کنترل سلامت سخت گیرانه مسافران خارجی نوروزی در پرواز‌های ورودی مشهد

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در ایام نوروز به‌صورت ویژه سلامت مسافران پرواز‌های خارجی کنترل و در صورت مشاهده موارد مشکوک تست‌های لازم از مسافران دریافت می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، مهدی قلیان معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در این ایام طبق هماهنگی‌های صورت گرفته جهت کنترل تست‌ها و انجام تب‌سنجی‌ها در مبادی ورودی، کار‌ها تقسیم‌بندی شده و این کار در فرودگاه توسط معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد و در راه آهن و ترمینال توسط جمعیت هلال احمر خراسان رضوی انجام می‌شود.

او افزود: هر مسافر پرواز خارجی ورودی به مشهد باید گواهی سلامت همراه با تست pcr منفی را داشته باشد و شرکت‌های هواپیمایی بدون داشتن این برگه مجاز به صدور بلیط نیستند.


بیشتر بخوانید


معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: در ایام نوروز، ۵۰ درصد پایگاه‌های غیرکرونا نیمه اول نوروز و ۵۰ دیگر در نیمه دوم در محل خدمت خود حاضر هستند؛ همچنین مراکز منتخب کرونا هم در این ایام به‌صورت ۱۰۰ درصد حتی در روز‌های تعطیل فعال هستند.

قلیان با ذکر این نکته که از یک هفته قبل از اجرای طرح نوروزی ۱۴۰۰ هم تشدید طرح شهید سلیمانی را داشتیم، برنامه‌ای که از ۱۸ اسفند ماه امسال آغاز شده و تا ۱۸ فروردین ماه سال آینده ادامه می‌یابد، بیان کرد: این طرح با همکاری بسیج پزشکی، نیرو‌های بسیج محلات و جمعیت هلال احمر اجرا می‌شود و در کنار این مجموعه‌ها بازرسان اداره سلامت و محیط کار معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد هم حاضر هستند و با افراد و مجموعه‌های متخلف طبق قانون برخورد می‌کنند.

 

انتهای پیام// م.ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار