رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرائم سایبری پلیس فتا خبر داد؛

کلاهبرداری با ارسال لینک‌های حاوی پیام‌های تبریک نوروزی و عیدی

سرهنگ رجبی گفت: افراد سودجو با سوءاستفاده از مناسبت‌ها و موقعیت‌های مختلف درصدد کلاهبرداری از شهروندان هستند.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، سرهنگ علی‌محمد رجبی رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرائم سایبری پلیس فتا درباره لینک‌هایی که ممکن است در پوشش دریافت عیدی، کارت پستال تبریک و ... برای کاربران شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی ارسال شود، اظهار کرد: در این میان نیز ممکن است برخی افراد سودجو با ایجاد لینک‌های هدایت به صفحات مخرب یا بدافزار‌ها و انتشار آن تحت پوشش عیدی، تبریک و ... آن‌ها را برای کاربران ارسال کنند.

وی اضافه کرد: لینک‌های موجود در شبکه‌های اجتماعی، پیامک‌ها و پیوست ایمیل یا متن ایمیل می‌تواند باعث آلوده شدن سیستم کاربران به بدافزار‌ها شود و کلیک دزدی و هدایت کاربران به سایت‌های جعلی از پیامد‌های آلوده شدن سیستم کاربران توسط این لینک‌ها است.


بیشتر بخوانید


سرهنگ رجبی ادامه داد: در پیامک‌های تبریک نوروزی که لینکی پیوستی دارند یا پیوست ایمیل‌ها و پیام‌های تبریک نوروزی در شبکه‌های اجتماعی از طرف افراد ناشناس که از کاربران می‌خواهند روی لینک کلیک کرده و آن را دنبال کنند، احتمال اینکه این لینک‌های پیوست آلوده به بدافزار‌ها وجود داشته باشند فراوان است. لینک‌های ارسالی در پیام‌های تبریک نوروزی برای کاربران از سوی افراد ناشناس عناوینی چون هدیه نوروزی، شارژ رایگان نوروزی، فیلترشکن یا کلیپ‌های نوروزی است که آلوده به بدافزار هستند.

به گفته وی نصب آنتی ویروس‌های معتبر و به روز بودن آن‌ها مانعی برای اجرایی شدن لینک‌های آلوده بر روی سیستم‌ها است.

رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرائم سایبری پلیس فتا با اشاره به اینکه آگاهی‌بخشی و پیشگیری از وقوع جرائم در فضای مجازی از اولویت‌های پلیس فتا است، از شهروندان خواست که به هیچ عنوان لینک‌های ارسال شده از سوی افراد ناشناس را باز نکنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار