با آمدن مسکن ملی؛

خانه ارزان می‌شود

شب گذشته بود که وزیر راه و شهرسازی یکی از عوامل ارزان شدن مسکن در کشور را، عرضه واحدهای مسکن ملی به متقاضیان دانست.

 به گزارش خبرنگار مسکن گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،  طرح اقدام ملی مسکن به عنوان یکی از مهم‌ترین طرح‌های مسکنی کشور به شمار می‌رود که از سال گذشته اجرای آن کلید خورد، بازار مسکن در یکی دو سال گذشته با رشد چشم گیر قیمت‌ها مواجه شده است به طوری که قدرت خرید مسکن برای متقاضیان به شکل چشم گیری کاهش یافته و از بهمن ماه سال ۹۸ روند افزایشی قیمت‌ها آغاز و به مرور در اردیبهشت و خرداد سال گذشته شاهد افزایش ۱۰۰ درصدی قیمت‌ها شدیم و همین امر باعث ایجاد نوساناتی برای متقاضیان بازار خرید مسکن و همچنین مستاجران در این بازار شد به طوری که قدرت خرید در این ببین نسبت به سال‌های قبل روند نزولی به خود گرفت.

براساس این گزارش دولت برای بهبود وضعیت بازار مسکن تمهیداتی را در دستور کار خود قرار داد و طرح اقدام ملی مسکن را کلید زد در این طرح دولت سعی کرده روند خانه دار کردن مردم را تسهیل کند و با در اختیار قرار دادن زمین ارزان قیمت و همکاری بخش خصوصی بتواند نهضت خانه سازی را در کشور تقویت کند.

شب گذشته محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی به ارزان شدن مسکن، با افزایش عرضه به ویژه مسکن ملی اشاره کرد.

در زمستان سال ۹۸ بود که طرح مسکن ملی مطرح شد. این طرح شامل ساخت ۴۰۰ هزار واحد مسکونی است که ساخت ۲۰۰ هزار واحد آن در شهر‌های جدید و با مشارکت بخش خصوصی، ۱۰۰ هزار واحد در مناطق بافت فرسوده و توسط شرکت بازآفرینی شهری و ۱۰۰ هزار واحد بر عهده بنیاد مسکن انقلاب اسلامی است.

اوایل شهریورماه سال۹۸، ثبت‌نام طرح ملی مسکن از استان کرمان کلید خورد. از هجدهم آبان ماه ۱۳۹۸ نیز دور دوم ثبت‌نام طرح اقدام ملی مسکن در ده استان دیگر آغاز شد. در اولین گام در سیستان و بلوچستان، قم، خراسان‌شمالی و خراسان‌جنوبی نام‌نویسی شروع شد.

دومین گام، مربوط به کردستان، کهگیلویه و بویراحمد و گلستان است و در گام سوم نیز نام‌نویسی در چهارمحال و بختیاری، همدان و یزد شروع می‌شود.

شرایط متقاضیان برای طرح مسکن ملی چگونه بود؟

چهار شرط عمده برای ثبت‌نام در طرح ملی مسکن اعلام شده است که عبارت بود از تأهل و سرپرست خانواده بودن، از اول فروردین ۸۴ فاقد مالکیت مسکونی بودن که این شرط علاوه بر فرد متقاضی به افراد تحت تکفل هم اضافه می‌شود، عدم استفاده از امکانات دولتی از قبیل زمین، آپارتمان یا تسهیلات ویژه یارانه‌دار و داشتن سابقه سکونت در شهر مورد تقاضا به مدت پنج سال. در مورد سایر شرایط، متقاضیان ثبت‌نام می‌توانند با مراجعه به سایت www.tem.mrud.ir شروط نام‌نویسی را مطالعه کنند.

میزان تسهیلات پرداختی و آورده متقاضیان مسکن ملی

در طرح اقدام ملی سه نوع تسهیلات وجود دارد برخی از متقاضیان در صندوق پس‌انداز یکم سپرده‌گذاری کرده‌اند که در گذشته می‌توانستند بین ۸۰، ۱۲۰ و ۱۶۰ میلیون تومان برای خرید مسکن وام بگیرند و هم اکنون با تفاهمی که صورت گرفته است، می‌توانند برای ساخت مسکن در طرح اقدام ملی، از این وام استفاده کنند. گروهی دیگر می‌توانند از وام بافت فرسوده استفاده کنند که در بخشی از این وام از منابع صندوق توسعه و بخشی از منابع داخلی بانک به مبلغ ۱۰۰ میلیون تومان استفاده می‌شود و وام نهایی یک وام ۷۵ تا ۱۵۰میلیون تومانی است که از منابع داخلی بانک‌های عامل از جمله بانک مسکن با نرخ ۱۸ درصد کارمزد در ۱۲ سال پرداخت می‌شود.

قیمت مسکن ملی براساس هزینه تمام شده ساخت تعیین می‌شود

مسکن ملی در سال‌های اخیر با افزایش قیمت رو به رو بوده است. مسکن ملی ساخته شد تا افراد کم درآمد جامعه امکان خانه دار شدن برایشان محیا شود. مسکن ملی به منظور کاهش قیمت خانه ساخته شد. مسکن ملی از زمان احمدی نژاد ساخته شد. مسکن ملی با طرح جدید وام مکسن امکان خانه دار شدن را راحت‌تر کرده است.

محمود محمودزاده معاون مسکن و ساختمان وزیر راه وشهرسازی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه هزینه ساخت مسکن ملی همان قیمت تمام شده ساخت است، گفت: در قرارداد‌های مسکن ملی هم همان زمان اعلام کردیم که قیمت مسکن ملی هم قیمت تمام شده ساخت واحد است و با توجه به افزایش هزینه‌ها از جمله سیمان و فولاد نهایت ۵ تا ۱۰ درصد تغییری در قیمت‌ها ایجاد شود.

درباره هزینه ساخت مسکن ملی و قیمت نهایی آن که اکنون در برخی استان‌ها تا متری ۴ میلیون تومان افزایش داشته است، افزود: در ابتدا تعیین قیمت پروژه‌های مسکن ملی را به عهده استان‌ها گذاشتیم و بعد با قیمت‌های متفاوتی مواجه شدیم که در استان‌های مختلف تصمیم‌گیری شد.

او ادامه داد: البته تاکید می‌کنم درباره قیمت‌های جدید فقط تصمیم‌گیری شد و هیچ وقت اجرایی نشده است. با این حال به این جمع بندی رسیدیم که ساخت مسکن ملی با یک مبلغ مشخص تعیین شود و با یک عدالت نسبی بتوانیم ساخت پروژه‌ها را پیش ببریم.

محمودزاده ادامه داد: از ابتدای پروژه مسکن ملی هم اعلام کردیم که بر اساس قیمت تمام شده است و آن، یک دلیل دارد؛ در تمام طرح‌های حمایتی دولت از بعد انقلاب، دولت فقط زمین، تسهیلات و خدمات فنی را ارائه می‌کند و پول ساخت توسط مردم از طریق تسهیلات دولتی و یا آورده آن‌ها تامین می‌شود.

او توضیح داد: از آنجایی که دولت، سازنده نیست و تامین مصالح نیز انجام نداده است، قیمت تمام شده بستگی به قیمت بازار دارد، اما هزینه ساخت تعیین شده است و بر اساس فهرست بهای مشخص در تمامی استان‌ها اجرا می‌شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: قیمت ساخت مسکن ملی بر اساس فهرست بهای تعیین شده است که نوسانات بازار را هم با توجه به امکان تعدیل، پوشش می‌دهد.

حذف بیش از ۱۲۷ هزار متقاضی از طرح اقدام ملی مسکن

جابری مدیر کل مسکن شهری بنیاد مسکن در گفت‌وگو با خبرنگار مسکن گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه طرح اقدام ملی مسکن به عنوان مهم‌ترین طرح مسکن در دولت دوازدهم برای تحقق تأمین مسکن خانوار‌های کم درآمد طراحی شده است، گفت: این طرح به منظور دستیابی به اهداف کمی سند چشم انداز ایران در افق ۱۴۰۴، برای خانوار‌های شهری اجرایی شده است و مقرر شده در قالب این طرح ۴۰۰ هزار واحد مسکونی در شهر‌های مختلف ساخته شود.

او ادامه داد: بنیاد مسکن در این طرح ملی متولی اجرا در ۵۴۶ نقطه شهری با جمعیت کمتر از یکصدهزار نفر و ۱۸ نقطه شهری بالای یکصد هزار نفر جمعیت است که اقدامات انجام‌شده است.

مدیر کل بنیاد مسکن شهری با بیان اینکه در شهر‌های مورد تعهد بنیاد، ۳۲۲ هزار ۸۶۹ نفر متقاضی ثبت نام کرده اند که از این تعداد ۲۱۱ هزار ۷۲۵ نفر استعلامات سه‌گانه (فرم ج- مالکیت- تسهیلات بانکی) آن‌ها بررسی و تأیید شده است. افزود: ۱۸۲ هزار و ۵۵۲ نفر مدارک مورد نیاز را در سامانه طرح بارگزاری شده و برای انجام ادامه فرایند به شعبات بنیاد مسکن مراجعه نموده و در مرحله بعدی پالایش قرار گرفته‌اند.

جابری با بیان اینکه در این مرحله ۱۲۷ هزار ۸۶۶ نفر به دلایلی همچون (انصراف متقاضی، حائز شرایط نبودن، عدم سابقه سکونت و ...) حذف شده‌اند و ۵۳.۳۲۶ نفر تأیید نهایی شده‌اند، افزود: از این تعداد متقاضی ۴۳ هزار ۶۲۳ نفر افتتاح حساب داشتند که ۳۸ هزار ۳۲۲ نفر آورده اولیه خود را در بانک‌های عامل واریز نموده‌اند.

او بیان کرد: مجموع آورده متقاضیان تا این مرحله ۱۷.۴۳۰ میلیارد ریال است که نزد بانک‌های مسکن به نام خود متقاضی است و تعداد ۲۹.۱۰۰ نفر از متقاضیان به پروژه‌های طرح اقدام ملی تخصیص داده شده اند.

مدیرکل مسکن شهری بنیاد مسکن توضیح داد: تامین زمین طرح اقدام ملی یکی از ارکان اصلی و مهم در موفقیت طرح است از این رویکی از اولویت‌های اجرای این طرح مربوط به متقاضیانی است که دارای زمین هستند به طوری که اجرای این طرح در قالب ارایه تسهیلات بانکی به خود مالکان به اجرا در خواهد می‌آید و برای متقاضیانی که فاقد زمین هستند وزارت راه و شهرسازی از طریق سازمان ملی و زمین و مسکن اراضی مورد نیاز را در اختیار بنیاد مسکن قرار می‌دهد که تاکنون ۷۵۲.۲ هکتار زمین احصاءو تملک شده است که پس از برگزاری مناقصه جهت اجرا به مجری تحویل داده خواهدشد.

تحویل واحد‌های مسکن ملی از اردیبهشت ماه

براساس این گزارش اسلامی وزیر راه وشهرسازی چندی پیش در پاسخ به سوال باشگاه خبرنگاران جوان، در رابطه با اعلام یک خبر در سال ۱۴۰۰ در حوزه مسکن با بیان اینکه ما باید در سال ۱۴۰۰به گونه‌ای حرکت می‌کنیم که از اردیبهشت ماه پروژه‌های طرح ملی مسکن به ترتیبی که شروع شده به بهره برداری برسانیم، افزود: در اجرای این طرح‌ها مردم خود بیشتر تلاش کرده‌اند و با تکمیل آورده‌های خود می‌توانند واحدیشان را در برخی از استان‌ها و مناطق تحویل بگیرند و سختی‌های که بسیاری از متقاضیان در بحث مسکن کشیده‌اند را کاهش دهیم.

براساس این گزارش با رشد جهشی قیمت مسکن در سال‌های گذشته امیدواریم دولت در حوزه طرح اقدام ملی مسکن به وعده‌های خود جامعه عمل بپوشاند و بتواند با تحویل به موقع واحد‌های مسکن ملی امید مردم در این بخش را نا امید نکند.

انتهای پیام/

برچسب ها: مسکن ملی ، بازار مسکن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۷۸
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۳ ۰۵ فروردين ۱۴۰۰
راه ارزان شدن مسکن ساختن مسکن ملی یا مسکن مهر در بیابانهای بی امکانات و خانه هایی مثل خودروهایمان بی کیفیت نیست راهش ارزان کردن مصالح و خدمات ارزان شهرداری و نظام مهندسی و واگذاری زمین به بی خانمانهاست آن هم در حاشیه شهرها نه در بیابانها.
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۰۰:۰۶ ۰۵ فروردين ۱۴۰۰
وقتی ۶سال از ۸سال وزارت مسکن این دولت دست شخصی بود، که افتخارش این بود که یک مسکن مهر رو هم افتتاح نکرده
باید هم الان وضعیت مسکن اینجوری باشه
الان که میخوان دولت رو تحویل بدن به فکر مسکن مردم افتادن اون هم نه با عمل بلکه وعده و وعید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۳ ۰۴ فروردين ۱۴۰۰
این وعده ها زیاد است سال اینده مسکن و دلار و خودرو و.......... افزایش خواهد یافت بخاطر تورم ۶۵ درصدی فقط بیش از حد گران نشود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۳ ۰۴ فروردين ۱۴۰۰
اولین جوک سال ۱۴۰۰ خخخخخخ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۸ ۰۴ فروردين ۱۴۰۰
از این ارزونی ها زیاد شنیدیم چیز تازه ای ندارین بگین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۵ ۰۴ فروردين ۱۴۰۰
جک نگو مومن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۰ ۰۴ فروردين ۱۴۰۰
منظورمسولین خانه آخرته داداش
Iran (Islamic Republic of)
حسن
۱۹:۵۵ ۰۴ فروردين ۱۴۰۰
میلگرد از قیمت 3000تومان به 13000رسیده میخای بین مسکن ارزون میشه واقعا که وعده الکی به مردم نوین خواهشا
United Arab Emirates
محسن
۱۹:۵۴ ۰۴ فروردين ۱۴۰۰
دروغو ها مسکن شد آرزوی برای ما ایرانیها
Sweden
مصطفی
۱۹:۵۰ ۰۴ فروردين ۱۴۰۰
برای کاهش قیمت باید به صورت تساعدی از سرپرست یا اعضای سرپرست خانوار آنها که مالک بیش از یک خانه هستند مالیات کمرشکن گرفته شود. باید اجاره بهایی ثابت هر سال نسبت به تورم تعیین شود، سپس، هر مالکی که به اندازه آن گرفت مالیاتی اندک، هرکه کمتر از آن گرفت معاف از مالیات و هرکه بیش‌تر از آن گرفت باید مالیات خیلی زیاد بپردازد. آن وقت ببین چگونه خانه ارزان می‌شود.
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۹:۴۴ ۰۴ فروردين ۱۴۰۰
حنای شما دیگه رنگی نداره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۱ ۰۴ فروردين ۱۴۰۰
اولین دروغ قرن جدید
Sweden
مصطفی
۱۹:۲۷ ۰۴ فروردين ۱۴۰۰
مسکن ملی در بهترین حالتش می‌شه مسکن مهر که از وقتی تحویل داده شد و خرید و فروشش آزاد شد قیمت خانه‌ها هم وحشتناک بالا رفت.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۸ ۰۴ فروردين ۱۴۰۰
شتر درخواب بیند پنبه دانه گهی لپ لپ خورد گه دانه دانه
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۱۸:۵۶ ۰۴ فروردين ۱۴۰۰
لعنت الله علی قوم الظالمین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۱ ۰۴ فروردين ۱۴۰۰
یعنی مطئنم قیمتها بازم گرون میشه صدرصد...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۰ ۰۴ فروردين ۱۴۰۰
دروغ است

زمان انتخابات فرارسیده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۹ ۰۴ فروردين ۱۴۰۰
مرغ هم ارزان می شود اخه ۱۳ به در می خواهیم جوج بزنیم وای خدا میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۰ ۰۴ فروردين ۱۴۰۰
خونه ارزون میشه مثلا چند میشه از 500 میلیون میاد رو 400 میلیون شتر در خواب بیند پنبه دانه
Iran (Islamic Republic of)
جعفر
۱۸:۰۷ ۰۴ فروردين ۱۴۰۰
از پول نفت خرج رفاه مردم کنید
پول نفت که فقط برای رفاه آقازاده نیست برای مردم هم هست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۳ ۰۴ فروردين ۱۴۰۰
حتما باشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۰ ۰۴ فروردين ۱۴۰۰
نه پول درکاره نه خریدار
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۶ ۰۴ فروردين ۱۴۰۰
اجر گران شده علت را بررسی کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۶ ۰۴ فروردين ۱۴۰۰
کاش هر نفر در کشور فقط حق داشتن یک خونه با هر کارت ملی و کد ملی رو داشت! تا هر کسی اندازه ی نیازش خونه بخره و مسکن که نیاز اولیه هست برای سرمایه گذاری انتخاب نشه
Iran (Islamic Republic of)
منتقد
۱۷:۱۵ ۰۴ فروردين ۱۴۰۰
اساسا این تیپ اخبار حالم رو بد میکنه!!! دیگه بسه، خجالت بکشین!
Iran (Islamic Republic of)
عمار
۱۶:۵۷ ۰۴ فروردين ۱۴۰۰
واقعاااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۴ ۰۴ فروردين ۱۴۰۰
دولت ۸ سال مردم رو تحت فشار قرارداد تا به خواسته های حزبی و اقتصادی خودشون برسند
۸ سال دولتی فاقد تدبیر و امیدوار به غرب
واقعا صد سال بعد که تاریخ را می خوانند در مورد این دولت چه خواهند گفت و مردمی که آنها را انتخاب کردند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۹ ۰۴ فروردين ۱۴۰۰
مسکن ملی تقریبا 300 میلیون رو خود متقاضی باید بیاره و صد میلیونش رو به صورت وام دولت میده! یعنی در طول هر سال تقریبا باید متقاضی صد میلیون بده، خوب اگه طرف سیصد میلیون رو میتونست جور کنه که تا الان خودش خونه دار شده بود که! و دیگه چه نیازی به اون صد میلیون داشت ؟
با این در امدهای فعلی و خرج های زندگی که حقوق یه نفر به آخر برج نمیرسه، چطوری یه ادم میتونه سالی صد میلیون برای مسکن ملی بده؟ از کجا بیاره؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۴ ۰۴ فروردين ۱۴۰۰
خسته ام از وعده های سرکاری
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۳ ۰۴ فروردين ۱۴۰۰
خوش به حال اونایی که پول داشتن و تونستن مسکن ملی بخرن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۹ ۰۴ فروردين ۱۴۰۰
آره خوابشو دیدم شما هم خواب دیدی؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۸ ۰۴ فروردين ۱۴۰۰
دیگه کسی به فکر خونه خریدن تو ایران نیست حتی راننده مدیر شرکتمونم پولاشو فرستاده گرجستان خونه بخره. حالا شما جلو واردات خودرو رو به بهونه خروج ارز بگیرید و تا می تونید زندگیو واسه مردم سخت کنید. چی ارزون شده که خونه ارزون شه؟سیمان، میلگرد، کاشی و سرامیک؟؟؟ ماسه که دیگه خاک کشور خودمونه دوبرابر شده تو چند ماه اخیر. واییییی خدا.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۱ ۰۴ فروردين ۱۴۰۰
هیچ اتفاقی بنفع مردم نخواهد افتاد و خانه دارشدن درشهر ارزوئی بگوربردنی خواهدماند. مگر مسیولین, وزرا, نماینده های مجلس دوست دارند قیمت مسکن پائین بیاد؟ چون بضرر خودشان خواهدبود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۳ ۰۴ فروردين ۱۴۰۰
خودرو هم میگفتن نخرید ارزان می شود طلا و سکه هم میگفتن نخرید ارزان می‌شود هر ساعت شاهد گران شدنشون هستیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۰ ۰۴ فروردين ۱۴۰۰
اول معلوم کنید مافیای مسکن کیا هستند اخه مگه داریم تو کشورهای امریکا و غرب زمان خانه دار شدن مردم هفت تا ده ساله تو کشورهای عربی هنسایه خودمان هم همین طور بعد چرا باید تو کشور ما زمان خانه دار شدن باید نزدیک به هشتاد سال باشه کشور ما از نظز زمین و منابع مصالح از همه کشورها بالاتره اما چهل دو ساله هیچ برنامه ای برای مسکن نکردین فقط مافیای قدرت همه کار دارن میکنند چه مسکن دارو و غذا دست بردارید دیگه الان بیشتر اگهی ها نگاه میکتی خانه ها خالیه اما هر روز قیمتها بالا میره بجای ثبت نام و اینکارها شروع کنید به تولید مسکن انبوه من خانه دارم اما از عذاب مردم با این قیمتهای الکی نجومی و مافیایی راضی نیستم والا این وضع مسکن از صد تا ربا بدتر شده چون مافیای قدرت درگیرش هستند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۴ ۰۴ فروردين ۱۴۰۰
واقعا که
United States of America
ناشناس
۱۳:۲۴ ۰۴ فروردين ۱۴۰۰
اخه میلگرد و مصالح ارزون شده که خونه ارزون بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۸ ۰۴ فروردين ۱۴۰۰
مصالح ساختمانی گرانه هیچ چیز ارزان نمیشود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۴ ۰۴ فروردين ۱۴۰۰
سلام تو رو خدا بدادم برسید من متولد دهه شصت هستم هرجا میرم برای کار میگن سن بالا هست اخه33سال سنم نه پول دارم نه خونه نه زن نه شغل لیسانس حسابداری هستم سربازی هم رفتم سابقه بیمه دارم بخدا خسته شدم دلسوز ندارم یکی بدادم برسه چکار کنم افسردگی گرفتم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۳ ۰۴ فروردين ۱۴۰۰
منم شرایط تورو دارم،کارگری میکنم
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۱۱:۱۸ ۰۵ فروردين ۱۴۰۰
۲۱ و ۴۳ من کارگری هم گیرم نیومده...
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۱۲:۴۷ ۰۴ فروردين ۱۴۰۰
هر موقع مصالح ساختمانی ارزان شد خانه هم ارزان میشود سه سال پیش سیمان بود کیسه ای ۸ هزار تومان الان شده ۵۰ هزار تومان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۷ ۰۴ فروردين ۱۴۰۰
این دولت سیاست دولت مداری آگاهی نداشت خانه مسکن زمین چهار صد در صد گران شده هزو هو به ملت دروغ میگوید 100/ 100 چرا با این حرفها میخاهی ناکارآمدی سر این ملت را شیره بمالی آقای اسلامی این مردم درآمد جنب عالی را ندارند با حقوق باز نشستگی ومستمری بگیری آیا میتواند صاحب خانه شود
Iran (Islamic Republic of)
حمید
۱۲:۳۰ ۰۴ فروردين ۱۴۰۰
گفتید ماشین نخرید ۶۴ میلیون پول داشتم میتونستم ۲۰۶ مدل ۹۲ بخرم. نخریدم دست آخر پراید مدل ۹۴ خریدم. لطفا نگید خانه ارزون میشه. یک سری ها خانه ندارن خدارو خوش نمیاد...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۴ ۰۴ فروردين ۱۴۰۰
تو آمل قراره بدن.
اما نمیگن محل احداث خانه کجاست؟
فقط میگن ۴۰ ملیون دیگه بدید
بهتون میگیم؟
این چه طرحی که بنیاد مسکن هم نمیدونه خونه ها کجاست!!؟؟
و این داستان ادامه دارد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۰ ۰۴ فروردين ۱۴۰۰
بازهم اقدام نمایشی دولت.و مسخره کردن مردم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۵ ۰۴ فروردين ۱۴۰۰
كدام مسكن ملى؟
تعدادش چند عدده؟
همون باقيمانده مسكن مهر را به اتمام مى رسانديد
Iran (Islamic Republic of)
قریشوندی
۱۹:۰۷ ۰۴ فروردين ۱۴۰۰
اینها میخوان مردم رو ناراضی نگه دارن واسه همین روز اول گفتن مسکن مهر رو قبول ندارن و بعدش هم که مسکن نساختن.
چون مافیای سکه, ماشین, مسکن و ... خودشون هستن.
با تخصیص درصدی از پول فروش نفت به بودجه کشور و در نتیجه کسری بودجه و تورم هفت ساله که کمر ما مردم بیچاره رو خورد کردن.
امسال هم کسری بودجه 1400 رو از ما در میارن. یا با دست بردن توی بورس یا گران کردن و چاپ بدون پشت وانه پول و در نتیجه تورم و فقیر تر شدن مردم.
ما احساس میکنیم "ما" یعنی ملت ایران و "اونها" یعنی دولت روحانی. یعنی مردم از دولت جدا هستن. دولتی که شروعش با دروغ و اتمامش هم با دروغه.
United States of America
ناشناس
۱۲:۱۴ ۰۴ فروردين ۱۴۰۰
هیچ اتفاقی نمیافتد من درسال 87 یک اپارتمان خریدم 90 میلیون و 35 میلیون وام 18 در صد گرفتم و حقوقم 900 هزار تومان بود یعنی 100 بابر حقوق ولی امروز همان منزل با افت 15 ساله شده 4 میلیارد یعنی 500 برابر حقوق من کیسه سیمان 35 هزار تومانی اشتباه بیجا میکنه نرخ مسکن بیاره پایین
Iran (Islamic Republic of)
حمید
۱۲:۱۲ ۰۴ فروردين ۱۴۰۰
مشخره توشعرستان ما به نقطه بیابانی انتخاب کردند که. باشعر مادریم مه الان هستم بیست کیلومتر فاصله داره انصراف زدم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۵ ۰۴ فروردين ۱۴۰۰
اگه رییس جمهور بعدی اصولگرا باشد مردم انتظار دارند که حالا که تمام نهادهای کشور دست ااصولگراهاست قیمتها رو برگردونند به حداقل 2 سال قبل..اگر این کار انجام نشه و مردم تغییری تو زندگیشون نبینند دیگه هیچ امیدی باقی نمیمونه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۶ ۰۴ فروردين ۱۴۰۰
دروغه....
Iran (Islamic Republic of)
ق
۱۱:۵۵ ۰۴ فروردين ۱۴۰۰
اصلا ارزان نمیشه ، از این حرفا خیلی زیاد شنیدیم . وقتی مصالح ساختمانی هر روز افزایش قیمت دارند چطوری ارزان می شود؟؟؟؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۴ ۰۴ فروردين ۱۴۰۰
تو شهر ما هنوز این طرح اصلا مطرح نیست . مونده ام اینجا جزو خاک ایران نیست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۷ ۰۴ فروردين ۱۴۰۰
منو یاد تیتر اول انقلاب در روزنامه کیهان انداخت "خانه نخرید ارزان میشود " تا الان هرمتر مربع حانه پنجاه هزار برابر شده قبل انقلاب متری هزار تا تک تومان بود الان در همان محل زمین متری پنجاه میلیون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۵ ۰۴ فروردين ۱۴۰۰
این آلونکا فقط به درد پایتخت نشین ها میخوره.
Iran (Islamic Republic of)
حسن
۱۱:۴۴ ۰۴ فروردين ۱۴۰۰
این دولت از کنترل و ارزان شدن قیمت مرغ و تخم مرغ بر نمی اید و شما انتظار دارید قیمت مسکن راکنترل و ارزان کند؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۰ ۰۴ فروردين ۱۴۰۰
42 سال اداره مملکت با وعده دروغی به مردم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۱ ۰۴ فروردين ۱۴۰۰
شما باور نکنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۰ ۰۴ فروردين ۱۴۰۰
بله ارزان میشه فقط در خواب
سر به بازار نزدید ببینید چه خبر است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۶ ۰۴ فروردين ۱۴۰۰
خدا به دادمون برسه که همیشه هر وقت گفتید ارزان میشه برعکس شده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۳ ۰۴ فروردين ۱۴۰۰
اول معلوم کنید چه کسانی باعث گرانی مسکن شدن و چه قدرتی پشت ایندمافیا است
Iran (Islamic Republic of)
شایان
۱۰:۴۲ ۰۴ فروردين ۱۴۰۰
اگر از پول نفت خرج مردم کنن و براشون خانه با کیفیت بسازن و پولش رو در اقساط ۹۹ ساله بگیرن حتما این اتفاق خوب خواهد افتاد
Iran (Islamic Republic of)
شهروند
۱۹:۲۱ ۰۴ فروردين ۱۴۰۰
مگه همه کشورهای دنیا با نفت و منابع طبیعی کشور شون رو اداره میکنن؟؟
ایتالیا و ژاپن نفت و منابع طبیعی ندارن اما بزرگ ترین قدرت اقتصادی و صنعتی دنیا هستن.
اتفاقا" وجود نفت و پول های باد آورده باعث شده ضعف مدیریت کشور پشت این پول ها پنهان بشه و رانت ها و فساد ها بوجود بیاد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۲ ۰۴ فروردين ۱۴۰۰
دولت خواب بوده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۲ ۰۴ فروردين ۱۴۰۰
واقعا کسی نیست بگه چرا 7 سال روحانی مسکن مهر رو متوقف کرد حالا اسمش عوض شد مسکن ملی، یعنی اینقدر مسئول مصونیت دارن؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۴ ۰۴ فروردين ۱۴۰۰
مگر خانه اخرت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۲ ۰۴ فروردين ۱۴۰۰
ارزون دقیقا منظورتون چیه ،مسکن دویست میلیونی شده دو میلیارد حالا بشه یک و نیم میلیارد ارزون شد ،
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۱ ۰۴ فروردين ۱۴۰۰
شتر در خواب بیند پنبه دانه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۰ ۰۴ فروردين ۱۴۰۰
این مسکن ملی قرارباچی ساخته شود؟ قیمت مصالح وغیره وتمام شده یک مسکن چقدراست ؟ مثل سایرمشکلات کشوراقایان ازهیچ چیزخبرندارندوهرزگاهی یه شعاری میدهندکه دیده شوند
Iran (Islamic Republic of)
پیمان اشراقی
۰۹:۵۶ ۰۴ فروردين ۱۴۰۰
سلام ،

الآن یک هفته است ،
رادیو و تلویزیون نگاه نکرده ام .
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۰۹:۳۷ ۰۴ فروردين ۱۴۰۰
لطفا هرچه سریعتر از صاحبان خانه های خالی و اجاره بده ها مالیات سنگین بگیرید.
کاره سختی نیست. چون به شماها سخت میگذره انجام نمیدید.
Iran (Islamic Republic of)
احسان
۰۹:۳۱ ۰۴ فروردين ۱۴۰۰
بشرطی که پول همین مسکن ملی ها رو بشه داد
هر سه ماه ۵۵ میلیون از من میخوان
قرار بود متری‌ ۲میلیون ۳۰۰ باشه
نه متری ۷ ای ۸ میلیون
کسی نمیتونه پرداخت کنه.
همین یکی دوماه پیش موقع ثبت قرارداد همه اعتراض کردند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۲ ۰۴ فروردين ۱۴۰۰
بشین تا بشه
Iran (Islamic Republic of)
ن
۰۹:۰۷ ۰۴ فروردين ۱۴۰۰
تا شما بر مدیریت ها حاکم هستید هیچ چیزی حتی نمک هم ارزان نخواهد شد اگر هدف و نیت ارزان شدن داشتید مسکن مهر را نابود نمی کردید و این همه سرمایه را بر باد نمی دادید و حالا در واپسین عمر بی برکت خود از مسکن ملی حرف می زنید مسکن ملی هم توسط مدیریت بعدی اگر مثل شما فکر کند نابود می شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۵ ۰۴ فروردين ۱۴۰۰
مسکن مهر هنوز به اتمام نرساندن دولت وشهرسازی و قوه قضاییه هم طرفدار تعاونی هاست هیچ کاری نکردن چیب مردمو تیغ میزنن چه انتظاری از ملی داری به دولت بعدی برسه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۳ ۰۴ فروردين ۱۴۰۰
عزیزم مثلا چقدر ارزان میشود،متری صد تومان ،برو خدا خیرت بده،تو این مملکت چیزی که گران شد دیگر پایین بیا نیست،همشم زیر سر بازارسازه،اونم میدونید که کیه
Iran (Islamic Republic of)
محسن
۰۸:۵۵ ۰۴ فروردين ۱۴۰۰
نفسمان بریدتوگرانی.نسل دهه شصت منقرض شده وگرانی مسکن و...
آخرین اخبار