چین: برجام در مرحله‌ حساسی است

یک مقام ارشد چین با بیان اینکه توافق هسته‌ای ایران در مرحله حساسی است خواستار رفع تحریم‌های آمریکا شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، «هووا چونینگ» سخنگوی وزارت خارجه چین امروز (سه‌شنبه) در گزارش روزانه خود با بیان آنکه توافق برجام در مرحله حساسی است خواستار رفع تحریم‌های آمریکا شد.

این مقام ارشد چین در بخشی از سخنان خود گفت: «توافق هسته‌ای ایران اکنون در مرحله‌ای حساس قرار دارد. اولویت اصلی بازگشت آمریکا به برجام و لغو تحریم‌هاست. ایران نیز باید به تعهدات خود پایبند شده و برجام را به مسیر اصلی خود بازگرداند.»

او در ادامه افزود: «چین امیدوار است همه طرف‌ها با فوریت بیشتر عمل کرده و در اسرع وقت به توافق برسند تا توافقی میان ایران و آمریکا نیز حاصل شود. ما برای رسیدن به این هدف با تمام طرف‌ها همکاری خواهیم کرد.»

پیش از این «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه در دیدار با «وانگ یی»، همتای چینی خود درباره مسائل مختلف بین المللی از جمله برجام با یکدیگر به رایزنی پرداختند.

لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه از مخالفت این کشور با تک‌روی‌های آمریکا و مقابله با آن خبر داد و گفت: «مسکو و پکن باید در برابر فشار‌های آمریکا مقاومت کنند.»

«رافائل گروسی» مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در مصاحبه اخیر خود با نشریه نیوزویک مدعی شده احیای توافق هسته‌ای ایران منوط به شفاف‌سازی‌هایی از سوی تهران است و مدعی شد: «ایران باید اورانیوم اعلام نشده را شفاف‌سازی کند تا برجام احیا شود.»

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار