همسفر با کرونا در اتوبوس‌های شلوغ درون شهری

با وجودی که ستاد ملی و استانی مدیریت کرونا، ناوگان اتوبوسرانی را مکلف به سوار کردن مسافر با ۵۰ درصد ظرفیت کرده، اما گویا از اجرای این مصوبه در بیرجند کمتر خبری است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند،کرونا این روز‌ها پرسه زنان در حال زمین گیر کردن مردم است؛ ویروس مرگباری که قربانیان خود را عمدتا در مکان‌های شلوغ و پر تردد مانند اتوبوسها، دورهمی ها، مراسم عروسی و عزا و حتی آرامستان انتخاب می‌کند.

با همه گیری کرونا، ظرفیت خدمات رسانی ناوگان اتوبوسرانی درون شهری بیرجند به کمتر از ۵۰ درصد کاهش یافت؛ هشدار‌های کرونایی در ابتدا این ناوگان را برای مدت کوتاهی تعطیل کرد، اما با فروکش کردن کرونا، حرکت اتوبوس‌ها دوباره از سر گرفته شد.


بیشتر بخوانید


با وجود تأکید ستاد استانی مدیریت کرونا مبنی بر رعایت فاصله گذاری اجتماعی اجتماعی و زدن ضربدر روی صندلی ها، اما مشاهدات میدانی خبرنگار ما نشان می‌دهد نه تنها از رعایت این دستورالعمل خبری نیست، بلکه در برخی مسیر‌ها ظرفیت اتوبوس‌ها تکمیل می‌شود.

یکی از شهروندان بیرجندی در گفتگو با خبرنگار ما می‌گوید: متأسفانه فاصله گذاری اجتماعی در اتوبوس‌ها اصلا رعایت نمی‌شود و وقتی این موضوع را به راننده تذکر می‌دهیم در جواب می‌گوید سوار نشوید!

آقای میانسالی هم که با سبد پر از میوه در حال سوار شدن به اتوبوس خط مهر شهر است می‌گوید: مجبورم برای خرید و رفتن به خانه از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده کنم، اما وقتی می‌بینم اتوبوس شلوغ است برای حفظ سلامتی خودم سوار نمی‌شوم.

اتوبوس درون شهری در صورت تخلف، جریمه ندارد!

ظرفیت ۵۰ درصدی سوار کردن مسافر در اتوبوس‌های درون شهری به ما ابلاغ شده، اما در صورت تخلف، جریمه ۳۰ هزار تومانی اعمال نمی‌شود!

این گفته مدیرعامل سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری بیرجند در پاسخ به سؤال خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان بود که می‌گوید : اتوبوس‌های شرکت واحد اگر بیشتر از ظرفیت سوار کنند ما توان جریمه راننده و یا مسافر را نداریم، پس مردم مراعات کنند!

غلامپور بیان کرد: اتوبوس‌های برون شهری مبدأ و مقصد مشخصی دارند و، چون به مسافر بلیط داده می‌شود در صورت تخلف جریمه می‌شوند؛ برای اتوبوس‌های درون شهری هنوز جریمه‌ای ابلاغ نشده است.

۲۰ درصد ناوگان اتوبوسرانی شهری فعال است.

مدیرعامل سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری بیرجند با بیان اینکه هم اکنون تنها ۲۰ درصد از اتوبوس‌ها مسافر سوار می‌کنند افزود: صندلی اتوبوس‌ها یکی در میان، علامت گذاری شده که به مردم توصیه می‌کنیم اتوبوس‌های واحد درون شهری را در صورت شلوغی سوار نشوند.

به گفته غلامپور در ایام نوروز، بیشتر اتوبوس‌های شرکت واحد به خصوص در مسیر طالقانی با ظرفیت خالی تردد می‌کنند.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
زهرا
۱۵:۰۰ ۰۲ فروردين ۱۴۰۰
بندگان خدا چیکار کنن خب؟ اتوبوس سوار نشن باید با تاکسی برن که اونم به همت مسئولین و لطف گرونی ها جیب خالی کنه.هعیییی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۳ ۰۱ فروردين ۱۴۰۰
رانندگان هم حق دارند وقتی دولت و شهرداری حمایت مالی نمی کنند مسافر بیشتری سوار کنند
Iran (Islamic Republic of)
Faez
۱۳:۰۸ ۰۱ فروردين ۱۴۰۰
یه چیز دو طرفه هستش باید هم مردم مراعات کنند همم مسئولین بیشتر پیگیری کنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۳ ۰۱ فروردين ۱۴۰۰
اینقد میگن مردم بیش از ظرفیت سوار نشن، آیا برای جبران خسارت ما رانندگان هم فکری شده...از اول سال فقط 6 میلیون وام کرونا دادن که کفاف تعویض روغن اتوبوس رو نمیکنه چه رسه به اینکه مخارج زندگی رو تأمین کنه