معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان رضوی:

اولویت اقتصاد خراسان رضوی در سال ۱۴۰۰، مانع‌زدایی است

مرتضی اشرفی گفت: رفع فرآیند‌های زاید زمان‌بر و هزینه‌بر در صدور مجوز‌ها و حذف واسطه‌ها در بازار از اولویت‌های اساسی حوزه اقتصادی خراسان رضوی در سال ۱۴۰۰ خواهد بود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، مرتضی اشرفی معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان رضوی گفت: رهبر معظم انقلاب با تعیین شعار سال ۱۴۰۰ که منطبق بر اهمیت و ضرورت موضوع به تناسب شرایط روز کشور است، محور فعالیت‌های مجموعه حاکمیت اعم از قوای سه‌گانه را مشخص کردند.

او افزود: معظم له در نام گذاری امسال با عنوان "تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زدایی ها" نشان دادند که کشور بیش از همیشه نیازمند همدلی و همگرایی و اتحاد بیشتر بین ارکان دولتی و خصوصی برای تغییر ریل اقتصادی کشور به سمت تولید است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان رضوی ادامه داد: نام گذاری سال‌ها توسط رهبر فرزانه انقلاب اسلامی که بیش از ۲ دهه از آغاز آن می‌گذرد، بیانگر راهبرد مشخصی است که غالبا بر محور اقتصاد استوار بوده و بر تولید تاکید داشته است.


بیشتر بخوانید


اشرفی بیان کرد: تعیین شعار‌های سالانه نه فقط برای مسئولان اجرایی، قضایی و قانون‌گذار کشور که یک راهبرد و استراتژی برای آحاد مردم است.

او تصریح کرد: به منظور عملیاتی کردن شعار امسال باید همچون گذشته تحقق سیاست‌های ابلاغی اقتصاد مقاومتی رهبر معظم انقلاب در دستور کار قرار گرفته و از تمام ظرفیت‌های قانونی در این زمینه از جمله کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید و کارگروه‌های اقتصادی بهره‌مند شد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان رضوی تاکید کرد: انتخاب مدبرانه شعار سال نشان می‌دهد ارتقای فعالیت‌های تولیدی هم تأثیرات عمیق اقتصادی در کشور از جمله در مساله ارزش پول ملی ایجاد می‌کند و هم موجب اعتماد به نفس ملی، رضایتمندی عمومی و تضمین کننده امنیت ملی است.

اشرفی اظهار کرد: از سوی دیگر در شرایط کنونی اقتصادی، کشور بیشتر از هر زمان به توسعه صادرات غیرنفتی نیاز دارد که این مهم تنها در سایه رشد و همگرایی در فعالیت‌های تولیدی و ارتباط عمیق تر، موثرتر و اعتماد بیشتر بین بخش دولتی و خصوصی در راستای حذف موانع ساختاری و بنیادی از تولید تحقق می‌یابد.

او افزود: تدوین برنامه عملیاتی مشخص دستگاه‌های اقتصادی استان در زمینه پشتیبانی و تسهیل و روان سازی تولید، بهره گیری از شرکت‌های دانش بنیان و هدف گذاری برای محصولات صادرات محور و با فناوری بالا، مردمی کردن اقتصاد، بهره مندی از ظرفیت‌های استان در حوزه مرزی، فعال سازی معادن، توجه به بخش‌های صنعت، کشاورزی و گردشگری، سوق دادن منابع مادی و معنوی استان به سمت فعالیت‌های تولیدمحور و رفع موانع داخلی و خارجی در برنامه‌های اقتصادی گنجانده خواهد شد.

 

انتهای پیام// م.ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار