نگاهی به عملکرد فدراسیون اسکی در سال ۱۳۹۹

فدراسیون اسکی در سال ۱۳۹۹ سال پر فراز و نشیبی را پشت سر گذاشت.

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، تیم ملی اسکی ایران در سال ۹۹ روز‌های بسیار سختی را پشت سر گذاشت چرا که به علت شیوع ویروس کرونا بیش از نیمی از فصل اسکی روی چمن و اسکی روی برف تعطیل بود.  

ملی پوشان اسکی باز کشورمان مجبور بودند به صورت انفرادی تمرین کنند تا حداقل آمادگی خود را حفظ کنند. البته در اواخر اسفند ماه فدراسیون اسکی توانست لیگ برتر اسکی آلپاین و اسکی صحرانوردی را برگزار کند. البته وضعیت آب و هوایی بد باعث شد تا ۲ مرحله از لیگ برتر اسکی آلپاین و اسکی صحرانوردی لغو شود.  

تیم ملی اسکی در سال ۹۹ رقابت‌های قهرمانی جهان را پشت سر گذاشت که مهمترین رویداد در اسکی محسوب می‌شود. از حواشی این دیدار باید به ممنوع الخروجی سمیرا زرگری سرمربی تیم ملی اسکی اشاره کرد.

زرگری به علت اینکه همسرش او را ممنوع الخروج کرد نتوانست همراه تیم ملی به رقابت‌های قهرمانی جهان اعزام شود. همچنین تیم ملی اسکی اسپرینت در رقابت‌های قهرمانی جهان از آخر اول شدند که این موضوع جای تامل دارد.  

از دیگر اتفاقات سال ۹۹ اسکی می‌توان به خداحافظی فروغ عباسی و پوریا ساوه شمشکی ملی پوشان اسکی نیز اشاره کرد. کارشناسان معتقد هستند که فروغ عباسی خداحافظی زود هنگامی داشته است. همچنین با تصمیم فدراسیون اسکی قرار است  او به عنوان مربی در کنار تیم ملی اسکی حضور داشته باشد.

با توجه به خداحافظی ۲ چهره شاخص تیم ملی اسکی حالا باید فدراسیون به فکر حضور ملی پوشان جوان‌تر در المپیک زمستانی باشد. المپیک زمستانی یکی از مهمترین رویداد‌های اسکی محسوب می‌شود. فدراسیون نباید صرفا فقط به فکر حضور در این رقابت باشد بلکه باید نتیجه را نیز در نظر گرفت.

همچنین در سالی که گذشت شاهد انتخابات فدراسیون اسکی بودیم. نظریان با اکثریت آرای سکان داری فدراسیون اسکی را بر عهده گرفت. البته باید اشاره کرد که هیچکس تصور نمی کرد که نظریان به عنوان رئیس فدراسیون اسکی انتخاب شود چرا که رزومه ای در این رشته ورزشی ندارد.

امیدواریم در سال ۱۴۰۰ شاهد روز‌های درخشانی برای اسکی باشیم. تیم ملی اسکی المپیک زمستانی را پیش رو دارد و فدراسیون باید برای کسب سهمیه برنامه ریزی لازم را انجام بدهد.  


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار