برای مهار کرونا؛

ادامه ممنوعیت اجرای تور‌های گردشگری در گیلان

معاون گردشگری گیلان گفت: به دلیل اوج گیری کرونا در این استان اجرای تمامی تور‌های گردشگری تا اطلاع بعدی ممنوع است.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، حمیدرضا آذرپور، معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان گفت: به دلیل اوج گیری کرونا در این استان و لزوم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی برای حفظ سلامتی مردم، از نیمه مهر ماه تا اطلاع بعدی اجرای تمامی تور‌های گردشگری و طبیعت گردی برای دفاتر خدمات مسافرتی و راهنمایان گردشگری ممنوع شده است.

او افزود: پس از اعلام محدودیت‌های کرونایی، اغلب دفاتر خدمات مسافری بدون فعالیت هستند و معدود دفاتر فعال تنها در زمینه فروش بلیت اقدام کرده و هرگونه فعالیت تورگردانی در استان تعطیل است.

معاون گردشگری گیلان اظهار داشت: سامانه ساتگ با همکاری این اداره کل و نیروی انتظامی در راستای طرح ساماندهی تور‌های غیرمجاز و با توجه به افزایش آمار مسافران و تور‌های گردشگری استان گیلان طراحی و اجرایی شده است.

آذرپور ادامه داد: با اجرای این طرح تمامی تور‌های اجرایی دفاتر خدمات مسافرتی، راهنمایان مجاز کارت‌دار و افراد شرکت کننده در تور در این سامانه توسط کارشناسان این اداره کل تأیید می‌شوند و برای تور‌های گردشگری کد شناسایی صادر می‌شود.

او تصریح کرد: طرح ساماندهی تور‌های غیرمجاز برای پیشگیری از بروز مشکلات احتمالی در استان اجرایی شده و برای برگزار کننده تور‌های غیرمجاز برخورد قضایی و جریمه‌های نقدی در نظر گرفته می‌شود.

در استان گیلان ۸۵ دفتر خدمات مسافرتی در استان با بهره گیری از ۴۶۰ راهنمای متخصص گردشگری علاوه بر فراهم کردن شرایطی امن و خدمات تخصصی سفر را برای گردشگران مهیا می‌کنند.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.