی حمایت از آینده سوریه و منطقه با هدف جمع آوری کمک‌های مالی برای این کشور در روز‌های ۲۹ و ۳۰ مارس است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، وب سایت اتحادیه اروپا با انتشار بیانیه‌ای از برگزاری نشست مجازی پنجمین کنفرانس کمک به سوریه خبر داد.

در این بیانیه آمده است: اتحادیه اروپا در تدارک برگزاری پنجمین کنفرانس بروکسل با عنوان «حمایت از آینده سوریه و منطقه» در روز‌های دوشنبه و سه شنبه (۲۹ و ۳۰ مارس) است.

بر اساس این بیانیه، این کنفرانس به علت همه گیری کرونا به صورت مجازی و به ریاست مشترک سازمان ملل و اتحادیه اروپا برگزار می‌شود.

اتحادیه اروپا بار دیگر تاکید کرد: درحالی مناقشه سوریه وارد دهمین سال خود شده است که باتوجه به همه گیری کرونا و وخامت اوضاع اقتصادی منطقه، اوضاع در سوریه و منطقه بسیار بحرانی‌تر شده است.

این اتحادیه اعلام کرد که کنفرانس امسال فرصتی برای حمایت از مردم سوریه و بسیج جامعه بین المللی در حمایت از راه حل سیاسی معتبر و جامع برای مناقشه سوریه در راستای قطعنامه ۲۲۵۴ شورای امنیت سازمان ملل است.

در پنجمین کنفرانس بروکسل، جدی‌ترین مسائل وخیم انسانی تاثیرگذار بر سوری‌ها و جوامع میزبان آوارگان سوری چه در داخل این کشور و چه در منطقه و نیز احیای حمایت مالی و سیاسی جامعه بین المللی از همسایگان سوریه به ویژه اردن، لبنان، ترکیه و همچنین عراق و مصر بررسی می‌شود.

سخنگوی کمیسیون اروپا پیشتر در نشستی خبری اعلام کرد که با وجود چالش‌های فشارآور کنونی، اتحادیه اروپا گرفتاری مردم سوریه را فراموش نمی‌کند.

او تاکید کرد: به همین دلیل است که ما امسال بار دیگر میزبان کنفرانس بروکسل در حمایت از آینده سوریه و منطقه خواهیم بود.
با توجه به بحران کرونا و افزایش نرخ مواد غذایی، دولت‌ها و نهاد‌های غیردولتی شرکت کننده در این ویدئو کنفرانس متعهد به پرداخت میلیارد‌ها دلار کمک به آوارگان سوریه شوند.

سازمان ملل در گزارشی اعلام کرد که هم اکنون بیش از ۱۱ میلیون نفر در سوریه نیازمند کمک و حمایت هستند و ۶ میلیون و ۶۰۰ هزار تن از مردم این کشور از بیم عناصر تروریست مسلح به کشور‌های همسایه پناهنده شدند و در اثر آن بدترین بحران پناهجویی در جهان شکل گرفت.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار