کلاهبرداری‌های چند میلیون دلاری از شهروندان آمریکایی به بهانه کرونا

از زمان شیوع ویروس کرونا در آمریکا، بازار کلاهبرداران داغ شده و به گفته مقامات رسمی این کشور تا به حال میلیون‌ها دلار از شهروندان کلاهبرداری شده است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری سی بی ان سی، کلاهبرداری از زمان شیوع ویروس کرونا در آمریکا افزایش یافته و به گفته کمیسیون تجارت فدرال تا به حال بیش از ۳۸۲ میلیون دلار از شهروندان آمریکایی به بهانه‌های مختلف و مرتبط با همه گیری کرونا کلاهبرداری شده است.

بنا بر گزارش کمیسیون تجارت فدرال آمریکا، سالمندان بیشترین خسارت را در این زمینه متحمل شده اند. آمارها نشان می دهد به طور متوسط از هر فرد حدوداً ۸۰ ساله در آمریکا تا پایان سال ۲۰۲۰ نزدیک به ۹۰۰ دلار کلاهبرداری شده است.

متخلفان با بهانه‌هایی همچون مزایای بیکاری، تزریق واکسن کووید ۱۹ و درمان‌های مختلف مربوط به کرونا از شهروندان آمریکایی کلاهبرداری کرده اند. طبق گزارش‌های مقامات رسمی، از ژانویه ۲۰۲۰ تا به حال نزدیک به ۲۲۰ هزار گزارش تقلب مربوط به همه گیری کرونا ثبت شده است. به طور متوسط هر فرد آمریکایی تا به حال ۳۳۰ دلار در این زمینه متضرر شده است.

به گفته لوسی بیکر، عضو انجمن حمایت از مشتریان در آمریکا، ترس از کرونا و فرار از درگیری با این ویروس و نیز هراس از بیکاری و از دست دادن شغل موجب شده تا افراد زیادی به بهانه‌های مختلف از شهروندان آمریکایی اخاذی کنند.

وزارت کار آمریکا به منظور ثبت موارد مختلف، وب سایتی را راه اندازی کرده تا افرادی که اطلاعات شخصی و بانکی آن‌ها به بهانه کرونا و همه گیری این ویروس به سرقت رفته است بتوانند شکایت خود را ثبت کنند. تا به امروز حدود ۶۰ هزار آمریکایی در این پایگاه ثبت شکایت کرده اند. از زمان تولید واکسن کرونا این کلاهبرداری‌ها در آمریکا به طور چشمگیری افزایش پیدا کرده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار