بورس در یک نگاه؛

سال 99 در بورس چه گذشت؟

در این گزارش روند تغییرات شاخص بورس را در سال ۱۳۹۹ بررسی کرده ایم.

به گزارش خبرنگار نبض بازار گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، بازار سرمایه در سال 99همانند دیگر بازار های مالی دچار نوسانات معتددی بود به طوری که در بازه ای از زمان بورس جزء پرطرفدارترین بازار برای عموم مردم بود که علت آن را می توان رشد فزآینده شاخص دانست.

در سال 99 شاخص بورس در 3 ماهه اول روند صعودی با شیب ملایم را در پیش گرفته بود به طوری که در اولین روز معاملات سال 99 شاخص در پله 547 هزار و 660 واحدی قرار گرفت روند افزایشی در ماه اردیبهشت ادامه داشت و شاخص بیش از 700 هزار واحد رشد کرد. در آخرین ماه از فصل بهار 99 شاخص بورس به پله یک میلیون واحدی نزدیک شد و عدد آن 986 هزار و 670 واحد بود.

در چه زمانی شاخص بورس به کانال 2 میلیون واحدی رسید؟

در 3 ماهه دوم سال 99 شاخص بورس با افزایش قابل توجهی  همراه بود و نمودار تغییرات شیب تندی را در افزایش ارزش سهام ها  نشان می داد به طوری در اولین روز تیر 99 شاخص به کانال یک میلیون واحدی دست یافت و در یکم مرداد به پله یک میلیون و 900 هزار واحدی رسید که البته در نوزدهمین روز از  مرداد 99 بورس در رشد شاخص رکورد زنی کرد و به پله 2 میلیون  و 103  هزار واحدی رسید و بیشتر رقم ثبت شده در در طی سال 99 بود .در شهریور 99 روند افزایشی بورس کمی اُفت کرد و به کانال یک میلیون و 660 هزار واحدی قرار گرفت.

در 3 ماهه سوم سال 99  شاخص روند نزولی خود را آغاز کرد به طوری که در اولین روز از ماه  مهر شاخص به کانال یک میلیون و 500 هزار واحدی رسید و در آبان ماه  به یک میلیون و 400 هزار واحد اُفت کرد که البته روند نزولی در آذر نیز ادامه داشت و  در پله یک میلیون و 350 هزار واحدی قرار گرفت.

در 3 ماهه چهارم سال 99 شاخص بورس با شیب ملایمی روند نزولی داشت و تا حدودی  در آخرین ماه سال دریک بازه محدود نوسان داشت به طوری که  در دی ماه شاخص به  یک میلیون و 400 هزار واحد رسید و در بهمن 99 به پله یک میلیون و 200 هزار واحد اُفت کرد  اما  در اسفند شاخص با ثبات نسبی همراه بود و در کانال یک میلیون و 200 هزار واحدی به کار خود پایان داد.

شما می توانید تغییرات شاخص بورس را  در سال 99 در تصویر زیر مشاهده کنید

سال 99 بر بورس چه  گذشت؟

انتهای پیام/ 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار