چگونه در سال جدید انگیزه داشته باشیم و به اهدافمان برسیم؟

در سال جدید، برای خود اهداف جدید تعیین کرده و با انگیزه بالا به رسیدن به آن‌ها فکر کنید.

به گزارش خبرنگار حوزه ازدواج و خانواده گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، حالا که وارد سال جدید شده‌ایم، اغلب تصمیم‌های خود برای این سال را گرفته‌ایم و وقت آن رسیده است که این تصمیم‌ها را به بهترین صورت، عملی کنیم.

همه ما انسان هستیم و گاهی اوقات از کارهایی که انجام داده ایم پشیمان می شویم و این پشیمانی برای ما آسان‌تر از بهره‌وری است و به همین دلیل، پس از مدتی، خود را قربانی می‌دانیم و روح و روان خود را در معرض گفت‌وگوی منفی با خود قرار می‌دهیم و در نهایت، اهداف مورد نظر خود را دنبال نمی‌کنیم.


بیشتر بخوانید


دلایل مختلفی وجود دارد که این اتفاق می‌افتد، اما در درجه اول، این موضوع به دلیل توانایی ذاتی ما در دیدن نکات منفی موقعیت‌هاست و اعتقاد بر این است که دیدن نکات منفی، یک تصمیم غریزی برای بقاست و علت آن هر چه باشد، فداکاری و سازگاری را می‌طلبد.

برای تحقق بخشیدن به اهداف خود و یافتن انگیزه پیشرفت شخصی در سال جدید، باید صرف نظر از آسیب‌ها و دلایل گذشته، حالا برای پیگیری نکردن نکات منفی و دنبال کردن اهداف خود اقدام کنید.

چگونه در سال جدید انگیزه داشته باشیم و به اهدافمان برسیم؟

هر طور شده اقدام کنید

برای ایجاد مسیر‌های جدید در مغز و سوزاندن سلول‌های عصبی، باید عمل کرده و قدرت اراده خود برای تولید را پیدا کنید.

ده‌ها دلیل و بهانه برای انجام ندادن آن چه که تصمیم گرفته‌اید، وجود دارد و در این میان، تعیین اهداف برای روز بعد، آن هم قبل از خواب بسیار آسان است، اما عملی کردن آن، اغلب دشوار است چرا که وقتی از خواب بیدار می‌شوید، حس و حال انجام دادن هیچکدام از آن‌ها را ندارید.

شاید شما انرژی یا میل خود را از دست داده باشید.

شاید شما دارید روحیه خود را برای کاری پایین می‌آورید، مثلاً در ساعت مورد نظر بیدار نمی‌شوید.

هر دلیلی که باشد، شما باید از آن عبور کنید. به عنوان مثال، اگر شب قبل گفته‌اید که ساعت ۵ صبح از خواب بیدار می‌شوید، امّا تا ظهر خوابیده اید، باید با احساسات منفی خود بجنگید و کاری که برنامه‌ریزی کرده‌اید را انجام دهید.

به خود فشار بیاورید تا به هر حال مثمر ثمر باشید و بیشترین استفاده را از روز خود ببرید، چون موفقیت شما به همین مثمر ثمر بودنتان بستگی دارد.

کار‌های مثبت انجام دهید

کار‌های منفی زیادی وجود دارد که ما را در همان موقعیت قبلی و عقب نگه می‌دارد و منجر به بی انگیزگی می‌شود.

بیشتر آن‌ها از افکار ما و چگونگی رفتار خودمان ناشی می‌شود، اما برای رسیدن به اهداف خود و بهره‌وری لازم، همه ما باید یاد بگیریم که این وسواس درونی را کنار بگذاریم و روی نقاط ضعف خود تمرکز کنیم.

از مدیتیشن برای افزایش تمرکز استفاده کنید

شما از طریق مدیتیشن می‌توانید یاد بگیرید تا تمرکز خود را روی نفس کشیدنتان بگذارید و گفت‌وگوی درون ذهنتان را آرام نگه دارید.

از طریق مدیتیشن روزانه و مداوم می‌توانید یاد بگیرید که در زمان حال ، ذهن راحت و آسوده‌ای داشته باشید و نسبت به افکار خود واکنش احساسی نشان ندهید چرا که با این کار، اگر فکر منفی هم داشته باشید، بدون هیچ گونه وسواس مداومی، براحتی از ذهن شما می‌گذرد.

از جملات مثبت در جهت افزایش اعتماد به نفس بهره ببرید

شما باید به خودتان یادآوری کنید که چقدر خاص و با استعداد هستید، زیرا هیچ فرد دیگری برای شما کاری که مطلوب و درخور شما باشد را انجام نمی‌دهد.

ما اغلب، روابطی را دوست داریم که باعث می‌شوند احساس خوبی نسبت به خود داشته باشیم و وقتی افراد دیگر از جملات مثبت در مورد ما استفاده می‌کنند، یک انرژی مثبت دریافت می‌کنیم و احساس بهتری داریم، امّا تصور کنید که بخواهید این خصوصیات را با استفاده از جملات مثبت به خودتان یاد آوری کنید.

یاد بگیرید که ذهن و جسم خود را تقویت کنید و اعتماد به نفس خود را افزایش دهید چرا که ذهن شما توانایی این کار را دارد.

چگونه در سال جدید انگیزه داشته باشیم و به اهدافمان برسیم؟

ناامنی‌های خود را درک کنید و خود را بپذیرید

ناامنی‌ها باعث ایجاد ترس در افراد می‌شوند و آن‌ها را از انجام کارهایشان باز می‌دارند.

وقتی احساس عصبی، تنش یا ناامنی می‌کنید، می‌خواهید از این وضعیت جلوگیری کنید تا اینکه به طور فعالانه به دنبال آن بروید.

درک ناامنی‌ها و پذیرش خود بسیار مهم است چراکه هیچ فردی کامل نیست و نمی‌توان خود را با دیگران مقایسه کرد. اگر می‌بینید که شخص دیگری در انجام کاری بهتر از شماست، دلیلش این است که او در زندگی خود در همان زمینه پیشرفت کرده است.

با این حال، شما ممکن است در بسیاری از زمینه‌های دیگر که از آن‌ها بی اطلاع هستید، سرآمد باشید. بنابراین، روی ویژگی‌ها و استعداد‌های خود که احساس می‌کنید آن‌ها را ندارید، تمرکز کنید.

ثبات و تکرار، همه چیز است

اگر می‌خواهید هدفی را دنبال کنید و انجام دهید، باید ثابت قدم بمانید. در حالی که یک پروژه در ابتدا سخت به نظر می‌رسد، اما اگر هر روز روی آن کار کنید، سرانجام آن هدف را محقق خواهید کرد.

اجازه ندهید تحت فشار قرار بگیرید و در عوض، خونسردی خود را حفظ کرده و با ثبات تمرین کنید. هر روز کمی از همان کار موردنظر خود را انجام دهید که این کار باعث می‌شود، در آینده، بتوانید به راحتی به گذشته نگاه کنید و ببینید که چقدر پیشرفت کرده‌اید.

اگر می‌خواهید اهداف خود را به سرانجام برسانید و انگیزه پیگیری آن‌ها را پیدا کنید، باید ثابت قدم و مثبت‌اندیش باشید و در برخی موارد، کار‌هایی را انجام دهید که شاید دوست ندارید.

برگرفته از مقاله برایان تریسی


بیشتر بخوانید


ترجمه از فاطمه میرزایی

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار