در نوروز کرونایی ۱۴۰۰؛

بیش از یک میلیون و ۸۰۰ هزار گردشگر وارد گیلان شدند

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی گیلان گفت: یک میلیون و ۸۰۱ هزار و ۴۷۱ گردشگر در ۶ روز گذشته وارد این استان شدند.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، حمیدرضا آذرپور، معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان با بیان اینکه یک میلیون و ۸۰۱ هزار و ۴۷۱ گردشگر در ۶ روز گذشته وارد استان شدند، گفت: بیش از ۳۶۰ هزار و ۹۷ دستگاه خودرو نیز در همین مدت به استان وارد شد.

او افزود: در این مدت بیش از ۲۱ هزار و ۶۹۶ نفر از مراکز مجاز و ثابت اقامتی استان گیلان مثل هتل ها، هتل آپارتمان ها، مجتمع‌های گردشگری، اقامتگاه‌های بوم گردی استفاده کردند.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی گیلان ادامه داد: در ۶ روز گذشته بیشترین تردد خودرو‌ها در محور رشت - قزوین و چابکسر به رامسر و کمترین تردد هم از اسالم به خلخال بوده است.

آذرپور اظهار داشت: ۵۵ هزار و ۱۴۴ گردشگر از اماکن تاریخی و تفریحی استان بازدید کردند که بیشترین بازدید‌ها در قلعه رودخان فومن، موزه میراث روستایی رشت و موزه نظامی انزلی انجام شده است.

او به ورود گردشگران خارجی به استان گیلان اشاره کرد و گفت: تاکنون ۳۸ گردشگر خارجی از کشور‌های جمهوری آذربایجان، ترکیه، روسیه، افغانستان، عربستان، عمان، لبنان، روسیه و هلند به گیلان آمدند و در استان اقامت کردند.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی گیلان تصریح کرد: در ۶ روز گذشته یک هزار و ۵۲۲ مورد از نحوه رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در تأسیسات گردشگری بازدید شده است.

بر اساس آخرین تحلیل‌ها و اطلاعات کرونا، گیلان به لحاظ شیوع ویروس کرونا در وضعیت شکننده قرار دارد.

۲۹۰ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی استان گیلان بستری هستند.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.