انگلیس سفیر چین را احضار می‌کند

وزارت امور خارجه انگلیس اعلام کرد سفیر چین را برای رسیدگی به تحریم‌های پکن علیه لندن احضار خواهد کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، «دومینیک راب» وزیر امور خارجه انگلیس امروز (جمعه) اعلام کرد وزارت خارجه انگلیس سفیر چین را برای رسیدگی به تحریم‌های اخیر پکن علیه لندن احضار خواهد کرد.

بنابر اعلام این مقام ارشد انگلیس سفیر چین برای رسیدگی به تحریم‌های پکن علیه ۹ شخص و ۴ نهاد انگلیسی احضار خواهد شد.

راب در بخشی از سخنان خود به خبرنگاران گفت: «این اقدامات ما را از رسیدگی به امور سین کیانگ دور نخواهد کرد. سفیر چین به اینجا خواهد آمد و ما به روشنی توضیح خواهیم داد که درباره نقض حقوق بشر ساکت نخواهیم ماند.»

وزارت خزانه داری آمریکا و دولت انگلیس به تازگی از اعمال تحریم‌هایی علیه چین خبر دادند. خزانه داری آمریکا مدعی شد: «اعمال تحریم بر مقامات چینی به دلیل روابط آن‌ها در نقض حقوق بشر در شین جیانگ (سین کیانگ) است.»

وزیران خارجه اتحادیه اروپا نیز چین و میانمار را به اتهام نقض حقوق بشر در فهرست تحریم‌های خود قرار دادند.

وزارت امور خارجه چین در واکنش به این اقدام اتحادیه اروپا هشدار داد: پکن در برابر هرگونه مجازات درباره اقدامات خود در منطقه سین کیانگ غربی با قاطعیت واکنش نشان خواهد داد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
حسنک دبیر
۱۷:۱۲ ۰۷ فروردين ۱۴۰۰
چه وقاحتی واقعا !!!!!!
خودشون به بهانه های مختلف کشورهای دیگر از جمله ابرقدرتی مثل چین را هر وقت دلشون بخواد تحریم میکنن ولی وقتی طرف مقابل عمل مقابله به مثل انجام میده داد و فریادشون بلند میشه !!!
آیا کسی دیگه تو دنیا باور میکنه که کشورهائی همچون آمریکا و انگلیس واقعا مدافع حقوق بشر باشن و برای دفاع از حقوق بشر این تحریمها رو وضع میکنن یا اینکه بخاطر ترس از ابرقدرت شدن چین و جلوگیری یا به تاخیر انداختن آن این فیلمها رو بازی میکنن ؟؟؟!!!!!
دیگه این استعمارگرای پیر و درمانده حناشون برای هیچکستو دنیا رنگ نداره! البته بجز برخی غربگداهای داخلی و شیفتگان غرب در داخل که البته نمونه های دیگر این گونه های جانوری از تیره تهی مغزیان ! در جاهای دیگر دنیا هم پیدا میشود !!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۹ ۰۷ فروردين ۱۴۰۰
ملکه چرا نمیمیره؟ بدلشه
آخرین اخبار