توقف یک تور غیرمجاز گردشگری در تالش و اخراج از گیلان

یک تور غیرمجاز گردشگری در تالش متوقف و پس از انجام تست ضربتی کرونا به خارج از استان گیلان هدایت شد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، واحد اطلاع‌رسانی ستاد اجرایی خدمات سفر‌های نوروزی ۱۴۰۰ گیلان اعلام کرد: یک تور غیرمجاز گردشگری توسط تیم‌های نظارتی ستاد اجرایی خدمات سفر گیلان با همکاری نیروی انتظامی در تالش متوقف شد و پس از انجام تست نمونه‌گیری کرونا توسط شبکه بهداشت و درمان این شهرستان به خارج از استان هدایت شد.

پس از توقف این گروه غیرمجاز گردشگری که از مبدأ خوزستان و با نقض دستورالعمل‌های بهداشتی در تالش در حال تردد بود و با توجه به اهمیت موضوع، یک تیم تخصصی از سوی شبکه بهداشت و درمان این شهرستان در محل حاضر شد و از تمام مسافران این گروه تست کووید ۱۹ گرفت که خوشبختانه نمونه مثبتی در بین آنها یافت نشد.

تیم‌های نظارتی ستاد اجرایی خدمات سفر‌های نوروزی گیلان با انجام عملیات‌های مستمر و با همکاری دانشگاه علوم پزشکی گیلان و نهاد‌های ذیربط بهداشتی و درمانی، نظارت دقیقی بر اجرای صحیح دستورالعمل‌های بهداشتی در سفر‌های نوروزی استان گیلان خواهند داشت.

روزبه آلیانی، رئیس دفتر بررسی و همکاری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان نیز پیش از این از برخورد با تور‌ها و گرو‌ه‌های غیرمجاز گردشگری در ایام نوروز خبر داده بود.

به گفته او؛ طبق دستور معاون گردشگری کشور مبنی بر برخورد با تور‌ها و گرو‌ه‌های غیرمجاز گردشگری، در ایام نوروز با افرادی خاطی بدون اغماض برخورد و متخلفان به مراجع قضایی معرفی خواهند شد.

در این مدت با همکاری نیروی انتظامی و تشکیل تیم‌های نظارتی تمامی گرو‌ه‌ها، تور‌ها و فعالیت‌های مجازی پایش و طبق تبصره ۲ ماده ۷ قانون توسعه ایرانگردی و جهانگردی با تور‌ها و گرو‌ه‌های غیرمجاز برخورد می‌شود.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.