تردد بیش از ۳ میلیون مسافر نوروزی در گیلان

دبیر ستاد اجرایی سفر‌های نوروزی گیلان از تردد بیش از ۳ میلیون مسافر نوروزی تا ۷ فروردین در این استان خبر داد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، مسعود حلاج پور، دبیر ستاد اطلاع‌رسانی کمیته اجرایی سفر‌های نوروزی گیلان گفت: بر اساس گزارش و آمار‌های اداره کل حمل و نقل و راهداری استان در بازه زمانی ۲۷ اسفند ۱۳۹۹ تا ۷ فروردین ۱۴۰۰، تعداد ۳ میلیون و ۱۱۹ هزار و ۹۱ مسافر از طریق مرز‌های زمینی و هوایی وارد استان گیلان  و تعداد ۳ میلیون و ۳۹ هزار و ۵۸۹ نفر نیز از استان گیلان خارج شده‌اند.

او افزود: بر اساس این آمار، تعداد ۶۳۷ هزار و ۹۵۱ دستگاه وسیله نقلیه از طریق مبادی ورودی به گیلان وارد و در این بازه زمانی تعداد ۵۲۹ هزار و ۹۳ دستگاه خودرو نیز از استان خارج شده‌اند.

دبیر ستاد اجرایی سفر‌های نوروزی گیلان اظهار داشت: تیم‌های نظارتی این ستاد با انجام ۲ هزار و ۶۳۷ مورد بازدید میدانی، به شکل مستمر از نحوه خدمت‌رسانی و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی توسط مراکز تفریحی، گردشگری و اقامتی استان گیلان بازدید به عمل آوردند.

حلاج پور تصریح کرد: با توجه به اعلام وضعیت نارنجی در شهرستان رودسر از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا، از مسافران نوروزی تقاضا می‌شود با کوتاه کردن زمان سفر و برنامه‌ریزی برای بازگشت، تمامی شیوه‌نامه‌های بهداشتی در هنگام سفر را رعایت و از سکونت در واحد‌های اقامتی غیرمجاز در استان پرهیز کنند.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.