سجاد عبادی شوهر آزاده نامداری کیست؟ / او کجا بود؟!

جسد آزاده نامداری دیروز در خانه اش پیدا شد و این درحالی بود که یک خانم بازیگر اعلام کرد او ۸ ماهه حامله بود و نوزادش هم پسر بود!

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، تا این لحظه خودکشی آزاده نامداری قویترین فرضیه بوده است، اما باردار بودن آزاده نامداری می‌تواند خودکشی او را کمرنگ کند.

«آزاده نامداری» یکی از مجریان سابق صدا و سیما وقتی در خانه اش تنها بود درگذشت و یک ماجرای پیچیده را پیش روی ماموران قرار داد.

جسد آزاده نامداری دیروز در حالی پیدا شد که دو روز از مرگ او می‌گذشت و عجیب اینکه در ۲ روز غیبت سجاد عبادی شوهر او و بچه اش هم نبودند.

بررسی‌های پلیس نشان داده است که شوهر و بچه آزاده نامداری از ۴۸ ساعت قبل به چالوس رفته اند و عجیب اینکه ماموران اورژانس هم زمان مرگ آزاده نامداری را ۲ روز قبل عنوان کرده اند و گفته می‌شود آزاده نامداری بخاطر مشغله کاری نرفته است!

تا این لحظه خودکشی آزاده نامداری قویترین فرضیه بوده است و بررسی‌ها در صحنه ادامه دارد.

سجاد عبادی همسر آزاده نامداری کیست؟

آزاده نامداری مجری زن تلویزیون وقتی خبر ازدواج دوم خود را به طور رسمی اعلام کرد. اعلام این خبر واکنش‌های فراوانی را در صفحه اجتماعی نامداری به دنبال داشت.

اصلی‌ترین واکنش‌ها هم درباره هویت همسر جدید ایشان بود که برخی از طریق کامنت‌ها به برخی دیگر درباره آن اطلاعات داده بودند.

اما همسر جدید آزاده نامداری کیست؟

همسر جدید آزاده نامداری جوانی است به نام سجاد عبادی.

سجاد عبادی متولد ۱۳۶۰ و فارغ التحصیل رشته سیاستگذاری عمومی است.

وی سرپرست حوزه ریاست و روابط عمومی دانشگاه غیرانتفاعی (غیردولتی) مهرالبرز است.

اما پدر سجاد عبادی کیست؟

رحیم عبادی پدر سجاد که متولد رامسر بوده و فارغ التحصیل تکنولوژی آموزشی است، در دولت هفتم یعنی دولت کارگزاران معاون وزیر آموزش و پرورش بود و رابطه مثبتش با رییس دولت اصلاحات او را به ریاست سازمان ملی جوانان و مشاوری رییس دولت هشتم رساند.

رحیم عبادی که پدرشوهر آزاده نامداری بود، استادیار دانشگاه فرهنگیان و عضو هیئت امناء و هیئت موسس و قائم مقام دانشگاه غیردولتی مهرالبرز اولین دانشگاه مجازی ایران است.


بیشتر بخوانید


ازدواج عاشقانه آزاده نامداری و همسرش

آزاده نامداری و همسرش در اولین مصاحبه دو نفره شان از زندگی مشترک و حال و هوای این روزهایشان می‌گویند.

در حقیقت آن پیام دوباره شما را یاد آقای عبادی انداخت؟

آزاده نامداری:البته ایشان می‌گویند که تماس نگرفتی، اما من مطمئنم که یا زنگ زدم یا اس ام اس دادم و باز هم ارتباط ما قطع شد؛

و این ارتباط قطع شد تا کی؟

آزاده نامداری:اواخر شهریور سال ۹۴ که خیلی اتفاقی همدیگر را دیدیدم. خیلی جالب است برای تان بگویم، چون همه زندگی ام در ملا عام بود و همه حتی کسانی که مرا نمی‌شناختند به واسطه مصاحبه‌ای که داشتم از ریز ماجرا خبر داشتند، ایشان همه چیز‌هایی که می‌خواستم بگویم را می‌دانستند، ولی من هیچ اطلاعی از زندگی شان و این سال‌هایی که ندیده بودم شان نداشتم.

اصلا نمی‌دانستید آقای عبادی در این سال‌ها کجا بوده اند و چه کار کرده اند؟

آزاده نامداری:اصلا هیچ اطلاعی حتی کوچک از ایشان نداشتم. جالب بود که در نخستین برخورد، آقای عبادی هیچ صحبتی از گذشته نکردند و من برعکس شروع کردم به حرف زدن، مثل آتشفشان شروع به فوران کردم و اینکه نمی‌دانی چه بلایی سرم آمد و...

عین دو دوست قدیمی که بعد مدت‌ها دوباره یکدیگر را دیده اند؟

آزاده نامداری:بله و ما به سرعت و خیلی زود تصمیم گرفتیم اشتباهی را که چند سال قبل کرده بودیم جبران کنیم و این دفعه با هم ازدواج کنیم.

اما خیلی به سرعت تصمیم گرفتید ازدواج کنید؟

آزاده نامداری:بله و اواسط مهرماه ازدواج کردیم و دوماهی هم هست که زیریک سقف زندگی مشترکمان را آغاز کردیم.

چرا این قدر سریع؟

آزاده نامداری:ببینید وقتی من سجاد را دیدم اصلا احساس نمی‌کردم ما تازه به هم رسیده ایم و قرار است همدیگر را بشناسیم، چون احساس آشنایی خیلی زیادی به هم می‌کردیم؛ به هر حال این اتفاق برایم آن قدر دلنشین بود که من برای خودم و زندگی ام با او صحبت کردم و هر دو طرف دلیلی برای مکث ندیدیم.

به خودتان نگفتید اجازه بدهیم مدت بیشتری با هم وقت بگذرانیم؛ شاید اصلا ما آدم‌های سابق نباشیم و طی این سال‌ها دغدغه هر دوی ما تغییر کرده باشد؟

آزاده نامداری:متاسفانه این چیزی که شما می‌گویید در کاراکتر من نیست و مطمئن بودم که هردوی ما داریم به هم راست می‌گوییم و هیچ دروغی به هم نگفته بودیم.

به هر حال ۷ سال گذشته بود و شما بزرگتر شده بودید و کلی اتفاق در زندگی هر دوی شما افتاده بود؟

آزاده نامداری:ما دفعه قبل هم به خاطر اینکه از کاراکتر هم خوشمان نیامده بود، تصمیم نگرفته بودیم ازدواج نکنیم بلکه ما به خاطر شرایط چنین تصمیمی گرفته بودیم.

این ازدواج از نظر شما یک ازدواج عاشقانه است؟

آزاده نامداری:من فکر می‌کنم عاشقانه است و در آن شکی ندارم و باید بگویم این آقای عبادی با شخصیت ۷ سال پیش شان یک تفاوت بزرگ دارند و با کلام خیلی خوب توضیح دادند که ما اشتباه کردیم و من خیلی راحت پذیرفتم.

نظر شما در این باره چیست آقای عبادی؟

سجاد عبادی:به نظر من هم این ازدواج عاشقانه و البته عاقلانه و منطقی است.

مگر ممکن است؟

سجاد عبادی:بله، چون من علاوه بر عشق و علاقه پیش آمده در مورد شخصیت و شناختم نسبت به ایشان با تحلیل و استدلال تصمیم گرفتم.

شما اصلا فرصت محاسبه داشتید که ببینید این ازدواج چقدر عاقلانه است؟

سجاد عبادی:من کلا چه این بار چه ۷ سال پیش کاملا محاسبه کرده بودم و شناخت ما بر مبنای بار اولی که آشنا شده بودیم پروسه کوتاهی نبود.

فکر نمی‌کردید تجربه‌ها ممکن است آدم‌ها را عوض کند؟

آزاده نامداری:ما وقتی دوباره همدیگر را دیدیدم شرح حالی از امروز و گذشته مان به هم دادیم و متوجه شدیم همان آدم‌های سابق هستیم؛ البته معتقدم این جزو معجزات خداوند است که برخی از آدم‌ها فرصت جبران اشتباهاتشان را پیدا می‌کنند و این فرصت برای همه پیش نمی‌آید که دوباره به هم برسند و خداوند را شاکرم دوباره چنین فرصتی به ما داد.

خانواده هایتان چطور؟ آن‌ها درباره این ازدواج سریع چه نظری داشتند؟

خدا را شکر هر دو خانواده همراهی مان کردند و سنگی جلوی پایمان نینداختند.

یعنی هیچ دغدغه‌ای نداشتند؟

طبیعتا همه پدر و مادر‌ها دغدغه دارند، اما چون ایشان را از سال‌ها قبل می‌شناختند و در جریان خواستگاری شان بودند، موافقت کردند.

همان سال‌ها شما را ملامت نکردند که چرا پیشنهاد آقای عبادی را قبول نکردید؟

من شاید در برخی مواقع آدم زیادی مستقلی هستم و خب، بشخصه پیشنهاد ایشان را رد کردم و کلا پدر و مادر من خیلی به نظر من احترام می‌گذارند؛ بنابراین با توضیحات من خیلی زود قانع شدند.

خانواده شما چطور آقای عبادی؟ در باره این ازدواج دغدغه مهمی نداشتند؟

خانواده من در دوره گذشته به طور کامل اتفاقا مشوق و علاقه‌مند به این ازدواج بودند و خب، این بار هم خیلی کمک و من را همراهی کردند.

شما که به تشابهات و اشتراکات زیاد تاکید دارید، می‌توانید تعدادی از آن‌ها را به ما بگویید؟

سجاد عبادی:دقیقا تاکید دارم کاملا با علم و فکر بوده و حتی بابتش یک لیست تقریبا بلندی تهیه کرده بودم. بگذارید چند تا از مهم‌ترین آن‌ها را برای شما بگویم:استقلال شخصیت و حضور فعال در جامعه، نوع نگاه به زندگی و اهداف مشترک و بزرگ، دیدگاه‌ها و اعتقادات فرهنگی و اجتماعی، خانواده محور بودن و تناسبات خانوادگی، سطح تحصیلات، شباهت‌های شخصیتی که اتفاقا خانم نامداری هم در منزل و زندگی، شخصیت بسیار آرام و همراهی دارند و علاوه بر فعالیت‌های بیرونی تمامی امور خانه را هم مدیریت می‌کنند؛ البته اشتراکات ظاهری، دغدغه ها، دوستان مشترک و... هم از جمله دیگر موارد بودند.

خانم نامداری، به نظرتان آقای عبادی از کدام ویژگی شما خوشش می‌آید؟

آزاده نامداری:من فکر می‌کنم سجاد یک مادر خیلی فعال داشته است که در زمینه‌های مختلفی کار می‌کرده. ایشان از نظر شخصیتی بسیار جسور بوده اند و یک کاراکتر قابل احترام و متمایز از همسرشان داشتند که دارای جایگاه اجتماعی بالا و کلا آدمی خودساخته بودند و همیشه سجاد به نقشی که مادرش در خانواده و اجتماع داشتند افتخار می‌کردند؛ همچنین به خاطر چیز‌هایی که سجاد از مادرش تعریف می‌کند و از من هم می‌خواهد، احساس می‌کنم که زنی جسور و فعال را دوست دارد.

آقای عبادی مادرتان چه شغلی داشتند؟

سجاد عبادی:اگر به طورکلی بخواهم بگویم، ایشان فعال حقوق زنان بودند و در خیلی از عرصه‌هایی که به زنان مربوط می‌شد فعالیت داشتند، البته طول عمرشان کوتاه بود، اما همواره اولویت اصلی ایشان ارتقای جایگاه، شان و منزلت زنان ایرانی بود.

خانم نامداری یعنی شما می‌خواهید بگویید، چون شما خیلی شبیه مادرشان بودید به شما علاقه‌مند شدند؟

سجاد عبادی:البته که چنین چیزی در موارد متعددی بوده است؛ حتی یک شاعر عرب شعری در این زمینه دارد که می‌گوید مرد‌ها همیشه به دنبال همسری می‌گردند که شبیه مادرشان باشد.

آزاده نامداری:البته من چنین جسارتی نمی‌کنم و مادر سجاد برایم یک انسان دست نیافتنی و بزرگ هستند.

به نظر می‌رسد کلیدواژه حرف‌های شما کلمه جسارت باشد و ویژگی مهمی که آقای عبادی در شما دوست دارند همین جسارت باشد که برخی مواقع حتی دردسرساز هم شده است؟

آزاده نامداری:دردسر که نه، اما شاید آن هم بخشی از زندگی باشد، اما قطعا سجاد خودش هم آدم جسوری است.

سجاد عبادی:بله؛ شاید در دوره‌هایی از زندگی ام کار‌هایی کرده ام که در تعریف به آن جسارت می‌گویند. آزاده نامداری:من تا پیش از ازدواج با سجاد اختیار زندگی ام را به هیچ بشری نداده بودم؛ یعنی به هیچ کس اجازه نمی‌دادم که از جزییات زندگی ام سر در بیاورد. اما از وقتی با سجاد ازدواج کرده ام کاملا زندگی ام را در اختیار ایشان گذاشته ام؛ مثلا من اجازه نمی‌دهم کار‌های روزمره یا کار‌هایی را که برایم مهم هستند کسی غیر خودم آن‌ها را انجام بدهد؛ مثلا اداره کردن صفحه اینستاگرام توسط خودم برایم مهم است، اما بعد از ازدواج با سجاد بار‌ها پیش آمده بگویم که سجاد فلان پست را بگذارد. الان مردی کنار من ایستاده است که احساس می‌کنم خلا‌ها و نگرانی‌هایی که در زندگی ام داشته ام توسط او کاملا پر شده است و این روز‌ها دیگر تنها نیستم و معنای دو نفره شدن را به خوبی می‌فهمم.

ویژگی مهم شخصیتی آقای عبادی از نظر شما خانم نامداری دقیقا چه چیزی است؟

آزاده نامداری:ایشان یک آرامشی دارند که وقتی در کنارشان باشید احساس می‌کنید در یک ساحل آرام قدم می‌زنید و بعد بسیار مهربان هستند و کلا هرجایی که ما با هم می‌رویم مثل جمع‌های خانوادگی یا جمع‌های دوستان همه او را دوست دارند؛ مثلا خانواده من سجاد را خیلی دوست دارند و نسبت به ایشان خیلی علاقه‌مند هستند.

آقای عبادی از ابتدای مصاحبه می‌خواستیم از شما بپرسیم که شما آدم پولداری هستید؟

سجاد عبادی:نه؛ به هیچ عنوان و ما هم مثل قشر عظیم طبقه متوسط جامعه زندگی می‌کنیم.

آزاده نامداری:متوجه می‌شوم که می‌خواهید به کجا برسید، چون با این سوال چند باری مواجه شده ام که تو با یک آقازاده ازدواج کرده‌ای و من توضیح دادم که اصلا لفظ آقازاده از کجا و برای چه کسانی ساخته شده است با آن تعاریف، سجاد به هیچ عنوان آقازاده محسوب نمی‌شود. به سجاد از پدرش یک نام نیک رسیده است و ابدا تا به حال نه یک شغل دولتی داشته است نه پول و نه هیچ رانت و امثال این چیز‌ها و اگر سجاد در جایگاه فعلی است فقط با تلاش خودش، تحصیلاتش و حضور در فضای دانشگاه و کاملا شخصی و براساس زحمات خودش بوده است. من خودم بار‌ها پیش آمده که از مجری بودنم مثلا در برابر جریمه شدن استفاده کرده ام، اما ایشان هیچ وقت نخواسته که از نام پدرش سوء استفاده کند و اگر می‌خواست، می‌توانست الان یک شغل راحت دولتی داشته باشد و به علائقش در حوزه بین الملل بپردازد.

مراسم عروسی تان چه شکلی بود؟

آزاده نامداری:از آنجا که سجاد خیلی سنتی است و من هم یک خانواده کاملا سنتی دارم ما تمام مراحل را به صورت کاملا سنتی طی کردیم؛ از خواستگاری، بله برون، عقد، عروسی و همه مراسم سنتی این چنینی را کاملا برگزار کردیم.

واکنش مردم در این مدت که ازدواج کرده اید به چه صورت بوده است؟

سجاد عبادی:واکنش‌های مردم خدا را شکر خیلی خوب و مثبت بوده و همه به ما لطف دارند.

آزاده نامداری:در مجامع عمومی مثل همین جشنواره فیلم که چند روز قبل برگزار شد یا کنسرت، تئاتر یا جا‌های این چنینی که رفته ایم بسیار خوب و با احترام بوده است و به طرز عجیبی مردم وقتی من را در کنار سجاد می‌بینند می‌گویند چقدر دوست داشتنی هستید و چقدر به هم می‌آیید و این، احساس خوب را در من چندبرابر می‌کنند.

واکنش منفی هم داشته اید؟

آزاده نامداری:واقعا نداشته ایم.

در فضای مجازی چطور؟

آزاده نامداری:البته در فضای مجازی و خصوصا اینستاگرام نظر‌ها مختلف است و هیچ وقت همه طرفدار تو نیستند.

آقای عبادی این واکنش‌ها شما را اذیت نمی‌کند؟

سجاد عبادی:در فضای مجازی شما به هیچ وجه نمی‌توانید اصل و فرع را از هم تشخیص بدهید و متاسفانه این همان معضلی است که در ابتدا هم خدمت تان گفتم. نقابی بر صورت زده شده که سره و ناسره را نمی‌توان تشخیص داد.

اختلاف نظر جدی با هم دارید؟

سجاد عبادی:نه؛ اتفاقا خیلی کم که البته واقعا وجودش را برای رشد یک زندگی خیلی مفید می‌دانم.

آزاده نامداری:سجاد در خیلی از موارد زندگی چه کوچک چه بزرگ نگاه سنتی تری نسبت به من دارد؛ البته من هم سنتی بودن را دوست دارم، ولی متاسفانه یا خوشبختانه سنتی زندگی نکرده ام؛ هر چند احترام به سنت‌ها همیشه اولویت زندگی ام بوده، اما ما به توافق رسیده ایم که با هم کنار بیاییم و مشکلی نداریم. خدا را شکر توانستیم که علایق مان را به هم نزدیک کنیم.

در موارد دیگر زندگی چطور؟ مثلا به توافق رسیده اید که در آینده چند بچه داشته باشید؟

آزاده نامداری:خوشبختانه در این مورد با هم خیلی هم عقیده هستیم و بچه داشتن بخش مهم زندگی ام خواهد بود، چون هم من و هم سجاد عاشقانه دوست داریم بچه داشته باشیم؛ البته وقتی جدی به موضوع نگاه می‌کنم می‌بینم چقدر مسوولیت سختی است و شاید آماده نباشم. همین چند روز قبل به سجاد می‌گفتم که من الان به تو تعهد دارم و باید بعد از بچه دار شدن به یک فرد جدید هم تعهد داشته باشم، اما زمانی که حوصله ندارم این حرف‌ها بی معنی می‌شود. دوست دارید دختر داشته باشید؟ آزاده نامداری:بله.

اسمش را هم انتخاب کرده اید؟

بله، اما نمی‌خواهیم الان بگوییم.

چه چیزی در شخصیت خانم نامداری دیدید که دوست داشتید با ایشان ازدواج کنید؟

سجاد عبادی:آدم‌ها وقتی در محیط‌هایی بزرگ می‌شوند که شبیه هم است و اشتراکات زیاد به ویژه فرهنگی با هم دارند، به هم تمایل پیدا می‌کنند و این شباهت‌ها در زمان‌های مختلف باعث می‌شود که بخواهند در کنار هم باشند.

خانم نامداری شما خودتان مشاور خانواده هستید و اگر کسی با مورد مشابه خودتان سراغتان بیاید و بگوید کسی که سال‌ها قبل به من پیشنهاد ازدواج داده بود دوباره چنین پیشنهادی داده است، اما من به تازگی از یک زندگی ناموفق بیرون آمده ام حال چه کار کنم. چه مشاوره‌ای به او می‌دادید؟

آزاده نامداری:من به تازگی از زندگی قبلی بیرون نیامده بودم و دو سال از ازدواج سابقم گذشته بود و اگر مورد مشابهی با همین ویژگی‌ها از من مشورت می‌خواست حتما می‌گفتم بررسی کن و اگر همه چیز به نظرت درست و منطقی می‌آید ازدواج کن. در حقیقت من با غریبه‌ای که نمی‌شناختم قرار نبود ازدواج کنم و به خوبی ایشان را می‌شناختم و علاوه بر آن حس و انگیزه واقعی را دو طرفه می‌دیدم.

