اعلام ویژه برنامه‌های نوروزی شبکه‌های استانی صدا و سیما

نشست خبری اعلام ویژه برنامه‌های نوروزی شبکه‌های استانی صدا و سیما برگزار شد.

به گزارش خبرنگار حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، نشست خبری اعلام ویژه برنامه‌های نوروزی شبکه‌های استانی صداوسیما امروز ۲۵ اسفندماه با حضور فاطمی رییس سیمای استان‌های صدا و سیما در تالار پژوهش ساختمان اداری برگزار شد.

سیدعباس فاطمی رییس مرکز سیمای استان‌ها گفت: ما نزدیک به ۸۱ شبکه رادیویی و تلویزیونی در معاونت استان‌ها داریم. کار‌های فراوانی در طول سال ۹۹ انجام شده است. کار‌هایی که به زعم دوستان دیگر باید در ایام کرونا تعطیل می‌شد و ما هم باید برای حفظ سلامت دوستان و نیرو‌های سازمان کار را تعطیل می‌کردیم، اما همکاران ما به دلیل احساس نیاز جامعه به کار خود ادامه دادند و برنامه‌های زیادی برای مقابله با کرونا تولید کردند.

وی افزود:یک اتفاق مبارکی که در معاونت استان‌ها رخ داد این بود که ما در برنامه‌های نمایشی یک دورخیز بلندی کردیم و با رکورد کمتر از ۱۱ ماه توانستیم این سریال را پس از تایید ایده و مراحل پیش تولید و تولید به پخش برسانیم.

فاطمی عنوان کرد: سال گذشته مستند‌های زیادی در معاونت استان‌ها تولید شد و در جشنواره‌های مختلف جایزه‌هایی را به خود اختصاص داد. امسال نیز در سالگرد شهادت سردار سلیمانی برگزار کردیم که نمونه موفقی از برگزاری جشنواره‌ها در دوران کرونا بود.

فاطمی درباره برنامه‌های نوروز گفت: ما نوروز ۱۴۰۰ را از امروز ۲۵ اسفند آغاز می‌کنیم و در این ایام ما ۵ راهبرد پیش بینی کردیم. رسانه ملی تابع سیاست‌های ستاد ملی مقابله با کروناست و همانطور که رهبر انقلاب هم گفت من هم سفر نمی‌روم ما هم در صداوسیما به مردم می‌گوییم در خانه‌ها بمانند تا سلامت بمانند. معرفی جاذبه‌های سیاحتی و گردشگری و ترویج آداب و رسوم استان‌ها از برنامه‌های ما برای نوروز است.

وی افزود: نوروز ما امسال طولانی‌ترین نوروز خواهد بود چراکه بعد از نوروز به ماه رمضان می‌رسیم و باید برنامه‌های ماه رمضان نیز مانند نوروز جذاب باشد. ما امسال اعیاد شعبانیه را در پیش داریم و به همین دلیل راهبردی را به شبکه‌های مختلف ارایه دادیم تا بر اساس آن سریال بسازند.
رییس مرکز سیمای استان‌ها توضیح داد: برای سال ۹۹ و ۱۴۰۰ نگاه ویژه‌ای به تولید مسابقه‌های استانی شده و می‌شود. همچنین این مسابقات از نوروز امسال روی آنتن شبکه شما و شبکه‌های استانی خواهد رفت. شبکه شما قرار است محور ارتباط بین شبکه‌های استانی باشد و شبکه‌ها مهمان یکدیگر خواهند شد.

وی ادامه داد: بخشی از نیاز مردم به معنویت در ارتباط با حرم‌های مطهر از طریق شبکه‌های قم، فارس و خراسان رضوی برطرف خواهد شد و همچنین بخش دیگر ارتباط بین الملل با عتبات عالیات است. در برنامه‌های نوروزی سعی می‌کنیم از نخبگان در شبکه‌های مختلف دعوت و با آن‌ها گفتگو کنیم.

فاطمی ادامه داد: در حوزه اطلاع رسانی نیز اخبار مربوط به امداد جاده ای، ارتباط با اورژانس کشور، بهداشت سفر و محیط، وضعیت آب و هوا، اخبار ستاد ملی مقابله با کرونا و… پوشش می‌دهیم.

وی عنوان کرد: ۱۰ سریال برای اولین بار تولید شده و در شبکه‌های استانی پخش می‌شود. این سریال‌ها در آذربایجان غربی، اردیبل، ایلام، خراسان رضوی، خوزستان، فارس، قزوین، گلستان، مازندران و مرکزی تولید شده اند. همچنین تله فیلم‌هایی برای اولین بار از شبکه‌های استانی پخش می‌شود. ۱۰۰ عنوان مستند نیز در ۱۶۳ قسمت تولید و برای مراکز ارسال شده است که روی آنتن می‌رود.

رییس مرکز سیمای استان‌ها بیان کرد: ۲۱۴ قسمت تولید جدید پویانمایی در ۱۱ عنوان نیز در ایام نوروز پخش خواهد شد. حوزه تامین برنامه ما هم در سال ۱۴۰۰ بیش از ۲۰ هزار دقیقه برنامه دارد که نسبت به سال گذشته رشد ۷۰ درصدی داشته است.

فاطمی درباره برنامه قاب ماندگار اظهار کرد: این برنامه قرار است به مرور خاطرات با درگذشتگان حوزه هنر از جمله خسرو شکیبایی، داوود رشیدی، سیروس گرجستانی، حسین محب اهری، شهلا ریاحی، هما روستا، حمیده خیرآبادی و… بپردازد.

وی با اشاره به اینکه امسال ۱۷ سریال از شبکه‌های ملی پخش شده است، بیان کرد: امیدوارم تولیدات جدید ما بتواند با مخاطب ارتباط برقرار کند.

رییس مراکز استان‌ها درباره فعالیت در حوزه موسیقی خاطرنشان کرد: همیشه فعالیت‌های خوبی در حوزه صورت گرفته است. ۲۰ قطعه موسیقی عیدانه داریم که روی آنتن می‌روند. همچنین سه نماهنگ جدید در حال تولید است و برای شعار سال دو نماهنگ آماده خواهد شد. علاوه بر این‌ها ۸۰ قطعه سرود با گویش فارسی و محلی و ۲۰ قطعه نماهنگ بدون کلام پخش خواهد شد.

فاطمی در پایان با اشاره به اینکه امسال معاونت استان‌ها یک سریال برای ماه رمضان ۱۴۰۰ دارد، توضیح داد: در حوزه سریال سازی در سال ۹۵ تا ۹۹، ۲۴۳ سریال و تله فیلم تولید شده است. همچنین ۱۳۰ قسمت سریال هم در سال ۹۹ روی آنتن بردیم و سریال‌هایی هم هم اکنون در مرحله تولید و پیش تولید هستند که از آن جمله می‌توان به سریال‌های مادر ایران در گیلان، شاه اسماعیل صفوی در مرکز اردبیل، نقش خاک، شهید شهریاری، طعم طمع، مردان نادر در بوشهر، راز ناتمام، جزر و مد، تقدیر و… اشاره کرد. در حقیقت ما سال آینده ۷ هزار دقیقه تولید الف خواهیم داشت.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار