در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

عراق فهرست زندانیان ایرانی را برای مبادله با کشورمان مشخص کرد

باقری کنی گفت: رئیس جمهور عراق فهرست ۵۷ زندانی را برای مبادله با زندانیان کشورش در ایران آماده کرد.

علی باقری کنی دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضاییه در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه حقوقی- قضایی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، در پاسخ به سوالی درباره آخرین وضعیت زندانیان ایران در عراق و تبادل آنها اظهار کرد: از گذشته توافق نامه‌ای با طرف عراقی برای تبادل محکومان ایرانی که در عراق هستند و محکومان عراقی که در ایران هستند، وجود داشته است.

وی با اشاره به سفر رئیس دستگاه قضا به عراق اظهار کرد: در سفر رئیس دستگاه قضا به عراق و با طرف عراقی درباره تبادل زندانیان دو کشور صحبت‌هایی مطرح شد و به نتایجی رسیدیم.

معاون امور بین‌الملل قوه قضائیه در پاسخ به این سوال که نتیجه جلساتی که در کشور عراق درباره تبادل زندانیان برگزار شد چه بود، بیان کرد : در سفر رئیس دستگاه قضا به بغداد جلسه ای در این رابطه برگزار شد و رئیس جمهور عراق اعلام کرد که در مرحله اول آمادگی دارد تا ۵۷ زندانی که نامشان در فهرست تبادلات وجود دارند به ایران بازگردند مبادله شوند.

باقری کنی تصریح کرد: در همین حوزه سفارت ایران در بغداد و دوستان ما در وزارت امور خارجه به صورت جدی در این حوزه عمل می‌کنند تا این تعداد زندانیان زودتر  به ایران بازگردند و باقی محکومیت خود را در ایران بگذرانند.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۷ ۳۰ اسفند ۱۳۹۹
چه عجب.
Iran (Islamic Republic of)
حمید
۱۴:۲۱ ۳۰ اسفند ۱۳۹۹
یادش بخیر ۱۳.۶.۱۳۶۹ از اسارت عراقیها آزاد شدم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۷ ۳۰ اسفند ۱۳۹۹
واقعا؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۱ ۳۰ اسفند ۱۳۹۹
جالبه.
آخرین اخبار