منبع:رکنا

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۷۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۸ ۱۰ فروردين ۱۴۰۰
بابا متخصص کوتاه بیا روانشناس شدی چه ادم خونسرد وخونگرم خصوصیات خوب وبد دارن هیچ کس کامل از لحاظ عقل افریده نشده پس لطفا جو الکی نده
Iran (Islamic Republic of)
محمد هادی
۱۶:۳۷ ۱۰ فروردين ۱۴۰۰
سلام برادران وخواهران شمارا به خدا در این ماه به حق صاحبان ماه شعبان ،وجدان داشته باشید وخود را جای آن مرحومه بگذارید .انصاف است کسی که فوت کرده این قدر صحبت هایی را بگویید که هیچ دلیل ومدرکی برای آن ندارید اگر به کسی تهمتی زده شود باید آن شخص فرصت دفاع از خود داشته باشد حال چطور این طور بدون ترس از خداوند متعال که ناظر وآگاه بر همه اعمال ماست این قدر صحبت هایی را مطرح می کنید که همه از روی احساس وبدون تفکر ومدرک است مگر در کالبد شکافی اعلام نشد ایشان باردار نبوده اند چرا هنوز عده ای این موضوع را پیش می کشند من با پدرم تنها زندگی می کردم ایشان در خانه بودند من رفتم نان گرفتم و۲۰ دقیقه بعد آمدم دیدم خواب هستند بعد از یک ساعت ایشان را برای شام بیدار کردم اما هرگز بیدار نشد و اورژانس آمد وگفت دوساعت است سکته کرده ودر خواب فوت کرده اند .بله مرگ از رگ گردن به ما نزدیکتر است اگر یک درصد آن مرحومه از نظراتی که در مورد مرگ ایشان می گویید نا راضی باشد چطور در آن دنیا این حق الناس را باید از گردن خودتان بردارید؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۷ ۱۰ فروردين ۱۴۰۰
دلیل شکست زندگی سجادعبادی وآزاده نامداری فقط وفقط یک چیز است خونسردبودن عبادی وخونگرم بودن نامداری یعنی ازدواج یخ با آتش ودلیل این حرف این است که عبادی بیش ازحد خونسرد است وکلاسیک ومدرنیته زندگی می کند وتمام این خونسردی درتمام ابعاد فیزیکی وچهره وسخنانش هویداست، انسانهای خونسرد انسانهای خونگرم راهمیشه احمق تلقی می کنند ومرتب ازآنها می خواهند که صبورباشند حرف زیاد نزنند هیج جا ودر زندگی هیچ کس دخالت و ورود نکنند ویک تکه قالب صابونی باشند که به مرور سابیده می شود وعمرش تمام می شود و این بدترین دیکته برای افراد خونگرم وپراحساس وعاطفه است وافراد خونگرم وقتی با افراد خونسرد مواجه می شوند گرفتار درد ناعلاج درناعلاج می شوند یعنی انسان شب را درکنار آنها می خوابد ولی احساس می کند کنار دیوار خوابیده است همیشه ساکتند کم تحرکند بی نفس وبی حرف وبی حاشیه وپاستوریزه اند و انسان خوبِ بسته بندی شده اند وهمه جا عقل را بهانه بی حالی ( کم تحرکی خود) می دانند و نه اهل دعوا هستند ونه فحش وناسزا می گویند ونه انتقاد می کنند وخلاصه انسان نمی داند با آدم خونسرد چه خاکی به سربریزد واین وضعیت، بدتراز اختلافات، انسان رابه غارخلوت ودائمی افسردگی می برد وهمیشه انسان پیش خود می گوید که چه فکر می کردیم وچه شد؟؟؟!!!بنابراین زندگی با افراد خونسرد وآرام فقط با افرادعین خودشان آسان است ولی ازدواج بین دوانسان خونگرم وخونسرد باعث می شود که طرف خونگرم داغون داغون شود حتی اگر هیچ بدی ازطرف فرد خونسرد نبیند عین یخی که بدن را مثل آتش نمی سوزاند ولی سردی وتگری بودنش بدن انسان را نیش می زند و با زبان بی زبانی انسان را منجمد ونابود می کند اما نکته کلیدی درتقدیرات این است که طبق گفتار معصومین چیزی که تقدیرانسان نیست اصراربه آن پراز ضرر وزیان است بعبارتی وقتی سجاد عبادی یک بار از آزاده نامداری جواب منفی می گیرند بعداز۷ سال مراجعه مجدد او کامل غلط بوده است زیرا خداوند به این آقای عبادی فهمانده که ازدواج تو با این خانم مصلحت تونیست ولی اوبازهم سماجت کرده و نتیجه لجاجت ویکدندگی وخونسردی خودش را هم امروز گرفته است یعنی وقتی خدا یک دروازه را می بندد انسان باید ازبزرگتر خود که خدای مصلحتهاست تمکین کند وبداند که اگر مصلحت بود درهمان باراول ۷سال پیش این ازدواج محقق می شد ولی چه سود که عقل که نیست جان درعذاب است آنها زندگی راساختند وبه قول پدر نامداری عاشق هم بودند ولی تفاوت انسان خونسرد با انسان خونگرم تفاوت آسمان با زمین است وتا انسان خودش اینها را تجربه نکند نمی تواند بفهمد که خدا جای حق نشسته ومصلحتی را که خدا درنظر می گیره برای هیچ احدی قابل درک نیست وهرچبزی راکه خدابخواهد فقط همان درسته وبقیه همه علط اندرغلط وبدبختی وبدبختی وبدبختیه.
Iran (Islamic Republic of)
سعید
۰۹:۱۹ ۱۰ فروردين ۱۴۰۰
مواردی هست که اصلا جور در نمیآید.
1. یک دختر کودک چگونه بدون مادرش سفر رفته؟! والا من تا حالا هرچه دختر بچه دیدم دوست داشته کنار مادرش باشد و ازش دور نباشد.؟!!!!
2. دلیل خانه ماندن ایشان مشغله کاری عنوان شده، اگر مشغله داشته پس صاحب کار باید پیگیر ایشان میشد تا کار زمین نماند این در حالی است که احتمالا دو روز کسی پیگیر ایشان نبوده و فقط مادر ایشان که یک امر طبیعی است جویای حال و پیگیر عدم حضور ایشان شده.؟!!!!
3. چه کسی یک زن پا به ماه را تنها در خانه رها میکند و میرود؟!!!!!!!
انشاالله هیچ خطایی از کسی سر نزده باشد. اما این موارد مشکوک هست موجب شده هر کسی برای خودش قضاوت کند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۲ ۱۰ فروردين ۱۴۰۰
دو روز بی خبری برای یک زن و شوهر که تازه یک بچه کوچیک هم دارند زمان زیادیه و نشون از کمرنگ شدن رابطه عاطفی داره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۵۸ ۱۰ فروردين ۱۴۰۰
آقا چرا اینقدر شلوغش می کنین،خدا رحمتش کنه،
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۴:۲۲ ۱۰ فروردين ۱۴۰۰
میگم نکنه به قرارداد چین ربط داشته باشه؟؟؟ فکر کنم پای اجنبی در کاره. ولی هر چی باشه فعلا که قرارداد رو بستیم و همه میگن خوبه خب ما هم میکیم خوبه دیگه!!! شاید این قرداد باعث بشه دیگه اول سال چنین خبرهایی نشنویم!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۰۰:۰۰ ۱۰ فروردين ۱۴۰۰
قطعادگرکشی است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۲ ۰۹ فروردين ۱۴۰۰
شاید با شوهرش دعوایش شده و از مسافرت منصرف شده و شوهرش نیز به همین دلیل با او تماس نگرفته و به دلیل دعوا و ناراحتی و افسردگی که داشته اقدام به خودکشی کرده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۳ ۰۹ فروردين ۱۴۰۰
درشرایط عادی وافراد بدون نفوذ اولین مظنون شوهر طرف بود.اول اینکه همسایه طبقه بالاشهادت داده ه در زمان فوت سرو صدا ودادو قال ازاین طبقه بلندبوده.دوم اینکه اگرقرص وداروی بیماری روحی صحت داشته باشه هرگز این شخص رو تنها نمیذارن خونه.سوم اینکه ثانیه به ثانیه کنترل میشه ومیسپرن به خانواده اش که تنهاس ومراقبش باشید.چهارم اینکه دوروز اصلا تماسی با اون بنده خدا نگرفته تا مادرش رفته سراغش اونقدر از زمان مرگ گذشته که نعشش قابل شناسایی نبوده!!!این همه شواهد و مدارک دال بر مقصر بودن شوهرش هست وبه حال خود رهاشده و دم از خودکشی کردن میزنند.حتی پدر متوفی از اون تشکر میکنه.لازمه به لحاظ بعد عمومی دادستان محترم وقوه قضاییه بیشتر بررسی کنه وتمام این شواهد و مدارک لحاظ بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۱ ۱۶ فروردين ۱۴۰۰
متاسفانه نفوذ کاری کرده که پزشکی قانونی ازجسد متلاشی متوجه شده تعداد صدقرص آرام آرام بخش مصرف کرده!یعنی در شرایط زنده بودن طرف وبلافاصله هم نمیشه تعداد قرص های مصرفی روتشخیص داد.لازمه چند نکته مطرح بشه پزشکی قانونی محترم اگر قرص ها دست نخورده تو معده لاشه غیرقابل تشخیص مرحومه باقی مونده از کجا معلوم بعداز فوت به طریقی حساب شده پمپاژ نشده که قرص ها فعل وانفعال معده نداشته دوست نخورده موندن؟اگر از روی پوکه خالی قرص ها تشخیص دادیدصدتا مصرف کرده که این نظریه روهرادم غیرکارشناسی هم می‌تونست بده چه لزومی به کالبد شکافی وانتظارچندروزه بود؟اگر دستی پشت کاره که این نظریات عجیب غریب روصرفابرای تبرئه قاتل اصلی بده لازمه حتما دادستانی وقوع قضائیه ورودکنه تا خون آن مرحومه مظلومانه پایمال نشه و افکار عمومی بیش از این جریحه دار نشه که دست آخر نظام رومتهم کنه ودرابهام باقی بمونه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۲ ۰۹ فروردين ۱۴۰۰
ای بابا عشق و عاشقی فقط توی افسانه هاست و
عاشقی
یعنی نرسیدن!
Iran (Islamic Republic of)
اتنا
۱۲:۴۶ ۰۹ فروردين ۱۴۰۰
قضاوت ممنوع
Iran (Islamic Republic of)
.
۲۲:۴۳ ۰۹ فروردين ۱۴۰۰
به تو چه
Iran (Islamic Republic of)
ازاده نامداری
۰۹:۵۳ ۰۹ فروردين ۱۴۰۰
سلام ززود قضاوتنکنید پزشک قانونی اگه بخواد میفهمه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۳۴ ۰۹ فروردين ۱۴۰۰
شک نکنید که توسط شوهرش کشته شده ، دو روزه فوت کرده و شوهرش هم دقیقا دو روزه که رفته شمال ،
سراغی هم که ازش نگرفته
این چه معنی میده ؟!
United States of America
سیدمرتضی
۲۲:۱۱ ۰۸ فروردين ۱۴۰۰
من خودم زن و بچه دارم اصلا غیرممکنه برم سفر و چندساعت بیشتر بشه و تماسی با زن و بچه م نگیرم آخه چجوری ممکنه شوهرش رفته باشه مسافرت و ۴۸ ساعت یعنی تقریبا سه روز و دوشب از زنت بی خبر باشی و باهاش تماس نگیری ؟؟!! صدرصد شوهرش عامل قتل هستش
Canada
ناشناس
۲۰:۵۰ ۰۸ فروردين ۱۴۰۰
راجع به قرارداد چین نوشتند
چین کشور ابر قدرت دینا شده و همه سعی میکنند .چین را پایین بیاورند ولی نمیتوانند
واکنش کانالهای معاند اگر نسبت به قرارداد چین منفی باشه
پس شک نکنید بنفع ایران زمین است
چونکه این کانالهای که توسط پولهای عربستان اداره میشوند
هیچ وقت خیر وطن ما را نخواستند
مشکلات را بزرگ نمایی میکنند که جوانان به اینده بدبین و ناامید شوند
این بدترین صربه به نسل جوان است ولی متاسفانه جوانان این را متوجه نمیشوند
هوشیار شوید .واقعیت ها را ببینید
هر چرندی را بدون تحقیق قبول نکنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۳ ۰۸ فروردين ۱۴۰۰
تخم مرغ بازم گرون شد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۳ ۰۸ فروردين ۱۴۰۰
چراوقتیکه یک انسان غیرچهره فوت میکند،،این همه سروصدانمیشه!
خیلی هابه قتل میرسند!
خیلی هابعلت بیماریها!
خیلی ها سیل،زلزله،تصادف و..........
آیا رسانه ها،،،مردم،،،قانون،،،پلیس و.....
نگرانی ایی ندارند!
این یعنی تبعیض بشریت!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۴ ۰۹ فروردين ۱۴۰۰
باشه
Iran (Islamic Republic of)
نیما
۱۷:۳۲ ۰۸ فروردين ۱۴۰۰
کلا قضیه ش مشکوکه مخصوصا از طلاق و بعد هم سریع ازدواج دوم و اینه چرا تنها بوده اونم یه هفته و شوهرش چرا پیشش نبوده ؟ حتما شوهرش در قتلش دست داشته
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۶ ۰۸ فروردين ۱۴۰۰
خدا رحمتش کند ..ما قانون دان نیستیم که قضاوت کنیم خدا به داد پدرومادرش برسد..وبه خانواده اش،صبر دهد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۲ ۰۸ فروردين ۱۴۰۰
زیاد حاشیه نرید خدا همه مردگان را مغفرت کند

چرا با چین قرارداد ۲۵ ساله می بندند واقعا ما ایرانیان از این را قبول نداریم بی زحمت این خبرها را منعکس کنید و پیگیر باشید اون بنده خدا رفت به سرای آخرتش
Iran (Islamic Republic of)
محمد امبری
۲۲:۰۶ ۰۸ فروردين ۱۴۰۰
من ایرانیم خیلی هم از قرارداد همکاری با چین خوشحالم،
Iran (Islamic Republic of)
بهمن
۱۳:۱۸ ۰۹ فروردين ۱۴۰۰
قرارداد خوبیه و قبولش داریم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۱ ۰۹ فروردين ۱۴۰۰
مگه شما از مفاد قرارداد خبر دارید که قبولش ندارید؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۳۶ ۱۰ فروردين ۱۴۰۰
از قرارداد ترکمنچای هم خوشحالی؟
در ضمن اصل 153 قانون اساسی کشورمون رو هم بخون بعد خوشحال باس
France
ناشناس
۱۶:۵۹ ۰۸ فروردين ۱۴۰۰
مرگ برای همست و همه یه روز میریم زیر خاک ، بسه این همه قضاوت و کنجکاوی ....با همین نظرات بیخود و سرک کشی های مسخره ظرفیت آدما پر میشه .... بس کنین دیگه اگه مرهم نیستید ، درد نباشید خواهشا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۹ ۰۸ فروردين ۱۴۰۰
اینقدر زود قضاوت نکنیم....قطعا ی روزی باید پاسخگو باشیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۹ ۰۸ فروردين ۱۴۰۰
یعنی کشته و بعدشم رفته شمال حالش عوض شه . بابا دمش گرم چه ....زاده ای
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۸ ۰۸ فروردين ۱۴۰۰
چرا همسرش خبری ازش نگرفته
تنها کسی که باید از حال آزاده با خبر میشد همسرش بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۳ ۰۸ فروردين ۱۴۰۰
تخم مرغ چنده؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۷ ۰۸ فروردين ۱۴۰۰
1800
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۳ ۰۸ فروردين ۱۴۰۰
فقط میتونم بگم روحشون شاد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۵ ۰۸ فروردين ۱۴۰۰
یعنی واقعآتو این مدت دو روزه همسرش هیچ تماسی نداشته که از حال همسرش باخبر بشه ؟عجیبه!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۶ ۰۸ فروردين ۱۴۰۰
پرداختن به چزئیات زندگا این بنده خدا به چه منظور است! خبر نگار قرارنیست به رنگ زیر پیراهن سوژه هم به پردازد! درثانی به مجوز کدام قانون به خود اجازه می دهید حدسیات را نشر دهید!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۵ ۰۸ فروردين ۱۴۰۰
وضعیت مرغ چی شد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۳ ۰۸ فروردين ۱۴۰۰
وضعیت مرغ هم درست شه میگی وضعیتy چه شد
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
احمد
۱۸:۵۱ ۰۸ فروردين ۱۴۰۰
شمایی که میگی اگر وضع مرغ درست شه به y ایراد میگیری .
حالا چرا اینقدر از حرف حساب ایشون ناراحتی . بگو ماهم بدونیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۱ ۱۰ فروردين ۱۴۰۰
هنوز داره کارای اداریش طی میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۲ ۰۸ فروردين ۱۴۰۰
دو روز از مرگ‌ گذشته میشه این سوال را جواب بدید طبق پزشک قانونی دو روز از فوت میگذره زمانی هم که شوهرش رفته مسافرت دقیقا دو روز پیش بوده یعنی بلافاصله بعد رفتم شوهرش فوت شده از تهران تا چالوس نهایتش ۸ ساعت یا کمتر راهه حداقل میتونست وقتی رسید یک تماس بگیره با خانه بعد دو روز انم مادر ازاده اطلاع داده زنش فوت شده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۰ ۰۸ فروردين ۱۴۰۰
قرار داد چین قرار داد چین واقعا ربط داره ؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۲ ۰۸ فروردين ۱۴۰۰
اشتباهی منفی دادم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۸ ۰۸ فروردين ۱۴۰۰
عین روز مشخصه ش‌وهرش کشتتش والا مگه میشه کسی دو روز تز زنش بی خبر باشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۳ ۰۸ فروردين ۱۴۰۰
به شما چه
مرده که مرده مگه کی بوده یه ادم تو کره خاکی شما زرنگید زندگی خودتونو بکنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۰ ۰۸ فروردين ۱۴۰۰
حالا که موبایل هست. چطور همسرش ازش بی خبر مانده؟ بعد چرا مادرش نیومده دو روز پیش دخترش بماند؟ چرا آزاده نرفت خونه ی مادرش؟ اگر بیماری قلبی داشت یا باردار بود چطوری دلشون آمد تنهایش بزارند؟
Iran (Islamic Republic of)
رها
۱۴:۰۷ ۰۸ فروردين ۱۴۰۰
باردار نبود:/
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۱ ۰۸ فروردين ۱۴۰۰
این همه آرزو بر باد رفت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۰ ۰۸ فروردين ۱۴۰۰
کدوم آرزو. توو این دنیای آدماهمین نباشی بهتره. خوش بحالش که رفت و راهت شد از این زندگی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۸ ۰۸ فروردين ۱۴۰۰
چجور وقتی قرارداد چین امضا شد این خبر رو زدین؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۴ ۰۸ فروردين ۱۴۰۰
ایول مثل اون بابا که همسرش رو کشت آب از آب هم تکون نخورد
France
ناشناس
۱۲:۴۵ ۰۸ فروردين ۱۴۰۰
دقیقا بعد از خبر توافق با چین اومدن خبر اینو زدن پشتش که مردم سرگرم این بشن و پیگیر توافق نباشن ، مردم دیگه اون مردم احمق چند نسل پیش نیستن که راحت گول بخورن این نسل زرنک تر از این حرفا هستن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۸ ۰۸ فروردين ۱۴۰۰
احسنت
Iran (Islamic Republic of)
sina
۱۳:۱۲ ۰۸ فروردين ۱۴۰۰
چه خوب از تاکتیکها خبر داری!!
از برجام چه خبر؟
بسوزیددددددددددددددددددد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۵۰ ۰۹ فروردين ۱۴۰۰
واقعا چه تحلیلی !!!! کجایی شما ؟
Iran (Islamic Republic of)
بهمن
۱۳:۲۰ ۰۹ فروردين ۱۴۰۰
احمقی یا خودتو زدی به ...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۳ ۰۹ فروردين ۱۴۰۰
تو توی فرانسه با قرارداد چین و ایران چیکار داری؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۶ ۰۸ فروردين ۱۴۰۰
سم قورباغه زدن بهش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۳ ۰۸ فروردين ۱۴۰۰
اول سلام
دوم اینکه احترام و رعایت ادب چیز فوق العاده خوبیه


آرزوی مرگ کی راندارم وخبرمرگ بقیه را منتظر نیستم


اما یک لحظه خودتون را جای خانواده اش بزارید


این پیامک و جملات سبک وزشت که متاسفانه ارسال میشه


نوشته


تخم مرغ چنده؟ سم قورباغه دادند؟



ببینید من نبینم بقیه نبینن خود آزاده خانم نبینن


مطمئن هستید که خداهم نمی بینه


باباچه وقت قراره ازاین همه مرگ ومیر‌ درس اخلاق وعبرت

بگیریم بدون شک مرگ بما هم شبیخون خواهد زد پس ما


حیّ لایموت که نیستیم هروقت شد ما هم میریم

حالا این بنده ی خدا رفت ودیگه برگشتی نداره

درست مثل حرفهایی که تلخ و گزنده یا خوب و شیرین


از زبان ما سرازیر میشه ومحاله کلمه ای برگرده سر جای

اولش
ودقیقاً این ماهستیم به دنیای جدید وبرزخ خانم نامداری


خواهیم رفت ،بزارید کاری نکنیم که فردای قیامت روبرو


شدنمان همراه با پشیمانی و شرمندگی باشه


نه فقط این خانم ط نه ،نه،بلکه درمورد همه بزارید یک سرسوزنی از خدا حساب ببریم وترس توی دلمون باشه


وجودیکه که از ترس خدا خالی باشه محاله خالی از ظلم باشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۵ ۰۸ فروردين ۱۴۰۰
اخرش میگن خودکشیه و اصل قضیه و ماجرا فراموش میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۸ ۰۸ فروردين ۱۴۰۰
خب که چی؟؟!!!یه کارمند تو خونه اش برحمت خدا رفته.هیی خبر پشت خبرکه چی؟؟!!اینهمه انسان تو خونه هاشون یامحل کارشون ازدنیا میرن چون دوربین صدا و سیما نگرفتشون هیچکسی نمی فهمه.خواهشا بگذارید قانون بی سروصدا پیگیری کنه.این اخبار _تاییدنشده_جز اینکه بر آلام بازماندگانش اضافه کنه و جامعه رو ملتهب و مضطرب کنه هیچ نتیجه‌ای نداره.خداوند این خانم وهمه درگذشتگان رو بیامرزه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۰ ۰۸ فروردين ۱۴۰۰
لطفاً متن توافق با چین رو منتشر کن
Iran (Islamic Republic of)
داود
۱۸:۵۲ ۰۸ فروردين ۱۴۰۰
مثل متن برجام
Netherlands
gold
۲۰:۴۸ ۰۸ فروردين ۱۴۰۰
قطعاً این قرارداد به نفع ایران است مخصوصاً در این وضعیت که دشمنان ما را محاصره کرده‌اند. البته دشمنان ایران و آندسته از افرادی که از تل آویو و تیرانا پست می‌گذارند تا ملت را تحریک کنند از این موضوع ناراحتند. در ضمن موضوع به فوت مرحومه نامداری ربطی ندارد. برای شادی روحش فاتحه و صلوات.
الهم اجعل لولیک الفرج.
Iran (Islamic Republic of)
.
۲۲:۵۴ ۰۹ فروردين ۱۴۰۰
ممنون جناب متخصص از روسیه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۳ ۰۸ فروردين ۱۴۰۰
همسرت عاشقانه دوستت داشته باشه بچه رو برداره بدون تو بره مسافرت تا دو روز هم خبر ازت نگیره
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۱:۱۶ ۰۸ فروردين ۱۴۰۰
یه سمی ریخته تو اب داخل یخچال و رفته.و تمام.
Iran (Islamic Republic of)
ش
۱۱:۵۱ ۰۸ فروردين ۱۴۰۰
بابا ، کارآگاه گجت نکشی ما رو
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۹ ۰۸ فروردين ۱۴۰۰
تو اونجا بودی
Iran (Islamic Republic of)
نریمان
۱۰:۴۶ ۰۸ فروردين ۱۴۰۰
سلام مگه میشه همسر آدم دو روز ازش بی‌خبر باشه و دقیقا زمان مسافرت همسرش بقتل برسه یعنی به نظرم همسرش دست داشته و برای همینم مسافرت رفته
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۹ ۰۸ فروردين ۱۴۰۰
تموم کنید خواهشا ... بسه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۸ ۰۸ فروردين ۱۴۰۰
دقیقا اگه واقعا هما دوست داشتند باید این دو روز سراغ هم دیگه را میگرفتند حداقل وقتی رسید به چالوس سراغ زنشا میگرفت یا اصلا جالبتر چرا وقتی ازاده حالش بد بوده خودش اطلاع نداده به خانوادش جریان خیلی مشکوک هست
Iran (Islamic Republic of)
عمار
۰۹:۵۲ ۰۸ فروردين ۱۴۰۰
بسم الله الرحمن الرحیم

«إِنَّا لِلَّهِ وَإِنَّا إِلَیْهِ رَاجِعُونَ»؛ باز گشت همه به سوی اوست .

اللّهُمَّ اغفِر لِلمُومِنینَ وَ المُومِنَاتِ وَ المُسلِمینَ وَ المُسلِمَاتِ

اَلاَحیَاءِ مِنهُم وَ الاَموَاتِ، تَابِع بَینَنَا وَ بَینَهُم بِالخَیراتِ

اِنَّکَ مُجیبُ الدَعَوَاتِ اِنَّکَ غافِرَ الذَنبِ وَ الخَطیئَاتِ

وَ اِنَّکَ عَلَی کُلِّ شَیءٍ قَدیرٌ بِحُرمَةِ الفَاتِحةِ مَعَ الصَّلَوَاتِ​

روحش شاد باد و قرین رحمت الهی باد و خانواده اش در صبر و سلامتی و رفاه اسلامی باد .

والسلام و صلوات التماس دعا .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۲ ۰۸ فروردين ۱۴۰۰
نمیدونم
آخرین اخبار