وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی مطرح کرد؛

ساماندهی کتاب‌های کمک آموزشی نیازمند همت وزارتخانه‌ها‌ی ارشاد و آموزش و پرورش

صالحی گفت: برای ساماندهی محتوای کتاب‌های کمک آموزشی نیازمند همت مشترک وزارتخانه ها‌ی ارشاد و آموزش و پرورش هستیم.

به گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه برنامه گفت‌وگوی تحولی هفته با اشاره به اینکه مسئله کتاب و کتابخوانی تنها به عنوان یک مصرف فرهنگی برای کودکان و نوجوانان محسوب نمی‌شود، اظهار کرد: این امر آینده فردای کودکان را می‌سازد.

او ادامه داد: هم وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و هم وزارت آموزش و پرورش برنامه ویژه‌ای در این مسیر برای تقویت کتابخوانی داشتند و تاکید ویژه‌ای در ٣-۴ اخیر شد تا کتابخانه مستقل شکل گیرد و در تمام کتابخانه‌ها بخشی برای کتاب کودک و نوجوان وجود دارد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه هرچه ارتباط خانواده‌ها با کتاب خوانی بیشتر شود، این موضوع ترویج پیدا می‌کند، به موضوع کتاب‌های آموزشی هم اشاره داشت و گفت: در این مورد تابع مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی هستیم و اگر بخواهیم جلوی نشر کتابی را بگیریم باید پاسخگویی داشته باشیم، اما در قوانین بالادستی برای بررسی کتاب‌های آموزشی موردی نیامده است و باید با آموزش و پرورش کار مشترکی داشته باشیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در خصوص آموزشگاه ها نیز گفت: ما بر مبنای مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی به حوزه هایی که به ما واگذار شده مجوز می دهیم. مثلاً از سال ۸۹ تصمیم گرفته شد که مجوز آموزشگاه های زبان با ما نباشد و از این سال به بعد ما دیگر این مجوز را نمی دهیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.