رئیس کل دادگستری استان تهران خبر داد؛

آزادی ۱۵ زندانی در اجرای طرح پایش قضایی زندانیان ورامین

حشمتی مهذب از فراهم شدن زمینه آزادی ۱۵ نفر با استفاده از مرخصی پایان حبس خبر داد.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، محمدجواد حشمتی مهذب، رئیس کل دادگستری استان تهران همراه مدیرکل زندان ها، بازرس ویژه رئیس کل و ۵۰ نفر از قضات محاکم و شعب اجرای احکام و دادیاران در ندامتگاه ورامین حضور یافت تا به پرونده‌های زندانیان رسیدگی کند.

حشمتی مهذب در اجرای طرح پایش قضایی زندانیان ندامتگاه ورامین گفت: طی روز‌های پایانی سال، خانواده‌های این افراد چشم انتظار آزادی عضو خانواده شان هستند و تلاش بر این است تا حد ممکن زندانیانی که واجد شرایط قانونی هستند از تأسیسات و ارفاقات حقوقی برخوردار شوند.

رئیس کل دادگستری استان تهران تصریح کرد: این قبیل اقدامات که دستگیری از درماندگان است نزد خداوند متعال ماجور است و امیدواریم که نهاد‌های اجتماعی بیش از گذشته به کمک زندان‌ها بیایند تا شاهد تکرار جرم و بازگشت به زندان نباشیم و در حقیقت زندان‌ها تبدیل به دانشگاه و آموزشگاه نیکی‌ها شود.

مدیرکل زندان‌های استان تهران نیز ضمن سخنانی اظهار کرد: از ابتدای طرح پایش قضایی که مورد تأکید مقامات عالی قوه قضاییه و ریاست سازمان زندان هاست ضمن حضور گسترده مقامات قضایی و قضات در زندان‌ها و بررسی پرونده زندانیان، تعداد متهمان کاهش یافته است.


بیشتر بخوانید


سید حشمت الله حیات الغیب در ادامه بیان کرد: با برگزاری ۱۰هزار و ۴۹۵ مورد جلسات دادرسی الکترونیک طی ۵ ماه اخیر آمار اعزام مددجویان به محاکم قضایی به کمتر از ۱۰۰ نفر در کل استان تهران رسیده است.

وی در خصوص مددجویان ندامتگاه ورامین نیز افزود: طی این مدت با حضور قضات، تلاش مدیر، مسئولان و مددکاران این مرکز، ۱۹۲نفر ضمن دریافت احکام تخفیفی و رأفت دستگاه قضایی از این مرکز آزاد شده به کانون خانواده هایشان بازگشتند.

در این طرح پایش، رئیس کل دادگستری استان تهران و هیئت همراه از تمامی قسمت‌های ندامتگاه به ویژه سالن‌های ملاقات، آشپزخانه صنعتی و اندرزگاه‌ها بازدید کرده و روند اقدامات جهادی صورت گرفته طی یک سال اخیر را مثبت ارزیابی کردند و ضمن دیدار حضوری با تمام زندانیان که تا غروب ادامه داشت، زمینه آزادی ۱۵ نفر با استفاده از مرخصی پایان حبس فراهم شد و ارفاقات قانونی در مورد زندانیان واجد شرایط دیگر نیز اعمال شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار