معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران:

برگزاری کنسرت در گرمخانه‌های تهران به مناسبت نوروز / سنت توپ در کردن برای سال تحویل احیا می‌شود

جوادی یگانه گفت: شهر اجتماعی‌تر شده است و در سیاست‌های کلی بودجه سال ۱۴۰۰ این موضوع بیان شده است.

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، محمدرضا جوادی یگانه معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران در نشست خبری صبح امروز خود ضمن عرض تبریک اعیاد شعبانیه و با اشاره به برنامه‌های نوروز اظهار کرد: نگاه اوا ما در شهرداری تمیز کردن و آماده کردن شهر برای نوروز است و دیگری هم شاد کردن دل مردم است.

وی ادامه داد: امسال با توجه به شیوع کرونا راه‌های تازه‌ای یافته ایم و موضوع کنسرت آنلاین را ایجاد کردیم و البته امسال خستگی مردم بیشتر شده است و در کنار آن با خرید واکسن و تولید آن امید مردم هم بیشتر شده است.

جوادی یگانه با بیان اینکه در مسیر شهر تکانی اقدامات متعددی انجام گرفته است گفت: شهر اجتماعی‌تر شده است و در سیاست‌های کلی بودجه سال ۱۴۰۰ این موضوع بیان شده است.

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران درباره کوچه دوستی گفت: بنای کوچه دوستی رنگ کردن یا آوردن گلدان در کوچه است و توسط و تصمیم گیری توسط خود مردم خواهد بود و ما تنها امکانات را فراهم کنیم.

وی با اشاره به شعار جان تو و جان شهر بیان کرد: ما تلاش می‌کنیم در فاصله مردم و شهر ورود پیدا کنیم شهرداری کمپین همسایه من برای آپارتمان‌ها ایجادکرده است.

جوادی یگانه ادامه داد: مردم باید دیده شوند و بدانند مهم هستند و نا برای آن‌ها تصمیم نگیریم و امسال از ۱۵ اسفند برنامه‌های خود را در حوزه نوروز آغاز کردیم و کارناوال‌ها تا ۱۳ فروردین ادامه دارد.

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری بیان کرد: تهران کنسرت‌های مختلف در گرمخانه‌ها آغاز شده است و کمپین ۱+۱ توسط خیرین آغاز و شهرداری آغاز شده و برای محرومان اقداماتی انجام می‌دهد و از همه فعالان هنری و فرهنگی و مدیران دعوت می‌کنیم تا در گرمخانه‌ها حضور پیدا کنند.

وی با اشاره به نمایش عروسکی گفت: در ایام عید و ذر فضای باز خودرو‌های ۱۸ چرخ در حاشیه شهر نمایش‌های عروسکی برگزار می‌کنند.

جوادی یگانه با بیان اینکه بهشت زهرا در پنجشنبه آخر سال تعطیل است گفت: سوگواری بصورت مجازی برگزار می‌شود و بسته تسلیتی برلی خانواده‌های عزادار ارسال می‌شود.

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران گفت:سایت ویزیت تهران توسط ستاد گردشگری افتتاح می‌شود و توز مجازی گردشگری کاخ گلستان برای اولین بار امروز انجام می‌شود.

وی با اشاره به سال تحویل گفت: در این ایام نور افشانی انجام می‌شود و روز سال تحویل و شب عید ویدئومپینگ با اجرای علیرضا قربانی در میدان آزادی انجام می‌شود و امیدواریم مراسم توپ در کردن را احیا کنیم و آنرا به کمک ارتش انجام دهیم و روز نیمه شعبان ارکستر سمفونیک انجام می‌شود.

جوادی یگانه در پاسخ به این سوال که برای نگهداری شهر چه برنامه‌هایی وجود دارد گفت: در منطقه ۱۴ شهردار ار مردم خواسته تا خودشان [lu مدیریت پسماند را انجام دهند و برهمین اساس در تمام حوزه‌ها مسئله حقوق و آداب شهروندی را رعایت میکنیم.

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران در پاسخ به سوال دیگری درباره گذر نوروز اظهار کرد: موسیقی اقوام در باغ فرودس، ایوان انتظار، پارک دانشجو و میدان راه اهن، دریاچه چیتگر انجام می‌شود، اما حفظ سلامت مردم اهمیت بسیاری دارد و باید به گونه‌ای باشد تا تجمع زیاد نشود.

وی ادامه داد: کارناوال‌ها زودگذر هستند و سلامت مردم را تهدید نمی‌کنند و میخواهیم دوباره نوروز گاه را احیا کنیم.

جوادی یگانه درباره کمپین ۱+۱ گفت: در این کمپین تقاضا میکنیم تا مردم کمی از حقوق خودد را با رضایتشان به مستضعفان بپردازند و خیریه‌ها در این حوزه عمل می‌کنند و برای مثال در فروشگاه شهروند هم این اقدام انجام می‌شود.

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران با اشاره به وضعیت کودکان کار بیان کرد: کودک کار  برخلاف این تصور که آن‌ها مافیا هستند، محصول شدت فقر هستند. برهمین اساس به دلیل فقر کودکان کار ایجاد می‌شوند و درآمد به خانواده می‌رسد مسئله کودکان کار را نمی‌توان دستوری حل کرد وظیفه شهرداری تهران هم این نیست و ما با جمع آوری آن‌ها مخالفیم، زیرا روی روح و روان کودک اثر می‌گذارد.

وی ادامه داد: ما تلاش می‌کنیم در مراکز پرتو خود فعالیت‌هایی را انجام دهیم و بنای ما جمع آوری کودکان کار با شده زیاد نبست.

جوادی یگانه درباره زباله گردان بیان کرد: برداشتن زباله جرم نیست و شهرداری به سمت حل این مسئله رفته تا مخازن کمتر شوند و تا خرداد ۱۴۰۰ تعداد مخازن زباله نصف شود و به ساختمان‌ها داده شود و البته نارضایتی وجود داشته است.

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران ادامه داد: برخی پیمانکاران از کودکان زباله گرد استقاده می‌کردند، اما به سمت شناسایی و  اصلاح این موضوع رفته ایم و دادستانی به این موضوع وارد شده است و بازهم تاکید کردیم تا با خود کودک کاری نداشته باشیم بلکه با ماشین حمل کودک برخورد شود و طبیعتا این بازار باید جمع شود.

وی ادامه داد: واگذاری مراکز بهاران به بهزیستی منتفی شده است، زیرا کار مخصوص به خود را انجام می‌هد.

جوادی یگانه بیان کرد: ۱۵ درصد بیلبورد‌های شهری برای مناسبت های مختلف است.

انتهای پیام/

برچسب ها: کنسرت ، گرمخانه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار