سرپرست اداره کل بیمه سلامت استان تهران خبر داد؛

اعطای وام ۱۰۰ میلیونی به درمانگاه‌ها برای نسخه نویسی الکترونیکی

حسینی گفت: برای تامین زیرساخت‌های سخت افزاری نسخه نویسی الکترونیکی ۴۰ تا ۱۰۰ میلیون تومان وام به پزشکان و درمانگاه‌ها تعلق می‌گیرد.

سیده مریم حسینی سرپرست اداره کل بیمه سلامت استان تهران در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، از اعطای وام ۴۰ تا ۱۰۰ میلیون تومانی به درمانگاه ها، مراکز درمانی و پزشکان، برای تجهیز مراکز تخصصی به منظور تامین زیرساخت‌های سخت افزاری نسخه نویسی الکترونیکی خبر داد و گفت: براساس رایزنی‌های صورت گرفته با انواع ارگان ها برای تامین منابع زیرساخت تجهیزات سخت افزاری مراکز درمانی مقرر شد وام‌هایی از مبلغ ۴۰ تا ۱۰۰ میلیون تومان اختصاص یابد.

او در ادامه خبرداد: هدف از ایجاد چنین بستر‌هایی تجهیز کردن مراکز درمانی برای خدمات بهتر و مطلوبتر از سوی پزشکان به هموطنان است.

اعطای وام ۱۰۰ میلیونی به پزشکان برای نسخه نویسی الکترونیکی

حسینی با بیان اینکه این طرح در درمانگاه‌ها آغاز شده است، افزود: به تازگی این طرح در درمانگاه‌ها آغاز شده است و امیدواریم تعداد ۵ هزار پزشکی که در سراسر ایران و در درمانگاه‌ها ارائه خدمات می‌کنند، با ایجاد این طرح وارد فضای نسخه نویسی الکترونیکی شوند، برای پزشکان نیز یک وام ۴۰ میلیون تومانی در نظر گرفته شده است تا تمام مشکلات سخت افزاری برطرف شود.

او اظهار داشت: یکی از اهداف چنین زیرساخت سازی هایی حذف کامل دفترچه‌های بیمه است تا کشور سریع تر به سمت نسخه نویسی و نسخه پیچی الکترونیکی پیش برود و در حال حاضر برخی از درمانگاه‌ها در حال ورود و جمع آوری اطلاعات لازم خود هستند تا تجویزها به صورت الکترونیکی انجام شود.

سرپرست اداره کل بیمه سلامت استان تهران اضافه کرد: بزرگ‌ترین درمانگاه بیمه سلامت با تعداد۱۵۰ پزشک فعالیت نسخه نویسی الکترونیک را آغاز کرده است.

او تصریح کرد: ایجاد سیستم‌ در مراکز درمانی کشور  برای نسخه نویسی الکترونیکی زمان بر و سخت است، اما متولیان کشور در راستای تجهیز مراکز درمانی و تسهیل خدمات درمانی به هموطنان تلاش می‌کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.