گزارش اداره عقیدتی یمن در خصوص مداخلات آمریکا در دوران علی عبدالله صالح

اداره عقیدتی نیرو‌های مسلح یمن امروز گزارشی در خصوص مداخلات آمریکا به خصوص در دوران دولت سابق این کشور منتشر کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه خبری الیمن، اداره عقیدتی نیرو‌های مسلح یمن امروز در نخستین گزارش خود از مداخلات آمریکا در یمن به خصوص در دوران ریاست علی عبدالله صالح خبر داد.

در بخشی از گزارش منتشر شده از سوی اداره عقیدتی نیرو‌های مسلح یمن آمده است: در راستای تأیید سخنان عبدالملک بدرالدین الحوثی در سالگرد شهید در خصوص تسلط آمریکا بر ارتش یمن، اداره عقیدتی نیرو‌های مسلح برای همگان حجم طرح‌های امریکا برای هدف قرار دادن نیرو‌های مسلح و میزان اقداماتی را که در دهه‌های گذشته به آن دست زده بود، فاش می‌کند تا از این طریق، تصویری کامل از طبیعت هدف گرفته شدن یمن از سوی آمریکا مشخص شود.

در ادامه این گزارش آمده است: نقش آمریکا و عربستان در جنگ افروزی سال ۱۹۷۲ میلادی و شواهد تاریخی، بر مشارکت سران نظامی در این جنگ گواه است. آمریکا تنها از ارتش یمن برای اجرای برنامه خود در یمن استفاده نکرد؛ بلکه طبق اسناد و شواهد اداره عقیدتی نیرو‌های مسلح یمن، دستورات آمریکا به دولت علی عبدالله صالح (رئیس جمهور سابق یمن) در شمال کشور، عامل اعزام شماری از یگان‌های نظامی یمن برای جنگیدن در کنار نیرو‌های عراقی در جنگ ایران و عراق بود.

در ادامه این گزارش آمده است: در همین زمان دولت آمریکا با علی عبدالله صالح به منظور ارائه حمایت و تسهیلات به منظور اعزام نیرو به افغانستان همکاری داشت.

اداره عقیدتی نیرو‌های مسلح یمن در این گزارش خود همچنین به تماس‌ها تلفنی میان علی عبدالله صالح و جرج تنت رئیس وقت سازمان سیا اشاره می‌کند که یکی از این تماسها، نمایانگر ارتباط مستقیم سازمان سیا و تروریست‌های القاعده و همکاری مقامات دولت عبدالله صالح است. در این مکالمه رئیس سازمان سیا اصرار می‌کند که دولت یمن یکی از عناصر القاعده را که در انفجار در ناوشکن «یو اس اس کول» دستگیر شده بود، آزاد کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار