در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

سپرده گذاری ۵۰۰ میلیارد تومانی خیرین در صندوق امداد ولایت

رئیس کمیته امداد گفت: سال ۹۸، سپرده گذاران خیر در صندوق امداد ولایت، ۵۰۰ میلیارد تومان سپرده گذاری کردند و بیش از ۱۰۰ هزار نفر این مبلغ وام دریافت کردند.

سید مرتضی بختیاری رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: در سال ۹۹، بیش از ۲۱۴ هزار شغل در کمیته امداد ایجاد شد و برای سال ۱۴۰۰ طرح‌های وسیعی برای اشتغال کشور داریم.

او با بیان اینکه دولت و مجلس کمک کردند که تسهیلات ۶ هزار میلیارد تومانی به ۱۰ هزار میلیارد تومان برای سال ۱۴۰۰، افزایش یابد که ما بتوانیم در بحث توانمندسازی کار‌های گسترده تری را انجام دهیم، گفت: در صندوق قرض الحسنه امداد ولایت از بدو تاسیس برای اعطای وام قرض الحسنه تا سقف ۵ میلیون تومان هیچ، کارمزدی دریافت نمی‌شود.

رئیس کمیته امداد ادامه داد: بخش عمده وام گیرندگان صندوق قرض الحسنه امداد ولایت مددجویان کمیته امداد هستند البته غیر مددجویان که نیازمند باشند نیز از این صندوق می‌توانند، وام دریافت کنند و این مورد در اساس نامه تأسیس بانک به صورت انحصاری لحاظ نشده است.

او افزود: سال ۹۸، سپرده گذاران خیر در صندوق امداد ولایت، ۵۰۰ میلیارد تومان سپرده گذاری کردند و بیش از ۱۰۰ هزار نفر این مبلغ وام دریافت کردند و پول این افراد نیز در جای خود محفوظ است و هر زمان خود سپرده گذاران بخواهند، می‌توانند آن را برداشت کنند.

بختیاری گفت: از محل سپرده خیرین در صندوق امداد ولایت، مشکلات نیازمندان زیادی رفع شده است و بسیاری از خیرین نیز اعلام آمادگی کردند که از محل سپرده گذاری هایشان برای ساخت مسکن برای نیازمندان و ایتام وام داده شود و اقساط این وام نیز توسط خود خیرین پرداخت شود.

بیشتر بخوانید

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار