تزریق واکسن کوو ایران برکت به ۲ داوطلب فاز دوم/ حسینی: تنوع سنی در فاز دوم و سوم متفاوت است

فاز دوم-سوم تزریق واکسن کوو ایران برکت با مجوز وزارت بهداشت امروز آغاز شد.

به گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، با موفقیت آمیز بودن مراحل تست فاز یک مطالعات واکسن کوو ایران برکت، امروز فاز دوم-سوم تزریق اولین واکسن کرونای ایرانی با تأیید و صدور مجوز کمیته اخلاق وزارت بهداشت آغاز شد.

گفتنی است فاز دوم و سوم به صورت تلفیقی انجام می‌شود و در فاز دوم ۴٠٠ داوطلب و در فاز سوم بیش از ٢٠ هزار داوطلب واکسن کووایران برکت را دریافت خواهند کرد.

تزریق واکسن کوو ایران برکت به ۲ داوطلب فاز دوم/ حسینی: تنوع سنی در فاز دوم و سوم متفاوت است

به گفته مینو محرز محقق تیم ارزیابی واکسن کووایران برکت، این واکسن در بهترین حالت خرداد ماه سال ١۴٠٠ به نتیجه نهایی و تزریق عمومی خواهد رسید.

تزریق واکسن ایرانی کرونا به اولین نفر از ۲۰ داوطلب فاز دوم

دقایقی پیش واکسن کوو ایران برکت به مهرناز رسولی نژاد استاد تمام بیماری‌های عفونی دانشگاه علوم پزشکی تهران، اولین نفر از ۲۰ داوطب فاز دوم تزریق شد.

تزریق واکسن کوو ایران برکت به دومین داوطلب فاز دوم

پس از تزریق واکسن کوو ایران برکت به اولین نفر از ۲۰ داوطلب فاز دوم، نوبت به دومین دریافت کننده این واکسن رسید و تزریق واکسن بر روی سینا مرادمند متخصص قلب و عروق و استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران دومین داوطلب فاز دوم انجام شد.

واکسیناسیون ۳۰۰ نفر در فاز دوم تزریق واکسن کوو ایران برکت

سید حامد حسینی مدیر تیم نظارت بر مطالعات بالینی واکسن کووایران برکت در مراسم فاز دوم-سوم مطالعه بالینی اولین واکسن ایرانی کرونا(کووایران برکت) اظهار کرد: فاز یک شروع شد و به پایان رسید؛ امروز خیلی خوشحالم که شروع فاز دوم و سوم کارآزمایی را استارت خواهیم زد.

او با بیان اینکه فاز یک با ۵۶ داوطلب انجام شد گفت: در این مرحله جمعیت ۳۰۰ نفری تحت واکسیناسیون قرار می‌گیرند.

حسینی گفت: چندین مطالعه را همزمان انجام می‌دهیم که تنوع سنی و گروه‌های سنی متفاوت هستند.

حسینی گفت: در فاز دوم به دنبال این هستیم که در تعداد بزرگتر تعداد آنتی بادی‌ها را بالاتر و به حد دلخواه برسانیم.

او با بیان اینکه در فاز سوم با جمعیت ٢٠ هزار نفری رو به رو هستیم و واکسن را به دو گروه تزریق می‌کنیم، گفت: در فاز سوم ٣٠٠ نفر وارد مطالعه می‌شوند که در ۶ شهر بزرگ، ٢٠ هزار داوطلب را وارد می‌کنیم.

حسینی با بیان اینکه اگر مقدار اثربخشی خوب بود، باید مجوزی دریافت کنیم که به صورت اورژانسی واکسن وارد بازار کنیم، گفت: فاز دوم تزریق واکسن کوو ایران برکت پایان اردیبهشت ماه تمام می‌شود و وارد فاز سوم می‌شویم.


بیشتر بخوانید


تولید انبوه و صنعتی سازی واکسن کوو ایران برکت در دستور کار ستاد اجرایی فرمان امام

محمد مخبر رئیس ستاد اجرایی فرمان امام در مراسم فاز دوم-سوم مطالعه بالینی اولین واکسن ایرانی کرونا (کووایران برکت) اظهار کرد: فاز اول با موفقیت به پایان رسید و مجوز فاز دوم و سوم را نیز گرفتیم.

او با بیان اینکه در تلاش هستیم واکسن ایمن با کمترین عارضه را تقدیم ملت کنیم، گفت: این افتخار است که با کمک جوانان کشور و با اتکاء به تخصص و اعتماد به نفس و جسارت در همه معضلات کشور بعد از انقلاب موفق شدیم گام های بلند و غیر قابل تصوری را برداریم.

مخبر گفت: فاز یک تست انسانی واکسن کوو ایران برکت با تلاش و نظارت وزارت بهداشت و اساتید به پایان رسید.

رئیس ستاد اجرایی فرمان امام با بیان اینکه این بار توانستیم با موفقیت و با کمترین عارضه فاز اول را پشت سر بگذاریم، افزود: از دوستانم در وزارت بهداشت می‌خواهم که همکاری‌شان با ستاد اجرایی فرمان امام تداوم داشته باشد تا بتوانیم فاز دوم و سوم را پشت سر بگذاریم.

او گفت: تولید انبوه و صنعتی سازی این واکسن در دستور کار است، چراکه تولید آزمایشگاهی یک موضوع است و تولید انبوه برای آن که در اختیار مردم قرار گیرد، موضوع دیگری است.

مخبر گفت: ما در ستاد اجرایی فرمان امام همزمان و همگام با تولید تحقیقاتی، امکانات تولید انبوه را در دو فاز فراهم کردیم و ظرفیت تولید ٣ میلیون دوز در ماه امروز راه اندازی می‌شود.

او با بیان اینکه در فاز دوم ١٢ تا ١۵ میلیون دوز واکسن در ماه تولید می‌شود، تصریح کرد: مرحله دوم تولید انبوه واکسن کوو ایران برکت با ظرفیت بیش از ۱۲ میلیون دوز تا پایان خرداد ماه سال آینده آغاز خواهد شد.

مخبر گفت: در پایان بهار تشکیلات ستاد اجرایی از سایر تشکیلات ظرفیت تولید ماهانه ١۵ تا ٢٠ میلیون دوز در ماه را دارد.

اوبا بیان اینکه در تمام این مراحل سختگیرانه‌ترین دستورالعمل‌های بین المللی رعایت شده است و از دستورالعمل‌ها ذره‌ای کوتاهی نکردیم و با همین مسیر موفق شدیم واکسنی که تاکنون کمترین عارضه را داشته، تولید کنیم.

مخبر گفت: دو ماه آینده با برگزاری جلسه‌ای خاتمه یافتن تولید واکسن را اعلام کنیم.

آمادگی ۱۰۰ درصدی تولید انبوه واکسن را داریم 

جمشیدی عضو ستاد مقابله با کرونا اظهار کرد: ٨۴ درصد پروژه ساختمانی سایت‌های تولید واکسن راه اندازی شده و در حقیقت در بخش نیمه صنعتی ١٠٠ درصد آمادگی تولید داریم.

او با بیان اینکه در حال حاضر تولید شروع شده و تجهیزات در حال نصب هستند و امیدواریم با زمان بندی کار را جلو ببریم، گفت: تولید واکسن کرونا و آزمایش آن از راه DNA بر روی حیوان نتایج خوب داشته است و پروژه ای که ۴ سال پیش آماده کرده بودیم، امروز با تولید واکسن دی ان ای هماهنگ شده است.

جمشیدی با بیان اینکه این فناوری در پایان فروردین ماه وارد فاز مطالعه انسانی می‌شود، گفت: دستورالعمل  واکسن دی ام ار ای در حیوان جواب داده و پروپوزال تست انسانی آن را به سازمان غذا و دارو دادیم.

او با بیان اینکه تولید واکسن با سلول مزانشیمی در دستور کار است، گفت: بیش از٧۵ درصد مردم ایران اعلام کردند واکسن کوو ایران برکت را می‌زنند.


بیشتر بخوانید


واکسن کوو ایران برکت در فاز دوم به مادران باردار و کودکان تزریق نمی‌شود

مینو محرز محقق تیم کارآزمایی بالینی واکسن کووایران برکت در کنفرانس خبری گفت: مجوز تست انسانی را در شرایطی گرفیتم که دنیا با کمبود واکسن همراه است.

او با بیان اینکه به زودی با امکاناتی که داریم می‌توانیم میلیون‌ها دوز واکسن داشته باشیم، گفت: انواع و اقسام واکسن‌ها در راه هستند و مغز‌های متفکر ایران امکانات لازم را در اختیار دارند و می‌توانند انواع واکسن‌ها را بسازند.

محقق تیم کارآزمایی بالینی واکسن کووایران برکت بیان کرد: فاز اول را از نظر ایمن بودن گذراندیم.

محرز با بیان اینکه نتیجه آزمایش‌ها خیلی خوب بود و امیدواریم در فاز دوم این تأثیرگذاری ادامه دار باشد، گفت: این واکسن در آنتی بادی ١٠٠ درصد اثرگذار بود.

محقق تیم کارآزمایی بالینی واکسن کوو ایران برکت گفت: واکسن در فاز جدید بر روی کودکان و مادران باردار تزریق نمی‌شود و ٣٠٠ داوطلب ١٨ تا ۵٠ سال و تعدادی داوطلب ۵٠ تا ٧۵ سال واکسن را دریافت می‌کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۸
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۵ ۲۶ اسفند ۱۳۹۹
لطفا کار خانه های تولید واکسن را نیز محافظت کنید که زحمات بی دریغ این جهادگران بهداشت و ایران از بین نرود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۰۲ ۲۶ اسفند ۱۳۹۹
به خیرو سلامتی و موفقیت ان شاالله.
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۱۳:۴۸ ۲۵ اسفند ۱۳۹۹
ما می توانیم
Iran (Islamic Republic of)
؟
۱۳:۴۷ ۲۵ اسفند ۱۳۹۹
فاز سوم از کی شروع میشه ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۳ ۲۵ اسفند ۱۳۹۹
خدا حفظشون کند جامعه سلامت کشور رو سربلند کردند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۴ ۲۵ اسفند ۱۳۹۹
ان شاا... موفقیت ایران
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۹ ۲۵ اسفند ۱۳۹۹
دست تک تک عزیزانی که در راه ساخت این واکسن تلاش میکنن را می بوسم
Iran (Islamic Republic of)
محسن
۰۹:۲۵ ۲۵ اسفند ۱۳۹۹
امیدوارم همین خرداد ۱۴۰۰ باشه نه خرداد های دیگه...!!!
آخرین اخبار