رئیس پلیس راهور ناجا خبر داد؛

افزایش ۳۳ درصدی تصادفات فوتی و جرحی در ۲۴ ساعت گذشته/ مهلت ۴۸ ساعته برای خروج مسافران از شهرهای نارنجی و قرمز

سردار هادیانفر گفت: تصادفات فوتی، خسارتی و جرحی در ۲۴ ساعت گذشته ۳۳ درصد افزایش پیدا کرده است.

به گزارش خبرنگار حوزه حوادث و انتظامی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، سردار سید کمال هادیانفر رئیس پلیس راهور ناجا اظهار کرد: در ۲۴ ساعت گذشته، در محور‌های شمالی کشور، به خصوص محور چالوس-هراز و محور تهران-رشت، محور رودبار-منجیل، افزایش تردد خودرو‌ها را داشتیم. همچنین، در محور‌های جنوبی از مرکزیت محور قم، افزایش تردد در حال رخ دادن است.

وی افزود: هر چند بعضی شهر‌ها وضعیت زرد و آبی دارند، اما هموطنان از سفر‌های غیرضروری پرهیز کنند.

رئیس پلیس راهور ناجا ادامه داد: آن چه که باعث نگرانی است، تصادفات است. در روز سی ام اسفند ماه، ۳۵ نفر از هموطنانمان جان خود را در تصادفات رانندگی در جاده‌ها و شهر‌ها به جهت خلوتی از دست دادند. همچنین بی احتیاطی‌هایی صورت گرفته است که غالب آن‌ها به علت بی توجهی به جلو و یا سرعت و سبقت غیرمجاز بوده است.

سردار هادیانفر تصریح کرد: خواهش ما از هموطنان این است که اگر ضرورتی برای سفر‌های درون شهری و برون شهری در جاده‌های کشور دارند، رعایت مقررات راهنمایی و رانندگی را در دستور کار خود داشته باشند.

وی افزود: بستن کمربند ایمنی برای سرنشینان وسایل نقلیه و پرهیز از سرعت و سبقت غیرمجاز الزامی است و رانندگان در هنگام رانندگی استراحت کافی داشته باشند و نکات ایمنی را رعایت کنند تا دچار تصادف نشوند.

رئیس پلیس راهور ناجا اضافه کرد: بر اساس گزارش‌ها از فردا شرایط جوی ناپایداری را از سمت غرب کشور خواهیم داشت که بیشتر استان‌ها تحت تأثیر باد و بارش برف در ارتفاعات قرار خواهند گرفت. این بارش باران باعث لغزندگی سطح معابر خواهد شد و تصادفات را افزایش می‌دهد.

سردار هادیانفر از هموطنان خواست که مقررات راهنمایی و رانندگی را رعایت کنند و با پلیس، در محور‌های شهر‌های مختلف همکاری لازم را داشته باشند تا از وقوع تصادفات رانندگی و وارد شدن خسارت جلوگیری شود.

وی با اشاره به افزایش ۳۳ درصدی تصادفات فوتی، خسارتی و جرحی در ۲۴ ساعت گذشته افزود: رانندگان بیشتر احتیاط کنند و مراقب خود و سرنشینان خودرو باشند و همچنین لازم است رانندگان به هنگام رانندگی در سطح شهر‌ها مراقب عابران پیاده، به خصوص نونهالان در تقاطع‌ها و خیابان‌های خلوت باشند تا دچار تصادف نشوند.

سردار هادیان فر در ادامه گفت: در شرایط فعلی، متاسفانه وضعیت ۱۲ شهر کشورمان از سوی وزارت بهداشت، قرمز اعلام شده است و ۳۹ شهر در وضعیت نارنجی قرار دارند.


بیشتر بخوانید


وی افزود: طبق آن چه که ابلاغ شده، همکاران ما در ورودی و خروجی شهر‌ها مستقر هستند. ورود پلاک‌های غیربومی و خروج پلاک‌های بومی از این شهر‌ها کماکان ممنوع است. همچنین اعمال جریمه یک میلیون تومانی برای شهر‌های قرمز و ۵۰۰ هزار تومانی برای شهر‌های نارنجی در نظر گرفته شده است.

سردار هادیانفر تصریح کرد: در تمام شهر‌هایی که بر اثر ابلاغ ستاد ملی مبارزه با کرونا در وضعیت قرمز، نارنجی، زرد و آبی قرار دارند، برای تردد شبانه خودرو‌ها از ساعت ۲۱ شب تا ۳ بامداد، ۲۰۰ هزار تومان جریمه در نظر گرفته شده است.

رئیس پلیس راهور ناجا اضافه کرد: مسافرانی که ناگزیر شدند به شهر‌های زرد یا آبی سفر کنند و اکنون وضعیت این شهر‌ها از زرد به نارنجی و قرمز تبدیل شده، بر اساس ابلاغ، از یکم فروردین، ۳ روز فرصت داشتند از این شهر‌ها خارج شوند که یک روز آن نیز گذشته و بنابراین ۴۸ ساعت فرصت خروج دارند. در صورتی که اصرار ماندن داشته باشند، طبق مقررات اعمال قانون خواهند شد.

وی افزود: اگر در شهر قرمز باشند، در هر ۲۴ ساعت، یک میلیون و اگر در شهر نارنجی باشند، ۵۰۰ هزار تومان جریمه خواهند شد.

سردار هادیانفر در آخر گفت: نهایت همکاری در این حوزه با وزارت بهداشت و پلیس صورت گرفته است و از هموطنان خواهشمندیم این همکاری‌ها ادامه داشته باشد تا شاهد اتمام این بیماری باشیم و بتوانیم جاده‌ها را در شرایطی آماده سازی کنیم که مردم بتوانند در شهر‌ها با فراغ بال و بدون استرس سفر کنند و از طبیعت زیبای کشورمان بهره‌مند شوند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار