حسینی کیا در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

کشور‌های منطقه بازار‌های هدف خوبی برای کالا‌های ایرانی هستند/ در دیپلماسی اقتصادی موفق عمل نکرده ایم

نماینده سنقر گفت: باید برای توسعه روابط با کشور‌های همسایه تلاش شود، چرا که کشور‌های منطقه بازار‌های هدف خوبی برای کالا‌های ایرانی هستند.

سید جواد حسینی کیا عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار مجلس گروه  سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره اهمیت توسعه دیپلماسی اقتصادی از سوی کشورمان اظهار کرد: متاسفانه در چند سال گذشته از سوی دستگاه دیپلماسی به مولفه‌های اقتصادی و استفاده از ظرفیت‌های موجود برای پیشبرد اهداف در قالب دیپلماسی اقتصادی توجه چندانی نشده و در این زمینه موفق نبوده‌ایم.

وی گفت: بسترهای لازم برای استفاده از دیپلماسی اقتصادی از سوی دولت به ویژه وزارت امورخارجه در سال‌های گذشته فراهم نشده است در حالی که می‌توانستیم با استفاده از رایزن‌های اقتصادی آموزش دیده اقدام به بازاریابی و تسهیل صادرات محصولات و تولیدات ایرانی به بازارهای جهانی کنیم.

نماینده سنقر در مجلس افزود: بنابراین باید تلاش جدی برای توسعه روابط با کشورهای همسایه صورت بگیرد،  چراکه کشورهای منطقه بازارهای هدف خوبی برای کالاهای ایرانی هستند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: اگر دستگاه دیپلماسی کشورمان با مولفه دیپلماسی اقتصادی اهمیت دهد، زمینه ورود سرمایه‌گذار نیز فراهم خواهد شد که این مهم سبب اشتغالزایی می شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار