سلیمی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

پارلمان برای سیاست خارجی ریل گذاری می‌کند

عضو هیئت رئیسه مجلس گفت: در ۲۰ سال گذشته مجلس هیچ نقشی در سیاست خارجی نداشت، اما الان برعکس این موضوع اتفاق افتاده است و پارلمان برای سیاست خارجی ریل گذاری می‌کند.

حجت الاسلام علیرضا سلیمی عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار مجلس گروه  سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به عملکرد مجلس یازدهم در سال گذشته، گفت: در مجلس یازدهم چند کار مهم و راهبردی انجام شد که در تاریخ پارلمان و کشور باقی خواهد ماند.

وی با بیان اینکه مهمترین کاری که در این مجلس رخ داد بازگشت مجلس به راس امور بود، اظهار کرد: به طور مثال در ۲۰ سال گذشته مجلس هیچ نقشی در سیاست خارجی نداشته، اما الان برعکس این موضوع اتفاق افتاده است و پارلمان برای سیاست خارجی ریل گذاری می‌کند.

عضو هیئت رئیسه مجلس تصریح کرد: با تصویب قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم ها، مجلس برای دولت و وزارت خارجه مسیری را تعریف کرد که بر اساس آن در برجام حرکت کنند و در مقابل طرف‌های غربی قدرت چانه زنی بالایی را داشته باشند.

عضو هیئت رئیسه مجلس درباره اولویت‌های قوه مقننه در سال آینده اظهار کرد: در جلسات هیئت رئیسه با روسای کمیسیون‌ها اولویت بندی‌ها برای سال آینده انجام شده است که از جمله آن‌ها اصلاح آیین‌نامه داخلی و بحث رفع تحریم‌ها بوده که هر کدام از این موارد داری زیر مجموعه‌های است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۷ ۰۸ فروردين ۱۴۰۰
این کیه رفته تو سیاست خارجی این بیاد که ما کلا باید با همه به جز عراق و سوریه و افغانستان ویمن بجنگیم!!
آخرین اخبار