سنای آمریکا لایحه کمک مالی کرونایی جمهوری‌خواهان را رد کرد

مجلس سنای آمریکا پیشنهاد کمک مالی جمهوری‌خواهان برای مقابله با ویروس کرونا را رد کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، مجلس سنای آمریکا لایحه کمک مالی ۳۰۰ میلیارد دلاری جمهوری‌خواهان برای رسیدگی به مسائل اقتصادی ناشی از کرونا را رد کرد.

پیشنهاد بسته پنجم کمک مالی قانونگذاران دموکرات و جمهوری‌خواه آمریکا برای مقابله با آسیب اقتصادی ناشی از همه‌گیری ویروس کرونا به بن‌بست رسیده‌ است.

برای آنکه درباره این لایحه بحث‌های بیشتری انجام شود باید ۶۰ رأی موافق را کسب می‌کرد، اما در حال حاضر رأی سنای آمریکا ۴۷ به ۵۲ اعلام شد و در نتیجه این لایحه رد شد.

با وجود اینکه همه‌گیری ویروس کرونا آمریکا را در صدر جدول آمار کرونایی‌های جهان قرار داده، هر دو حزب آمریکا در بسته پنجم کمک مالی برای حمایت از افراد و مشاغل آسیب‌دیده از این ویروس به بن‌بست رسیده‌اند.

پیش از تعطیلاتِ مجلس سنا، جمهوری‌خواهان لایحه ۱.۱ تریلیون دلاری را پیشنهاد کردند، اما دموکرات‌ها بر ۳.۴ تریلیون دلار بودجه تاکید می‌کردند.

اکنون هر دو حزب آمریکا، دیگری را مقصر در طولانی شدنِ تصویب کمک هزینه پنجم می‌دانند. این در حالی است که رقبای ترامپ خواستار کمک هزینه ۲ تریلیون دلاری هستند، اما جمهوری‌خواهان ۵۰۰ میلیارد دلار برای این منظور پیشهاد دادند.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار